Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jak poznáte podvodníka? od wimpy - typické a odpovídající českým poměrům..Př:vybere se dodavatel,tzv­.prověřený a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 6. 2011 18:11

    wimpy (neregistrovaný)

    typické a odpovídající českým poměrům..Př:vybere se dodavatel,tzv­.prověřený a certifikovaný,od jiného nakupovat nesmíte(interní směrnice).kupujete např.soupravu narex na vrtání v hodnotě cca.3500(doporučená cena na webu narexu).prověřený ji dodá za 8200...o rozdíl se rozdělí s vedoucím nákupu,který pak vezme vedoucího výroby na lyže do Itálie....zdů­vodnění je:prověřený má certifikát,ISO,pro­šel výb.řízením,dodává kvalitní zboží a je třeba outsourcovat firemní činnosti které nemají přidanou hodnotu a na západě to funguje taky a snižuje to náklady a blablabla.Pak dodá brousek na nože v hodnotě 30,- za 130,- atd.

  • 16. 6. 2011 19:50

    xf (neregistrovaný)

    Takhle průhledně to dělají jen amatéři, co se dají snadno chytit. Uč se u mistrů: žádné zboží, s lehko uvěřitelnou doporučenou cenou, o které každý ví, že skutečná by měla být o 5-50% nižší oproti doporučené.

    Nic takového. Dodáme, řekněme Pandury. A když se někdo zeptá, proč stojí trojnásobek ceny obvyklé, tak Parkanová (TOP-09 a Barták ODS) mohou tvrdit, že tam je jakýsi servis a doplňky, aby nebylo přímé srovnání. A všimni si další vychytávky: je to rozhozené mezi dvě strany, dvě vlády, nikdo vlastně za nic nemůže, to ten druhý.

    Anebo CASA od Kalouskova švagra Hávy, za standardní trojnásobek: Osvědčený trik s "dalšími službami v ceně" + jakási slibovaná výměna - takže to prý vlastně nejde porovnávat.

    Takhle to dělají profíci, kterým nikdo nic nedokázal.

    A mimochodem, když je řeč o Narexu a servisu: přijde mi, že tu firmu chce majitel z Německa zlikvidovat. Záruční opravy, namísto servisní sítě v každém větším městě, jak bylo dříve, nyní pouze zasílat na jediné místo: k výrobci. Kde je potom jaká výhoda oproti nákupu nejlevnějšího čínského z Teska? Žádná není. Jak jsem tohle zjistil, tak tím u mě Narex skončil. A přitom dělali nářadí na úrovni Hilti, možná i mírně lepší. S kdysi lepším a levnějším servisem. Asi tu firmu chtějí opravdu zlikvidovat.

  • 16. 6. 2011 22:27

    benzin (neregistrovaný)

    Treba u software, ale i ve stavebnictvi se to taky dela tak, ze cenikova cena je vzdycky vyssi nez za kterou pak probiha obchod. A nikdo vlastne nezjistit jaka je skutecna cena vyrobku.

    Napr. kdyz stavite barak tak dostavate komplet system na hrubni stavbu minimalne o 30% niz nez je cenik a to jste maloodberatel. Kdyz si nechate ten samy barak postavit na klic, dostanete cenikovou cenu +10% marze.

    P.S.: Narex: No tak dva dny, ktere zabere preprava PPL k Narexu (jeden den) a od neho (druhy den) neni az tak podstatny problem. A urcite je to levnejsi, protoze daleko lepe vyuzijete zdroje.

  • 16. 6. 2011 23:05

    xf (neregistrovaný)

    Materiál: na jednu stranu slevy jsou ještě vyšší, nežli si myslíš. Před několika měsíci to bylo 40% na jeden jediný RD, oproti ceníku, pro koncového odběratele. Zároveň velké stavební firmy mají slevy kolem 50% - a to ještě výrobci poskytují zpětný rabat některým zákazníkům.

    Na druhou stranu, to jsem ještě nikdy neviděl, ani z doslechu, aby si někdo nechal naúčtovat 110%. Od čeho je výběrové řízení? Nebo alespoň obeslat několik firem?

    Narex: dva dni? No tak to ani velmi přibližně ne. Ani samotná cesta ne. Pokud nenastane komplikace, tak standardně jeden den podám, druhý doručí. To je dohromady 4 dni. Pracovní dni.
    Levnější? Ani v penězích, ani v čase. Namísto rovnou do opravny zavést a poté vyzvednout, nebo rovnou na počkání, zabalit, volat, objednávat dopravu, čekat, vyúčtovat, nebo dovézt na poštu atd. Podobně zpět. Nemluvě o tom, že bez jejich zákaznického kódu se PPL s zákazníkem nebaví, ani kdyby zaplatil hned a v hotovosti. Sere pes, zlatá pošta.

    Takže rozdíl je nejméně 4 pracovní dny + balení + náklady na dopravu (teoreticky by ji proplatili, stejně tak teoreticky by ji měl zajistit prodejce, ale prakticky je to ještě více zdržování a času).

    A jak tím lépe využiju zdroje, tak to jsem už vůbec nepochopil. Doba k vyřízení je takhle stejná jako v Tesku, pokud budu čekat na opravu, a nevymění mi to hned na místě.
    Levnější to nebude, protože náklady na dopravu do Teska jsou nižší, nebo stejné, jak doprava do České Lípy.
    Jestli chci lépe využívat zdroje, tak za 1/3 Narexové ceny si koupím v Tesku jeden stroj. Když se rozbije, dám do opravy a hned koupím druhý, který hned mohu používat, zatímco první je v opravě. 1/3 mi zbude. Tolik k využívání zdrojů.

  • 16. 6. 2011 23:35

    benzin (neregistrovaný)

    No nemate spousty nevytizenych pobocek, spousty nevytizenych opravaru, kterym musite platit velke mzdy, protoze nejsoujenom opravermi ale casto i vedoucimi pobocky a jejich vymena neni tak snadna jako na ustredi, kde je tech opravaru treba deset. Navic neplatite najem nekde v dobre dostupnem miste v pomerne drahem meste, ale muzete je klidne mit nekde v horni dolni ve starem veprine atd.

    To ze neumi spravne sjendat logistiku jako treba Assus, ktery si to PPL sjedna sam (vy vyplnite na jejich strankach formular a oni pak najmou PPL aby to od vas prevzal) je vec jina. Nicmene pocitam ze to casem vyresi.

    P.S.: S Teskem je rozdil ten, ze ti maji postaveny obchod a jejich bussines stoji na primem kontaktu. U Narexu to funguje uplne jinak.

  • 17. 6. 2011 0:08

    xf (neregistrovaný)

    No to vskutku nemají.

    Co ti ale uniká je, že je neměli ani předtím. Úplně stejně, jako spousta jiných firem prováděly opravy jiné firmy, za úplatu, spolu s několika jinými značkami. Jak je to obvyklé u většiny světových výrobců.
    No, teprve teď platí ty tvé drahé zaměstnance, vedoucí, nájem, otop. Ale co je mi po tom, mě to nezajímá. Co mě zajímá je, že to z pohledu zákazníka funguje výrazně hůře nežli u nich dříve, a u konkurence v současnosti.

    PPL: Ano, je to jedna z možností řešení problému, který dříve vůbec neexistoval. Úžasné.

    "P.S.: S Teskem je rozdil ten, ze ti maji postaveny obchod a jejich bussines stoji na primem kontaktu. U Narexu to funguje uplne jinak."

    No, a to je právě ten problém. Služba horší, cena vyšší.

  • 17. 6. 2011 0:12

    xf (neregistrovaný)

    Z velkých firem, co má vlastní servis, mě napadá třeba DELL. Ale to je úplně jiné kafe, oprava u zákazníka NBD, nežli to, co teď provozuje NAREX. Vlastně je to úplný opak.

  • 28. 6. 2011 0:13

    xf (neregistrovaný)

    "U Narexu to funguje uplne jinak."

    To funguje. Nářadí z opravy nezašlou na adresu, kam bylo telefonicky s nimi domluveno a zároveň i připomenuto v průvodním listě.

    Zašlou ho na doručovací adresu kdysi dávno zadanou prodejci. Jak se k tomuto údaji vůbec dostali? To je neoprávněné nakládání s osobními údaji.

    Oni asi opravdu chtějí tu firmu přivést ke krachu. A dost intenzivně na tom dělají.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).