Hlavní navigace

Jak založit, používat a zrušit PayPal?

19. 7. 2017
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

Vyzkoušeli jsme si založit, používat i zrušit elektronickou peněženku PayPal. Vše sice probíhá v angličtině, ale systém fungování je jednoduchý a snadno jej pochopíte.

PayPal je internetový platební systém, který umožňuje převody peněz mezi jednotlivými PayPal účty. Jinými slovy vy máte jeden účet, cizí osoba druhý a navzájem si skrze tento systém můžete posílat peníze.

Jeden by namítal, k čemu takovou službu, když mají jistě oba běžné účty a mohou takovou transakci provést bez prostředníka, případně kdyby si jeden chtěl zakoupit zboží na internetu, může zaplatit online platební kartou a nemusí se otravovat s ničím dalším. To je pravda. PayPal ale můžete využít k tomu, abyste nikomu údaje o své kartě sdělovat nemuseli. Například pokud nemáte důvěru k danému obchodníkovi, jde o zahraničního prodejce, ale vy zboží přesto chcete.

Účet propojíte s platební kartou a pak platíte prostřednictvím tohoto účtu. V redakci Měšce je nám tato varianta placení známá, ale dosud jsme ji nevyzkoušeli. Rozhodli jsme se tedy otestovat, jak taková služba funguje.

Registrace a tvorba účtu

Hned na úvodní stránce PayPal informuje, že pokud si objednáte zboží a budete mít s obchodníkem problém a zboží nedorazí, pomůže vám získat peníze zpátky.

Úvodní stránka PayPal.com.
Autor: Veronika Doskočilová

Úvodní stránka PayPal.com.

To je příjemná informace. Pro založení účtu je pak potřeba kliknout na Sign Up for Free a zaregistrovat se.

Systém se vás následně zeptá, jestli si přejete osobní účet, nebo podnikatelský účet. Osobní účet je určen pro případy, že nakupujete sami za sebe, ať už v ČR, nebo v zahraničí, a nákupy provádíte ze svých osobních zařízení. Své osobní ani finanční údaje nesdílíte s obchodníkem. Podnikatelský účet je určen k akceptaci plateb a komunikaci se zákazníky.

Tady si vybíráte, jestli chcete účet pro osobní potřebu jako zákazník, nebo jestli chcete firemní účet a budete poskytovat nějaké služby.
Autor: Veronika Doskočilová

Tady si vybíráte, jestli chcete účet pro osobní potřebu jako zákazník, nebo jestli chcete firemní účet a budete poskytovat nějaké služby.

Pokud chcete nakupovat, a ne prodávat, vyberete si osobní účet – Personal Accout a kliknete na Continue. Následuje formulář, do kterého vyplníte tyto základní údaje:

  • zemi, ve které se nacházíte,
  • e-mailovou adresu,
  • vaše heslo.
Pro založení účtu je potřeba vyplnit některé údaje.
Autor: Veronika Doskočilová

Pro založení účtu je potřeba vyplnit některé údaje.

Heslo musí mít minimálně 8 znaků a musí obsahovat jedno číslo nebo speciální znak (@, § apod.). Pokud podmínku nedodržíte, systém vás dál nepustí.

Pokud byste si zvolili příliš jednoduché heslo, systém vás dál nepustí.
Autor: Veronika Doskočilová

Pokud byste si zvolili příliš jednoduché heslo, systém vás dál nepustí.

Po zvolení hesla a zadání e-mailové adresy vás systém pouští dál a chce po vás ještě další údaje potřebné k tomu, aby vám mohl založit účet:

  • jméno,
  • příjmení,
  • datum narození,
  • národnost,
  • adresu,
  • město,
  • kraj,
  • PSČ,
  • telefonní číslo.

Pak následuje další vyplňování údajů.
Autor: Veronika Doskočilová

Pak následuje další vyplňování údajů.

Na závěr musíte potvrdit, že jste si přečetli obchodní podmínky (tak jako je čtou všichni poctivě, než cokoli odkliknou) a můžete pokračovat kliknutím na Agree and Continue. Nyní po vás PayPal chce, abyste zadali to nejdůležitější – data k platební kartě.

Následně je možné přidat i platební kartu.
Autor: Veronika Doskočilová

Následně je možné přidat i platební kartu.

Zadávané údaje se nijak neliší od toho, když zadáváte údaje z platební karty při platbě online na internetu. Zadáte číslo karty, datum expirace a CVC kód. Následně pokračujete klikem na Add card.

Tady na nás ale čekal první zádrhel. Ačkoli jsme údaje z karty napsali pravdivě a správně, naše karta nebyla akceptována a byli jsme vyzváni, abychom použili jinou platební kartu. My jsme jinou platební kartu použít nechtěli a tato byla v pořádku a platná.

Karta nám bohužel nebyla akceptována, ačkoli veškeré údaje byly vyplněny správně. Na vině je mínusový zůstatek na účtu.
Autor: Veronika Doskočilová

Karta nám bohužel nebyla akceptována, ačkoli veškeré údaje byly vyplněny správně. Na vině je minusový zůstatek na účtu.

Zavolali jsme do banky, jestli není s naší kartou problém, jestli nemá zablokované platby do zahraničí, vypnuté 3-D Secure ověření apod. Banka nám potvrdila, že vše je nastaveno správně a problém není u ní.

Napadlo nás však, že by mohl být problém jinde. Na našem účtu jsme byli asi 30 haléřů v minusu. Jakmile jsme účet vyrovnali na kladnou hodnotu, systém PayPalu nás pustil v registraci dále.

Při zakládání PayPal účtu musíte mít na platební kartě kladný zůstatek. V opačném případě vám systém vaši kartu nezaregistruje.

Po zadání platební karty s kladným zůstatkem vám systém rovnou nabídne přihlášení do vašeho účtu.

Po vyrovnání zůstatku do kladné hodnoty nás systém okamžitě pustil a zaregistroval. Následně nás přesměroval na přihlášení do vytvořeného profilu.
Autor: Veronika Doskočilová

Po vyrovnání zůstatku do kladné hodnoty nás systém okamžitě pustil a zaregistroval. Následně nás přesměroval na přihlášení do vytvořeného profilu.

Po kliknutí na Log in se vám zobrazí právě vytvořený účet.

Současný stav na úvodní obrazovce nám ukazuje, v jaké fázi ověřování jsme a co můžeme ještě do svého profilu přidat.
Autor: Veronika Doskočilová

Současný stav na úvodní obrazovce nám ukazuje, v jaké fázi ověřování jsme a co můžeme ještě do svého profilu přidat.

Verifikace a přidání platebních metod

Po vytvoření registrace vám systém ukáže, v jakém je vás účet na PayPalu stavu. Ihned po založení máte pouze vytvořenou registraci, ale nemáte přidaný bankovní účet, platební kartu ani nejste ověřeni e-mailem. Vše jsme ale chtěli vyzkoušet, a tak jsme klikli na ověření e-mailem. Následně je potřeba potvrdit e-mailovou adresu, a to proklikem na odkaz, který vám PayPal zašle e-mailem.

Ověřovací e-mail, který nám přišel poté, co jsme chtěli náš účet ověřit přes e-mailovou adresu.
Autor: Veronika Doskočilová

Ověřovací e-mail, který nám přišel poté, co jsme chtěli náš účet ověřit přes e-mailovou adresu.

Z e-mailu se po prokliknutí na potvrzení dostanete na znovupřihlášení do systému, kde máte svou identitu ověřit tím, že znovu zadáte heslo. Ne vždy je ale systém provázaný bezchybně, a tak se nám stalo, že ačkoli jsme na první příchozí e-mail o ověření klikli a zadali heslo pro ověření, systém tuto informaci nezpracoval a kolonka „confirm your e-mail adress“ se nezměnila na ověřenou. Museli jsme tedy znovu požádat o zaslání prolinku a provést tuto akci znovu.

Po prokliknutí odkazu z e-mailu je nutné se znovu přihlásit do svého účtu.
Autor: Veronika Doskočilová

Po prokliknutí odkazu z e-mailu je nutné se znovu přihlásit do svého účtu.

Pak se již akce do systému propsala a e-mail byl ověřen. Následovalo přidání bankovního účtu a platební karty, ačkoli tyto kroky jsme již prováděli během registrace. Po kliknutí na Add bank account se vám zobrazí tabulka, kde musíte vyplnit číslo účtu a údaje o držiteli platební karty.

Pro přidání bankovního účtu je potřeba vyplnit formulář.
Autor: Veronika Doskočilová

Pro přidání bankovního účtu je potřeba vyplnit formulář.

Po vyplnění jste požádáni, abyste si detailně zkontrolovali, jestli jsou vámi zadané údaje v pořádku a neudělali jste chybu. V opačném případě zaplatíte 200 Kč poplatek.

Následně proběhne kontrola.
Autor: Veronika Doskočilová

Následně proběhne kontrola.

Po potvrzení se vám zobrazí potvrzení o provedené akci a nabídka, kam dál se chcete podívat. Kliknete na Back To My Account, protože potřebujete dokončit ověření všech položek.

Vše jsme provedli správně a bankovní účet byl úspěšně přidán do našeho profilu.
Autor: Veronika Doskočilová

Vše jsme provedli správně a bankovní účet byl úspěšně přidán do našeho profilu.

Poté nás náš účet požádal o znovuvyplnění platební karty, ačkoli tento krok jsme již provedli, když jsme si účet zakládali. Kliknete tedy na Link a card a pokračujete ve vyplňování.

O úspěšném přidání nás informuje i třetí fajfka v úvodní obrazovce.
Autor: Veronika Doskočilová

O úspěšném přidání nás informuje i třetí fajfka na úvodní obrazovce.

U přidávání platební karty nyní zohledňujete i to, jaká karetní společnost platební kartu vydala. Vybrat si můžete z těchto:

  • Mastercard,
  • VISA,
  • Discover,
  • American Express.
Chceme mít v účtu přidanou i platební kartu, a tak vyplňujeme vše, co je třeba.
Autor: Veronika Doskočilová

Chceme mít v účtu přidanou i platební kartu, a tak vyplňujeme vše, co je třeba.

Pozor na nedostatek financí

Naše platební karta ale znovu nebyla akceptována.

Bohužel jsme ale někde udělali chybu a karta akceptována nebyla.
Autor: Veronika Doskočilová

Bohužel jsme ale někde udělali chybu a karta akceptována nebyla.

Problém byl tentokrát v nedostatku hotovosti na účtě. Už jsme sice měli na účtu peníze, ale ne dostatek, aby ji Paypal přijal. Poslali jsme si tedy na účet 70 Kč a systém kartu akceptoval a zařadil.

Na druhý pokus se již vše povedlo a karta byla do PayPal peněženky zapsána.
Autor: Veronika Doskočilová

Na druhý pokus se již vše povedlo a karta byla do PayPal peněženky zapsána.

Nyní máte účet vytvořen a všechny formality za sebou.

Současný stav na úvodní obrazovce nám ukazuje, v jaké fázi ověřování jsme a co můžeme ještě do svého profilu přidat.
Autor: Veronika Doskočilová

Současný stav na úvodní obrazovce nám ukazuje, v jaké fázi ověřování jsme a co můžeme ještě do svého profilu přidat.

Zbývá začít účet používat.

Placení přes PayPal

Princip je jednoduchý. Až budete nakupovat v nějakém internetovém obchodě (českém či zahraničním), může být v nabídce jako jedna z platebních metod právě PayPal.

PayPal peněženku pak můžeme využít při nakupování, kdy nechceme zadávat číslo platební karty. Vybereme variantu „PayPal“ a pokračujeme dále.
Autor: Veronika Doskočilová

PayPal peněženku pak můžeme využít při nakupování, kdy nechceme zadávat číslo platební karty. Vybereme variantu „PayPal“ a pokračujeme dále.

Po kliknutí na tuto variantu vás webová stránka přesměruje právě na Paypal.com, kde se standardně přihlásíte do svého účtu.

Následně jste přesměrováni na webovou stránku PayPal.com, kde se přihlásíte do svého účtu.
Autor: Veronika Doskočilová

Následně jste přesměrováni na webovou stránku PayPal.com, kde se přihlásíte do svého účtu.

Následně potvrdíte částku, kterou chcete zaplatit, a platba proběhne. Z PayPal účtu si navíc obchodník může načíst vaši adresu a vy ji tak nemusíte zadávat zvlášť v rámci objednávky.

Tam potvrdíte částku a platba proběhne.
Autor: Veronika Doskočilová

Tam potvrdíte částku a platba proběhne.

Zrušení účtu

Pokud byste se časem rozhodli, že internetovou peněženku už využívat nechcete, je její zrušení poměrně jednoduché. V pravém horním rohu kliknete na kolečko symbolizující nastavení. Následně v levém dolním rohu vyberete možnost „Close your account“.

V levém dolním rohu se zobrazí možnost zrušit účet.
Autor: Veronika Doskočilová

V levém dolním rohu se zobrazí možnost zrušit účet.

Po prokliku vás systém upozorní, že jestli myslíte svou volbu vážně, není možné ji vrátit a ztratíte tak přístup ke svým platbám a dalším informacím na profilu.

skoleni_15_4

Po zrušení PayPal peněženky není možné profil znovu obnovit, kdybyste si váš krok rozmysleli.
Autor: Veronika Doskočilová

Po zrušení PayPal peněženky není možné profil znovu obnovit, kdybyste si váš krok rozmysleli.

Pokud ale vytrváte a kliknete na Close Account, váš účet se zruší. Pro případné další využívání peněženky byste se museli znovu zaregistrovat.

Na další fotografie se můžete podívat v naší fotogalerii.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).