Taky by mohli zrušit příplatek/pokutu za platbu uvnitř vlaku - ve chvíli, kdy třeba jen tak tak doběhnu a nestihnu si koupit v pokladně, tak je myslím příplatek 40kč. Což si mohli dovolit, když neměli konkurenci.
Teď mi to příjde docela zvrácené. Když na běžné dojíždění to dělá víc jak 50% ceny jízdenky.
Stalo se mi to dvakrát a vždy mě to nsaralo. Když jsem se dohadoval, co to jako je, jestli si myslí, že takový poplatek je v konkurenčním prostředí motivující pro mě jako zákazníka stihnout jejich spoj, nebo počkat na další od konkurence, kde mám i základní jízdné levnější, tak mi s úsměvem na tváři průvodčí řekla, že ji je to buřt, že můžu jezdit čím chci (to samozřejmě má pravdu)..
Samozřejmě nepočítám různé karty typu nechci slevu zadarmo, pak bych se "uvázal" k jednomu dopravci.
Protoze ne na kazdem spoji Vas stihne zkontrolovat pruvodci. Kdyby to nastavili jako % prirazku tak by se dalo pocitat s tim ze na kratsi vzdalenost vas pruvodci nevychyta a kdyz uz ano tak zaplatite jen o trosku vic. A prave tohle je obrana na kratke trate. Ale uz se mi stalo ze mi pruvodci nevystavila zadnou prirazku a prodala mi listek normalne (kdyz je treba budka zavrena nebo jsem ji rekl ze tam byla fronta a vlak by mi ujel... jednou me kontrolovali az po hodne dlouuuuuhe dobe a kupoval jsem listek cca 6 zastavek zpet...ano mohl jsem zalhat ale bylo jasne ze hrajem ferovou hru a ja dostal ferovou cenu za listek).
Napr.
Kdyz jizdenka do prace/skoly atp. stoji treba jen 20kc a za nakup ve vlaku by bylo +10% :) tak v pripade ze vas pruvodci nestihne odbavit tak jste ziskal kredit na 10 vychytani :) a porad budete sul nul... z vlastni zkusenosti odhaduju ze na tratich pod 15km vas kontroluji max 3 ze 4 jizd...
Ten problém je komplexnější a jeho základem je vůbec způsob obsluhy cestujících ve vlacích. U regionálních vlaků DB (kde je lidská práce drahá a odbory silné) je zcela běžný provoz bez průvodčího s nahodilými revizemi a s prodejem jízdenek v automatech na zastávkách nebo i ve vlaku.
Jinak proti placení přirážky existuje jedna klička – neplatíte ji totiž při nástupu v neobsazené stanici (čl. 76a SPPO ČD), přičemž může dojít k situaci, že v obsazené stanici přestupujete z vlaku, do které ho jste nastoupili v neobsazené stanici a během jízdy v tomto vlaku jste nepotkali průvodčího.
Takže třeba místo stanice Praha hlavní nádraží určíte průvodčímu jako výchozí stanici Praha-Strašnice zastávka. Když mu to bude podezřelé, potvrdíte, že jste přestoupili z osobáku, co přijel z Benešova (ty jezdí čtyřikrát do hodiny takže je to realistické) a že na té krátké cestě průvodčí nepřišel (což je taky dost realistické). Samozřejmě, v obsazených stanicích, kde přestup není možný, taková klička nefunguje.
Tak proč do toho pleteš vlak z Benešova, ty chápavější? Prostě řekne, že nastoupil v Strašnicích-zastávce.
Další věc je, že takový vlak z Benešova asi pojede jen do centra, a kdo jezdí do centra, ten má obvykle předplacenou MHD, která platí i ve vlaku.
No zdá se mi ten tvůj příklad nějaký překombinovaný.
Když si to neumíš zorganizovat, abys dorazil včas, tak se holt musíš smířit s tím, že čas jsou peníze. Průvodčí tam není primárně jako prodavač jízdného, je to služba navíc a platit za službu navíc nějakou přirážku je běžné. Podmínky jsou dané předem a nastoupit do toho vlaku bez jízdenky tě fakt nikdo nenutí. Nemluvě o tom, že jízdenku si můžeš už léta snadno koupit i přes internet. A jestli ses dohadoval s průvodčí o něčem, co ona zjevně nemůže nijak ovlivnit, tak jsi prostě jen pitomý prudič.
Přesně naopak, na každém péroně by měl být cvakací automat na lístky nebo bezkontaktní platbu kartou.
Chodit dřív a zbytečně spálit 10 minut času leckdy i víc čekáním na zpožděný spoj je hanebné utrácení vzácného času. Dřív chodí jen důchodci a maminky s dětmi, které mají spoustu volného času, tam se to dá pochopit.