Hlavní navigace

Názor k článku Jak vypadá schůzka s finančním poradcem od Klára G. - Dobrý den, paní manažerko když jsem ještě pracovala v...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 4. 2007 11:42

    Klára G. (neregistrovaný)
    Dobrý den, paní manažerko
    když jsem ještě pracovala v České spořitelně, musely jsme prodávat produkty dceřinek celé FS. Absolvovala jsem X počet školení - nalejváren. Jediným posláním bylo udolat klienta. Pokud produkty měly nějakou nevýhodu, chtěly jsme být připraveny na dotazy klientů ohledně nevýhodnosti a ptaly se, jak odpovídat. "Tohle jim zkrátka říkat nesmíte" bylo řešení trenérů prodejních dovedností. A když jsme pak prodávaly např. životní pojištění Pojišťovny ČS, byly jsme šokovány, jak tady někdo jinde uvádí, že většina lidí v této republice je nezodpovědná a že si řada klientů uzavře životní pojistku na dlouhá léta se závazkem platit nemalé částky při prvním oslovení klienta na přepážce. Nevěděli nic o konkurenci, zaplať pán bůh, že si nic neověřovali. Pojistným nebo obchodním podmínkám nerozuměla řada z nás, natož klienti. Pokud se klient na něco zeptá, odpověď musí znít to, co chce slyšet klient. Je to tak, jako když vám někdo řekne, že potopa - povodeň - záplava je z hlediska pojišťovacího to samé a za x let se budete divit, že vám pojišťovna nebude plnit, protože zrovna u vás se vcda dostala domů kanalizací a tudíž to dle platných podmínek není pojistný případ. Dle kolegů pojišťováků bylo samozřejmě uzavírání životka na přepážkách nevhodné, ale když generality rozhodla, a ČS to přinese další zisk ...

    Zrovna tak bych si nekoupila televizi v prvním obchodu. Většinou se setkávám s tím, že obchodník chce prodat, to co má v regále a pokud dělám neiformovanou zákaznici, která o tom nic neví, snaží se mi televizi přímo vnutit. Já však zjišťuji jinde a skutečně minimálně se setkám s někým, kdo by mi třeba poradil, že to co sháním já, oni nemají, ale mají to támhle za rohem. K takovému mám pak důvěru a i když u něj nekoupím nyní, půjdu za ním přístě, a koupím určitě něco jiného.

    Bohužel ve svém okolí znám spoustu zlatokopů, kteří se ve funkci "osvědčili" a lidi dál vesele ždímou. Zrovna tak jako lidi nadávají na nějaký obchod, ale když zejména na vesnici či malém městě jiný vhodnější poblíž není, musí tam lidi chtě nechtě. A zrovna tak je to např. i s monopolní ČS - lidi nadávají, ale jelikož v okolí 20 km nic není, jdou tam, musí tam, navíc většina klientů jsou velmi konzervativní občané neschopni nebo neochotni cokoliv měnit. To samé se "svobodnou" volbou lékaře - nejbližší konkurenmce je zase pěkně daleko, navíc má plný stav a tak nebere nové pacienty a zaměstnavatel, a je-li pes, tak vám omluví pouze dobu nezbytně nutnou k ošetření v nejbližším zdravotnickém zařízení, což přímo odporuje "volbě" lékaře. Uvedené příklady se samozřejmě netýkají Prahy a jiných velkých měst.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).