Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jak vybrat nejlevnější účet? od markot - Když už píšeš: "Soustředím se na účty, které...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 9. 2009 2:37

    markot (neregistrovaný)
    Když už píšeš: "Soustředím se na účty, které lze při určitém způsobu používání používat bez poplatků.", tak by se měla zmínit i ČS. Stačí si s někým jiným nebo třeba s vlastním spořícím účtem vyměnit 100 tisíc měsíčně a poplatky jsou na nule. 2 členové mé rodiny už takhle cca půl roku ČS nezaplatili na poplatcích ani korunu, vždy si jen vzájemně pošlou tam a zpět peníze, které jim chybí do kreditního obratu 100000 po připsání výplaty.
  • 7. 9. 2009 8:17

    Patrik Chrz
    Na ČS jsem zapomněl, pravda (zkusím požádat o doplnění do článku). Asi to bude tím, že jí mám zafixovanou jak drahou banku a tak jsem na ní nepomyslel. U většiny zmiňovaných bank mám účet (s vyjímkou RB, GE, HSBC a Citi) a tak můžu vycházet z vlastní zkušenosti, u ČS jsem měl naposledy Prémiové spoření mladých (vkladní knížka) jako dítě.

    Takže ano, i účet u ČS je možné využívat bezplatně, pokud je na něm obrat 100 tisíc, viz Dalichův článkek z 30. 1.
    http://www.mesec.cz/clanky/osobni-ucet-ceske-sporitelny-za-vernost-slevy/

    Podmínkou jsou jedna příchozí a dvě odchozí transakce. Jen si nejsem jist. jestli se do tohoto kreditního obratu počítají i účty stejného majitele (toto omezení má např. RB), ale určitě bude stačit účet manžela/manželky.

    Pozor ale na tzv. "slevový monitoring" - při zneužívání této služby si ČS vymiňuje právo klientovi program výhod zrušit:

    "Jde nám hlavně o případy, kdy by někoho napadlo nastavit trvalý příkaz jako smyčku a denně převádět například 5000 Kč, aby za měsíc získal potřebný obrat pro získání slevy,"" varuje Martin Techman před zneužitím programu.
  • 7. 9. 2009 11:59

    Q (neregistrovaný)
    Jelikož většina běžných občanů nepodnikatelů nebude mít na účtu pohyby za 100 tisíc měsíčně, musí nutně, aby jim ČS neúčtovala poplatky, provádět nějaké harakiri. Pokud nejsme s manželkou v rozvodovém řízení, považuji další účet v rodině za zbytečný - rodinné finance jsou pak rotříštěné. Veškeré finance se dají obsluhovat z jednoho účtu. A hlídat kvůli pár korunám poplatků nějaké převody z jednoho účtu na druhý ...

    Já mám např. u UniCredit Bank balíček KOMPLET za 169,- . Není to sice zcela zdarma, ale v rámci ceny jsou např. 4 druhy elektronického bankovnictví zdarma, veškerý platební styk zdarma, a to v neomezeném počtu, jak v rámci banky, tak mimo banku, vydání a správa 2 platebních karet, z toho jedna embosovaná mezinárodní s pojištěním, jakýkoliv počet výběrů z vlastních bankomatů zdarma, od srpna k tomu přibyly ještě 2 výběry z cizích bankomatů zdarma, a to pro každou kartu na účet napojenou, vedení dalšího účtu ... Navíc UCB umožňuje u tohoto balíčku výběr z ATM skupiny UCB zdarma, jinak je standardní cena 5 CZK za výběr v cizině, žádná procenta k tomu, což považuji za perfektní.
    Je otázkou, kolik bych za tyto některé služby zaplatil u účtů "zdarma", protože ani u účtů "zdarma" není zdarma vše.

    Každá banka jede na zisk, a tak nějaký ten peníz z klientů vydolovat musí. A je otázkou, jakým způsobem to provádí. Některé poplatky mohou být skryté a tolik nekřičí, klienti se chytnou, a pak zjistí, že platí za něco, za co se zase jinde neplatí.

    Ale článek je dobrý, jen víc takovýchto srovnání z různých odvětví. Ne každý spotřebitel je ochoten či schopen jít do detailů, aby třeba zjistil, že u účtu zdarma se děje nějaký slevový monitoring. Informaci o odhalení a znemožnění "smyčky" asi v sazebníku nenajdeme.
  • 7. 9. 2009 12:26

    Patrik Chrz
    No, myslím, že roční poplatek přes 2 tisíce a zdarma je od sebe přecejen poněkud vzdáleno.
    Ano, pokud chce mít někdo účet zdarma, musí se spokojit s menším rozsahem služeb (jen jeden druh elektronického bankovnictví, 1 druh platební karty bez pojištění a omezen je i v případě výběrů z bankomatů - buď jen na bankomaty určité banky nebo na počet výběrů).
    Je otázkou, kolik bych za tyto některé služby zaplatil u účtů "zdarma", protože ani u účtů "zdarma" není zdarma vše.
    A o tom je právě tenhle článek - troufám si tvrdit, že stejný klient by služby u některé z "bezplatných" bank využíval jiným způsobem a tím pádem třeba ušetřil i ty dva tisíce.
  • 8. 9. 2009 17:33

    Pajax (neregistrovaný)
    Víte pane autore, ono je to tak trochu o prioritách!
    Pokud najdete účet, který je např zpoplatněn 125,- Kč měsíčně ( například účet u KB ) a máte v ceně zdarma takové služby jako jsou výběry z bankomatů, příchozí a odchozí platby, kvalitně zabezpečenou internetbanku, embosovanou kartu s pojištěním, kartu určenou k nákupům na internetu a jiné výhody, tak se domnívám, že to není nikterak drahý účet!
    Jen si vezměte, kolik byste zaplatil jednotlivě za tyto služby!
    A když potom vidím, jak se spousta lidí vyloženě " pachtí " za tím, aby našli účet, který je nebude stát ani korunu, tak je to přinejmenším úsměvné!
    Zvlášť, když potom pozorujete, kolik peněz jsou lidé schopni měsíčně utratit za takové věci, jako jsou cigarety, alkohol atd. A to nejsou desetikorunové položky! Nýbrž stovkové a tisícové položky měsíčně! Jsme zvláštní národ, že ano?!
  • 8. 9. 2009 18:12

    Pajax (neregistrovaný)
    To dost těžko!
    Velmi pochybuji, že Vám fio + mbank nabídne za 0,- ,embosovanou kartu, kvalitní a jedno z nejbezpečnějších IB na trhu, možnost nákupu na netu a a jiné výhody!
    A v neposlední řadě i jakousi nezbytnou jistotu, že KB má určitě jinou pozici na trhu v ČR, než nízkonákladové banky a kampeličky!
    Zřejmě tušíte, na co tím narážím?!
  • 8. 9. 2009 18:35

    anonymní
    Tak nevím, jak FIO, ale mBank mi nabízí za 0,- Visa Classic kartu (ostatně žehličku jsem v životě použil asi 3x, z toho 2x v letadle a jednou kdoví v jakém obchůdku ve Španělsku), kvalitní a velmi bezpečné IB (aktivní operace ověřovány nezávislým kanálem),možnost nákupu na netu i jiné výhody!

    Přiznám se, že nějak netuším, zda si chcete honit ego rádoby značkovou embosskou s logem KB nebo zda chcete efektivně řešit své potřeby. Tušíte, na co narážím?
  • 8. 9. 2009 18:44

    Patrik Chrz
    To dost těžko! Velmi pochybuji, že Vám fio + mbank nabídne za 0,- ,embosovanou kartu
    Základní debetka u mBank je embossovaná Visa Classic (ty nově vydávané, "staří" klienti mají ještě neembossovanou) a je zdarma.
    Kreditka je rovněž Visa Classic a je rovněž vydávána zdarma (přesněji řečeno jsou 3 tarify, které se liší ročním poplatkem a úrokem z půjčených peněz. Ta s nejvyšším úrokem má poplatek 0 Kč)
    , kvalitní a jedno z nejbezpečnějších IB na trhu
    Otázkou je co, je považováno za kvalitní a bezpečné. Zabezpečení jednorázovými SMS kódy považuji za dostatečné. Internetbanking u mBank je velmi jednoduchý s málo možnostmi nastavení, naproti tomu FIO má všemožná nastavení (včetně možnosti importu z účetních programů), ale už je to přecejen trochu složitější.
    , možnost nákupu na netu
    Platit na Internetu umí všechny karty vydávané mBank (k běžnému i spořícímu účtu i kreditka), pokud se to na nich úmyslně nezablokuje (blokace i změny limitů jsou on-line a zdarma) a Visa Electron vydávaná k Postžiro zadarmo.
    a a jiné výhody!
    Jaké ještě? Mě žádné nechybí :)
    A v neposlední řadě i jakousi nezbytnou jistotu, že KB má určitě jinou pozici na trhu v ČR, než nízkonákladové banky a kampeličky!
    V žádné z bank nedržím víc než pojištěných 50 000 EUR, takže tenhle problém neřeším :D. Zřejmě tušíte, na co tím narážím?!
  • 9. 9. 2009 7:39

    Pavel (neregistrovaný)
    " a a jiné výhody!

    Jaké ještě? Mě žádné nechybí :) "


    Kontokorent?
  • 9. 9. 2009 8:17

    Patrik Chrz
    Jak jsem psal, mě žádné nechybí, nežiju "od výplaty k výplatě", takže kontokorent nepotřebuji.
    Navíc ho je bez problému schopna nahradit kreditní karta :) Ale jinak FIO kontokorent poskytuje, má tři tarify:
    a) Čtvrtletní sazba (Tarif „Čtvrtletní“) 1,5 % z úvěrového rámce, min. 100 Kč
    b) Roční – sazba 1 (Tarif „Roční 1“) 4 % z úvěrového rámce, min. 100 Kč, aktuální úroková sazba 8,30% p.a.
    c) Roční – sazba 2 (Tarif „Roční 2“) 1 % z úvěrového rámce, min. 100 Kč, aktuální úroková sazba 14,30% p.a.

    Komerční banka má za "rezervaci zdrojů" poplatek 0,9 % p.a. (možná je to už zahrnuto v některých paušálech), úrokovou sazbu jsem na jejich stránkách nenašel. V článku z roku 2008 Nejlevnější kontokorent nabídne LBBW, nejdražší Komerční banka je uvedena sazba 12 až 19 % p.a. a splatnost je pouze 1 nebo 6 měsíců, zatímco u FIO není splatnost omezena. Viz také starší článek od Dalibora Chvátala - úrokové sazby již nejsou aktuální, ale ohledně kontokorentů jde více do hloubky jednotlivých podmínek (které se ale mohly od té doby změnit)
  • 9. 9. 2009 8:24

    Patrik Chrz
    Pak je tu ještě "povolené přečerpání k Postžiro zadarmo". Úroková sazba 16,9 %.
    Zřízení 200 Kč, měsíční poplatek 9 Kč.
  • 28. 12. 2009 14:20

    MedaBeda (neregistrovaný) ---.net.upc.cz

    narážíte pravděpodobně na svou finanční negramotnost – všechny banky i kampeličky mají stejné pojištění vkladů.
    „jedno z nejbezpečnějších IB na trhu“ a jak jste to poznal? :-)
    Kdo chce leštěné prdy, ať si je zaplatí.
    Od KB jsem odešel před pár lety po sérii chyb v manipulaci s podílovými listy a (ne)provádění příkazů k úhradě, za nekvalitní služby neplatím – a dnes už neplatím ani za ty kvalitní :-).

  • 8. 9. 2009 18:14

    Me (neregistrovaný)
    Proč v dnešní době platit 125,- měsíčně za něco, co může mýt dotyčný zdarma? Pro někoho to jsou dvě hodiny práce, se zamyslete...
  • 8. 9. 2009 18:32

    Patrik Chrz
    Víte pane autore, ono je to tak trochu o prioritách!
    Souhlas, někdo má rád holky, někdo vdolky (a někdo banky :D ).
    Pokud najdete účet, který je např zpoplatněn 125,- Kč měsíčně ( například účet u KB ) a máte v ceně zdarma takové služby jako jsou výběry z bankomatů, příchozí a odchozí platby, kvalitně zabezpečenou internetbanku, embosovanou kartu s pojištěním, kartu určenou k nákupům na internetu a jiné výhody, tak se domnívám, že to není nikterak drahý účet!
    Já mám těch účtů několik a neplatím za ně ani korunu.
    Aktuálně mám zdarma 3 výběry v měsíci z jakéhokoliv bankomatu v ČR a všech v zahraničí (díky mBank; jen s těmi kurzy by mohli něco udělat, ale na výběr drobných částek z bankomatu je bezkonkurenční) a neomezený počet výběrů z bankomatů ČSOB (druhá nejširší síť u nás) díky Postžiro zadarmo.
    Embossovanou kartu mám jednu (zlatá kreditní karta Visa od mBank, a až mi skončí platnost stávající debetky u mBank, dostanu rovněž embossovanou), pravda, pojištění nemám žádné. Pak mám ještě Maestro ke spořícímu účtu FIO (od vydání kreditky už nepoužívám) a neembossovanou k eMaxu od mBank (rovněž nepoužívám)
    Pojištění proti "neoprávněnému užití" je více méně vějička na klienty, téměř za všechny případy odpovídá (dle zákona, ne dle smluvních podmínek) banka (přestože to nerady uznávají, klient se jen nesmí dát), navíc mBank má aktuálně nastavenou odpovědnost před nahlášením ztráty na 4500 Kč a od listopadu bude zákonem snížena pro všechny banky na 150 EUR (před nahlášením ztráty, od okamžiku nahlášení ztráty ponese riziko banka). Stejně jako nebudou už banky moci vyžadovat i tisícové poplatky za blokaci karty
    http://www.mesec.cz/clanky/rychlejsi-bankovni-prevody-odpovednost-karty/
    Pak tu ještě máme cestovní pojištění - no, možná je to profesionální deformace od doby, co jsem dělal v pojišťovně, že se vždy zajímám o pojistné podmínky - a po jejich prostudování jsem u těch produktů, které jsem studoval, dospěl k názoru, že mě se to nevyplatí. Limity jsou obvykle dost nízké a pojistné podmínky ještě děravější, než u běžně sjednávaných cestovních pojištění. Na ty dvě cesty do zahraničí za rok se mi to nevyplatí (to si raději sjednám pojištění samostatně). Platit na Internetu můžu jak Visa Electron od Poštovní spořitelny (výhoda u Ryanairu, kde je to jediný druh karty (myslím Visa Electron, ne Poštovní spořitelnu), kterou lze platit bez poplatku za platbu kartou), tak všemi kartami mBank (šíře on-line nastavení jednotlivých limitů u karet mBank je na našem trhu bezkonkurenční).
    To jestli je něco drahého nebo nikoliv, je věc subjektivního posouzení. Pokud je to někdo ochoten koupit - tak to pro něj drahé není. V předminulém zaměstnání jsem pracoval ve velkoobchodu s hodinkami, kde se mi dostaly do ruky kousky, v řádu několika (hodně) průměrných ročních platů a stejně si je někdo koupil. A to "jenom" ukazovaly čas :). Takže ano, je to otázkou priorit.
    Jen si vezměte, kolik byste zaplatil jednotlivě za tyto služby!
    Já osobně - kromě toho cestovního pojištění nic. To cestovní pojištění mě ročně vyjde na pár stokorun, ovšem s úplně jinými podmínkami, než bych dostal k platební kartě.
    A jak jsem psal v článku, klient se přizpůsobuje nabídce banky. Pokud by měl za tyto produkty platit jednotlivě, je pravděpodobné, že by úplně všechny nezvolil.
    A když potom vidím, jak se spousta lidí vyloženě " pachtí " za tím, aby našli účet, který je nebude stát ani korunu, tak je to přinejmenším úsměvné! Zvlášť, když potom pozorujete, kolik peněz jsou lidé schopni měsíčně utratit za takové věci, jako jsou cigarety, alkohol atd. A to nejsou desetikorunové položky! Nýbrž stovkové a tisícové položky měsíčně! Jsme zvláštní národ, že ano?!
    Nevidím na tom nic zvláštního. Každý si za své peníze kupuje to, čím nejlépe uspokojí svojí osobní potřebu. Pro někoho je to konkrétní typ účtu v konkrétní bance, pro jiného krabička cigaret a pro jiného třeba flaška rumu. Já bych za to měl aspoň kilo gumových medvídků :D. Není nic divného na tom dopřát si něco zbytného, pokud jsem něco jiného (rovněž zbytného) oželel. To jsou ty priority :D
  • 9. 9. 2009 10:12

    Pajax (neregistrovaný)
    Dobrý den, rád bych ještě zareagoval na Vaše vyčerpající vysvětlení. (o
    V žádném případě jsem tady nechtěl hájit nějakou konkrétní banku s nějakým konkrétním účtem! Jen a pouze jsem uvedl příklad, kdy se mi zdá, že za uvedené služby platím adekvátní poplatek. Toť pouze můj názor a já ho nikomu nepodsouvám!
    Jednotlivé nabídky bank máte opravdu perfektně nastudované, " klobouk dolů " !
    Na tohle ovšem já zase tolik času bohužel nemám! )-:
    Zřejmě jste velkým fandou výše zmíněné m-bank! (o Proč, ne! Pro spoustu lidí může mít tato " banka " jistě své kouzlo.
    Nicméně pro mně osobně banka, která prodává či nabízí svoje produkty uprostřed " promenády " obchodního domu GLOBUS, prostě není DŮVĚRYHODNÁ!
    Toť pouze můj názor! Nikomu ho nepodsouvám! Pouze diskutuji.
    Hezký den
  • 9. 9. 2009 10:26

    Patrik Chrz
    Já v tom, že se lišíme v názorech, nevidím problém. Když jde o kultivovanou diskusi, tak si rád popovídám i s člověkem, který je jiného názoru. Pokud to, co aktuálně platíte považujete za adekvátní, tak to adekvátní je (pro Vás).

    Ohledně toho fandovství bych to upřesnil. Nejsem fanda mBank (jsou věci, které mě na ní velmi štvou, konkrétně kurzy cizích měn), ale bezplatných, nebo výrazně levnějších služeb. Proto také na některé věci doporučuji spíše FIO, Unibon a nebo Poštovní spořitelnu (produkt Postžiro zadarmo) a na zahraniční platby devizové společnosti.
  • 9. 9. 2009 10:53

    Pajax (neregistrovaný)
    Ano, víceméně s Váma v tomto souhlasím!
    A samozřejmě chápu, že mnou výše zmíněná důvěryhodnost a prestiž, popř. " určitá firemní kultura " u jednotlivých finančních institucí, není pro mnoho lidí až zase tak důležitá!
    To jsou např. aspekty, za které jsem ochotný, nějakou tu korunu navíc si připlatit. (o A jsem si jistý, že určitě nebudu sám.
  • 9. 9. 2009 11:15

    Patrik Chrz
    Konkrétně ke Komerční bance přehnanou důvěryhodností netrpím. Vzpomínám si na případ z Občanského juda, kdy její zaměstnankyni někdo vybral účet - měla tam asi 2 miliony (tuším z nějakého dědictví nebo prodeje domu), někdo zfalšoval podpis na platebním příkazu (to u mBank nehrozí - papírové příkazy vůbec nemá, u FIO by chtěli aspoň občanku - a hlavně okamžitě bych dostal e-mail o pohybu na účtě - zadaném příkazu, u ostatních nevím).

    To by nebylo až tak zlé, stalo se to ve více finančních ústavech (a ne jednou), ale to, jak se k tomu KB postavila, bylo opravdu sprosté. Paní jednoduše vyhodili a musela se s nima soudit. Myslím, že soud nakonec vyhrála a peníze dostala zpět, místo už ale nikoliv.

    O té prestiži - čísla účtu na krku pověšené nenosím (to by byla pořádná cedule :D) a když dávám někomu číslo účtu, tak si nemyslím, že by koncovka /0100 působila nějak prestižně. Já (kvůli snadné zapamatovatelnosti) dávám číslo u ING (jen šestimístné číslo).

    Nějaká firemní kultura - no na pobočku (žádné z bank/záložen co mám) prakticky nepřijdu, ale nedávno jsem byl na pobočce KB na Václaváku a moc nadšen jsem nebyl - hodinu jsme řešili, jestli mi můžou nebo nemůžou proplatit šek, nikdo nic nevěděl (pán si ho 3 krát vzal a někam s tím odběhl a zase se vrátil), "odpovědná osoba" tam nebyla, prostě chaos. Nakonec zjistili, že nemůžou. A to jsem před tím byl na pobočce na Pankráci, kde mi řekli, že šeky na malých pobočkách vůbec nezpracovávají (a poslali mě na ten Václavák).

    Podobný zmatek by v Raiffeisen na Pankráci, kde šek viděli asi poprvé v životě, protože mi tvrdili, že jde o šek cestovní.

    To v České spořitelně v Rytířské to bylo úplně o něčem jiném. Přestože evidentně nešlo pro paní o rutinní operaci, její informovanost byla řádově jinde a proběhlo to velmi rychle (sepsání; výplata trvala skoro měsíc). A také nejsem jejich klient.
  • 9. 9. 2009 12:11

    Q (neregistrovaný)
    No vidíte, já dost jezdím po republice, a snad jsem ještě nenerazil na pobočku České spořitelny, kde by nebyl nějaký zádrhel.Nechci si ale sjednat nové stavební spoření, ani penzijní připojištění či Flexi pojistku. Pominu častou nefunkčnost systému v bance, Servisu24, bankomatové sítě, mimořádného uzavření poboček z "technických důvodů" ještě před ukončením provozní doby či roztříštěnost otevírací doby na jednotlivých pobočkách.
    Firemní kultura typu jmenovky a předpisového papouškování Co pro vás mohu udělat je mi k prdu, pokud obsluha nesvede jistou finanční transakci, když není schopna opsat z minulého dokládku ty samá data, vyhrožuje mi poplatkem, na který spořitelna dle platného sazebníku právo nemá. A hafo otevřených bezhotovostních přepážek (jejichž náplň se dá na rozdíl od pokladních dělat přes net či telefén) na úkor 1, maximálně 2 pokladních, neustále přetížených přepážek není dobrou vizitkou. A když poslouchám klienty, s čím vším chodí na přepážky ... Dost často taky vyslechnu reklamace ...

    Nejen u ČS mi připadá, že právě, když nejste jejich klient, mohou se přetrhnout, aby se z Vás klient stal. Jakmile se jím stanete, ptáčka polapili, dozpívali mu a teď je tu tvrdá realita vás přesvědčit k uzavření zbývajích služeb, které ještě nemáte a které byste mít měl, abyste od spořky nefouk někam jinam. A následný servis je pak otřesný. I přesto však klienti ČS musí mít pocit, že byli kvalitně, rychle, fundovaně a levně obslouženi.
  • 9. 9. 2009 13:17

    Pajax (neregistrovaný)
    Víte, sto lidí má sto názorů!
    Samozřejmě nepochybuju o tom, že můžete mít spoustu špatných zkušeností, ať z poboček velkých či malých bank. Ať už se jedná o KB, ČS, m-bank či jiné.
    Nevím, zda-li jsem se vyjádřil předtím dost jasně?!
    Jsem možná trochu konzervativní (o, ale já mám pojem " banka " spojený s určitým technickým zázemím, s nějakou " pevnou stavbou " v centru města a ne s kioskem uprostřed nákupního centra! Proto ta moje předešlá poznámka o důvěryhodnosti.
    Stručně řečeno. Já bych si tam účet neotevřel, ani kdyby mi ho pozlatili! (o
    A ještě jeden dodatek.
    Máte to zcela jistě perfektně vychytané! Využíváte najednou několik účtů a tím dosáhnete toho, že neplatíte ve skutečnosti žádné poplatky! Máte můj upřímný obdiv a fandím Vám.
    Ovšem já osobně netoužím mít v peněžence deset platebních karet k pěti účtům, abych jich polovinu poztrácel a u další poloviny zapomněl PIN! (o
    Ideální je pro mne mít pokud možno jednu PK na všechno.
    V jednoduchosti je taky síla, nemyslíte?!
  • 9. 9. 2009 13:27

    Patrik Chrz
    Jak jsem psal, mě to baví. Jinak kartu nosím u sebe jen jednu - kreditku od mBank, pokud potřebuji vybrat z bankomatu, vezmu si ještě debetku (tu mám normálně doma). Takže reálně pracuji se dvěma kartami, to není zas tolik. Teď jsem si pořídil Visa Electron od Poštovní spořitelny, kvůli platbám na Internetu, bo kurzy mBank jsou dost na houby :(.
    Pak mám ještě kartu k FIO kontu (spořící účet), ale tu skoro nevyužívám a ke spořícímu eMaxu - opět téměř nevyužívám.
    PINy mám na většině karet stejné, tam kde to nejde, využívám tzv. "tajného čísla".
    Postup: vyberu si číslo, které si budu dobře pamatovat, to nazvu "tajné číslo". Od tohoto čísla odečtu PIN a dostanu rozdíl - nazvěme ho "kódové číslo". Toto číslo pak napíšu na kartu.
    Pokud zapomenu PIN na kartě, stačí si z karty přečíst kódové číslo, k němu připočtu moje "tajné číslo" a mám PIN. Používám u karet, kde nelze měnit PIN, nebo kde je to za poplatek :D. Nehrozí pak, že PIN zapomenu.
  • 9. 9. 2009 13:42

    Pajax (neregistrovaný)
    Zkrátka a dobře! Proč to dělat jednoduše, když to jde dělat složitě?! Že, ano? (o

    To jen tak trochu s nadsázkou! Abyste mně nebral za slovo. (o
  • 9. 9. 2009 13:36

    anonymní
    O Komerční bance byl nedávno v TV další povedený příběh - poskytla úvěr chlapovi bez vědomí jeho manželky (teď již bývalé), chlap neplatí, takže to vymáhají na exmanželce...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).