Děkuji za článek.
Zvláště na upozornění na odlišné pravidla v zahraničí.
Víceméně porovnání předpisů marně dlouhodobě hledám, ideálně i s vysvětlením. Sice už do zahraničí prakticky nejezdím, ale pro případ, že bych jel, některá pravidla jsou na tolik odlišná a vlastně protichůdná.
Např. ten připojovací pruh a zip v Německu. Od jaké rychlosti je to bráno jako kolona? Když dálnice pojede 160 a připojovat se bude někdo stovkou? Zvláště když ve Francii tuším je pokutováno uvolňování pruhu při připojovací vozidla.
Faktem je, že tohle by asi ocenilo hodně řidičů. Znalost místních předpisů, likvidační praxe a judikátů je hlavní know-how firem, které poskytují službu škodního zástupce a korespondenčního partnera zahraničním pojišťovnám. A že rozdíly v kvalitě těchto firem jsou propastné, ne nadarmo se říká, že pojišťovna je u sporu v zahraničí pouze tak silná, jak silný je její škodní zástupce. Zejména u případů nehod mezi vozidly s odlišnou registrací ve třetí zemi (tedy např. Čech s Němcem v Maďarsku) mají navrch firmy, které mají pobočky v různých zemích a mohou tu svojí v místě nehody požádat o posouzení odpovědnosti.
A k odpovědi na otázku - pokud tam byla policie, tak záleží co napíše. Když napíše, že tam byla Stau, tak tam byla Stau. Pokud nebude, bude to závislé na svědeckých výpovědích... .
Něco se dá najít na https://www.uamk.cz/informace/mezinarodni-turisticke-informace, kde je u každé země i kapitola Dopravní předpisy.