Hlavní navigace

Jak se dostat do pojišťovny z mobilu?

6. 5. 2020
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Když se do pojišťovny nemůžete dostat z časových důvodů nebo proto, že je zavřená, sáhnete po mobilu. Ale mobilních aplikací pojišťoven moc není. A ty, které jsou, toho moc neumí.

Řada institucí včetně pojišťoven v předchozích týdnech omezila nebo přerušila provoz svých kamenných poboček. Týkalo se to například UNIQA pojišťovny, Kooperativa pojišťovny a mnohých dalších. Třeba Direct pojišťovna vyhlásila celofiremní home office. Téměř všichni z firmy, kromě těch, kteří udržují nutný chod kanceláří, se přesunuli na home office. Situaci týkající se koronaviru jsme od začátku sledovali a dělali jsme postupně taková opatření, abychom co nejvíc chránili klienty a také každého v týmu, říkala Nela Maťašeje, tisková mluvčí Direct pojišťovny. Nyní se vše vrací do normálu, například UNIQA pojišťovna počátkem května oznámila, že všechny své kamenné pobočky otevírá. Omezení ale mělo své výhody: může nás to více naučit komunikovat s pojišťovnami online.

Vyřizovat pojistné události nebo komunikovat s pojišťovnou můžete buď přes web, nebo pomocí mobilních aplikací. Třeba Generali Česká pojišťovna před pár týdny spustila online likvidaci škod, u které vám stačí jen chytrý mobil s kamerou, žádnou aplikaci stahovat nepotřebujete. Ale i přesto v obchodě Google Play má další dvě aplikace pro zpříjemnění hlášení škod.

Pojišťovnám se obecně do mobilních aplikací příliš nechce, pár jich ale existuje.

Aplikace pro komunikaci s pojišťovnami

Subjekt Aplikace Android iOS
Allianz pojišťovna Allianz CZ Ano Ano
Direct pojišťovna  Direct Nafoť a jeď  Ano Ano
 ERV pojišťovna Moje Evropská – cestovní poj. Ano Ano
 ERV pojišťovna ERV travel & care  Ano Ano
Generali Česká pojišťovna eFoto Ano Ne
Generali Česká pojišťovna Škody živě Ano Ano
Mutumutu Mutumutu zdravé životní pojištění online Ano Ano
Pillow pojišťovna  Pillow  Ano Ano
Slavia pojišťovna  Slavia pojišťovna Ano Ano
UNIQA pojišťovna UNIQA Ano Ano

Allianz: pojišťovna v mobilu

Přihlášení do aplikace funguje i pomocí biometrických údajů.

Co umí

  • Přístup ke všem smlouvám. Vidíte, v jakém jsou stavu, jestli jsou zaplacené a aplikace vás s předstihem informuje i o blížícím se výročí každé smlouvy.
  • Přehled všech nahlášených škod z majetkového pojištění a autopojištění, včetně seznamu dokumentů, které je třeba dodat pro uzavření likvidace, a máte zde přehled o aktuálním stavu, ve kterém se vyřizování škody nachází.
  • Při výročí autopojištění stačí, když prostřednictvím aplikace odešlete fotografii tachometru.
  • Můžete kontaktovat asistenční službu, která vám zajistí odtah porouchaného vozu, najdete zde informace, jak postupovat při ztrátě cestovních dokladů, dopravní nehodě, úrazu a podobně.
  • V aplikaci máte také veškerý archív korespondence včetně pojistných smluv nebo nahlášených pojistných událostí.

AXA pojišťovna: kartička v mobilu

AXA pojišťovna zase při sjednání cestovního pojištění umožňuje nahrát do mobilu kartičku AXA Assistance. V mobilu pak budete mít základní informace o pojištění, jako je číslo smlouvy, dobu trvání pojištění a vaše osobní údaje. Dále užitečné odkazy, které se vám můžou hodit, pokud budete potřebovat nahlásit škodu, najdete tu i kompletní obchodní podmínky. Zprostředkuje vám také tipy a rady, například jak ušetřit při opakovaných výjezdech nebo na co všechno máte v rámci pojištění nárok.

Direct pojišťovna: jen pro řidiče

Obdobnou aplikací je Nafoť a jeď od Direct pojišťovny, která vám usnadní nafocení vašeho auta pro pojišťovnu. Aplikace vám sama ukáže, co máte zdokumentovat, a funguje i bez připojení k internetu. Můžete tedy nejdřív udělat fotky a poslat je, až budete na Wi-Fi. Pokud na to zapomenete, aplikace vás sama upozorní, že jste snímky pojišťovně neposlali.

ERV Evropská pojišťovna: pro cestovatele

Moje Evropská – cestovní poj.

ERV Evropská pojišťovna má mobilní aplikaci, kterou patrně v současné situaci příliš nevyužijete, přesto se vám může hodit. Díky této aplikaci budete mít v mobilu kontakt na asistenční službu. Dále informace o svém pojištění. V sekci Moje pojistky najdete všechny informace o vašem pojištění, elektronickou kartičku pojištění a také pojistné podmínky. Současně zde máte archív všech dokumentů a pojišťovna vám v aplikaci nabízí i praktické rady na cestu.

ERV travel & care

ERV Evropská pojišťovna má ještě obdobnou mobilní aplikaci ERV travel & care, která slouží k tomu, abyste měli základní přehled o zemi, kam cestujete. Poskytne vám informace o bezpečnostní situaci a zdravotnictví v kterékoli zemi světa. Pokud se navíc v zemi, kde se zrovna nacházíte, stane něco zásadního, upozorní vás na to. Navede vás k prověřeným nemocnicím nebo lékárnám a nabídne vám důležitá telefonní čísla.

Mutumutu: sleva za zdravý život

Pojišťovací zprostředkovatel Mutumutu přes vlastní aplikaci dává slevu na životní pojištění, kterou získáte, když sportujete. Za sportovní aktivity můžete dostat slevu až 30 % z ceny zaplaceného pojištění.

Pillow pojišťovna: hlavně pro nové řidiče

Aplikace je určena převážně novým zájemcům o havarijní pojištění k nafocení auta a uzavření smlouvy. Stávajícím zákazníkům nabídne kontakty na pojišťovnu, nouzová čísla pro hlášení škody anebo asistenci.

Slavia pojišťovna: jen pro řidiče

Aplikace nabízí aktuální dopravní zpravodajství a také užitečné informace o pravidlech silničního provozu v cizích zemích. Můžete s ní nahlásit nehodu nebo poruchu auta a obsahuje i průvodce Co dělat při nehodě?, kterého oceníte ve stresových situacích. Dále s její pomocí můžete nafotit své auto, když si chcete sjednat havarijní pojištění. Pokud máte problémy s orientací, jistě oceníte, že si při parkování můžete do aplikace uložit souřadnice a ona vás pak na místo parkování naviguje.

Tip-chytre_podnikani_temata

Umí také fotodokumentaci škody u movitých věcí i nemovitostí.

UNIQA pojišťovna: mini pojišťovna v mobilu

Co všechno mobilní aplikace umí:

  • sjednat cestovní pojištění
  • nahlásit škodu z pojištění vozidel nebo nemovitosti
  • najdete v ní nejbližší pobočky UNIQA a dozvíte se všechny novinky pojišťovny
  • budete mít kontakt na pojišťovnu UNIQA nebo tísňovou linku
  • vyzvednout pojistku jako potvrzení o pojistné smlouvě
  • máte přehled o všech svých pojistných smlouvách
  • vyřizovat můžete platby pojistného, máte tu také přehled o všech platbách a jejich výši
  • můžete zde měnit kontaktní údaje na pojistných smlouvách
  • můžete zasílat své dotazy nebo požadavky na pojišťovnu
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).