Hlavní navigace

Názory k článku Jak ovlivňuje metrologie naši peněženku?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 9. 2008 11:06

    kubisek78
    Měli jste v článku lépe zmínit i přesnost měření, např. policejní radary - jsou také stanovená měřidla, jejich přesnost je běžně +/- 3 km/h. Na druhou stranu je celkem běžné, že policajti rozdávají pokuty a berou body i za rychlost 51 km/h, což je ovšem velice snadno napadnutelné - nelze prokázat, že řidič jel skutečně rychleji, než 50, v krajním případě mohl jet i 48 km/h.
  • 9. 9. 2008 12:01

    Paly (neregistrovaný)
    Tohle je myslim dost znama vec - ale otazkou je jestli takto nepresne jsou vsechny policejni radary - v pripade ze by policiste ode mne chteli pokudu za 53km/h - asi bych si nechal ukazat technicke specifikace konkretniho pristroje (kdybych mel pocit, ze jsem tak rychle nejel).
    Ridic take ale musi pocitat s tim ze kdyz pojede 53km/h tak policejni radar mu muze namerit 56 km/h - a za 56 uz si ridic zaslouzi pekne mastnou pokutu - a ta pokuta je nenapadnutelna, protoze prokazatelne prekrocil rychlost (a je jedno jestli o 3 nebo o 6 km/h).
    Reseni je jedine - jezdit v obci do 50 km/h.
  • 9. 9. 2008 14:47

    kubisek78
    Ale vždyť to píšu - můžu jet ve skutečnosti 48, na tachometru 50, ale policajti mi můžou naměřit 51. Píšu to hlavně proto, že znám konkrétní vesnici, kde pro obecní policii zakoupili radar a aby se jim rychle zaplatil, pokutují (podle mě protiprávně) už za 51 km/h.
  • 9. 9. 2008 15:50

    Paly (neregistrovaný)
    Ano, tak to pisete a tak je to hodne zname - i medialne to bylo probrane (ze radary na mereni rychlosti ktere ma policie CR ma presnost +/- 3km/h). Jsou to jen dve strany te same mince.

    Ja jen chtel upozornit na to, ze i kdyz bude policie CR tolerovat jizdu o 5 km/h rychlejsi, tak ridic jedouci 53 km/h muze obdrzet pokutu a tato pokuta bude uplne v poradku, presto ze policie CR tvrdi ze pokutu za jizdu do 55km/h davat nebude.

    Otazkou v tomto konkretnim pripade je, jaky radar ma koupeny obec. je mozne ze tento konkretni radar ma odchylku pouze 0,5 km/h - pak vas klidne za 51km/h muze pokutovat. Kdyz si myslite, ze jste pokutovany neopravnene, tak si nechte ukazat technicke specifikace zarizeni (a samozdrejme kalibracini znamku). Pokud vite o protipravnim jednani, tak je vase povinnost to nahlasit policii CR - nejsem si scela jist, jestli to plati i pro prestupky(ale predpokladam ze ano).
    Dalsi otazkou je jak presne meri tachometr v aute - muj ukazuje cca o 10 km/h vic. Ale nemuzu presne rict, jestli ukazuje o 7, nebo o 13 km/h vic. Kontrolu obcas provedu podle takovych tech ceduli, co vam ukazuji richlost v obci - buh vi, jakou tyto radary maji presnost (kdyz budu pocitat ze presnost maji mizernou - +- 5km/h muj tachometr v aute take - tak to abych stale jezdil 40).

    Urcite neni protipravni pokutovat ridice za jizdu v obci rychlosti vyssi nez 50 km/h. Kdyz mi policie prokaze ze jsem jel 51 v obci(kdyz to bude nespochybnitelny fakt, namereny dostatecne presnym zarizenim) - zaslouzim si pokutu a ztratu bodu. Pri mereni rychlosti policii CR to dnes nejde (dokud nekoupi lepsi vybaveni) , protoze vime, ze presnost jejich radaru je +/- 3km/h - policie CR toleruje 5-10 km/h. U obecni policie to muze byt jine.
  • 9. 9. 2008 17:16

    Paly (neregistrovaný)
    To ze jste leta nedostal pokutu, presto ze jezdite rychle, neznamena ze ji dostat nemuzete. To jen znamena, ze je hrozne malo policistu v ulicich. Nechapu, jak nekdo muze byt proti tomu, aby rychlost mohli merit i obecni policiste. Cim vic policistu bude merit rychlost (kdekoliv, treba i metr pred znackou konec obce), tim bude mene moznych vrahu na silnicich.
  • 9. 9. 2008 17:29

    HNF (neregistrovaný)
    Treba proto ze jsou nevzdelani, korumpovatelni a zkorumpovani. Meli by dohlizet aby nebyly na ulicich psi exkrementy.
  • 9. 9. 2008 17:44

    Paly (neregistrovaný)
    Ja myslel ze maji dohlizet, aby bylo ve meste bezpecno - a oni to jsou podplaceni hlidaci hoven. Tak to potom jo.
  • 9. 9. 2008 19:02

    Michal Kára (neregistrovaný)
    Ano, maji dohlizet aby bylo ve meste bezpecno a ne se starat o prijmy obecni pokladny "podnikanim" s radary.
  • 9. 9. 2008 19:09

    Paly (neregistrovaný)
    S prvni casti souhlasim - maji se starat, aby bylo ve meste bezpecno.
    Kdyz si mesto vydela na nebezpecnych ridicich, tak muze najmout dalsi policisty ... bude ohlidano, aby ridici dodrzovali rychlost a ve meste bude stejne, nebo vic pilicistu.
  • 9. 9. 2008 21:00

    Michal Kára (neregistrovaný)
    Nojo, jenze cil "vydelat" a cil "zvysit bezpecnost" jsou v drtive vetsine pripadu v rozporu. Na nebezpecnych mistech drtiva vetsina ridicu jezdi podle predpisu, takze tam moc penez nevyberou. To na vypadovce ohrazene svodidly nasazi za 51km/h mnohonasobne vic pokut i kdyz realna nebezpecnost takovyh prestupku je nulova. Nebo (o takovem pripadu jsem taky slysel) za 35km/h 40m pred prejezdem vlecky na ktere jsou zavrena vrata.
  • 10. 9. 2008 8:55

    Paly (neregistrovaný)
    Nejsem proti, aby misto mereni rychlosti vybirala policie CR - mestaci by jen merili a vybirali pokuty(z vybranych penez se mohou platit dalsi mesti policiste, kteri budou kontrolovat poradek v ulicich).
    Nebo si mame jezdit jak chceme - podle vlastniho uvazeni. Jednou ta rychlost je omezena, tak ji mame dodrzovat a za nedodrzeni mame byt potrestani. Je lepsi dodrzovat predpisy a usilovat o jejich pripadnou zmenu (kdyz je povazujeme za spatne) nebo si mame delat co chceme i pres zakazy? Kdyz tata veze syna v aute, a jede 60 v obci s tim ze vi ze nebude potrestan a jeste to synovi rekne - neuci tak sveho syna ze porusovani predpisu je naprosto normalni - a nikdo ho nepotresta?

    35-40 pres prejezd vlecky - neznam konkretni misto, nevim jak dobre je oznaceno, ze dvere jsou zavrene(take je mozne, ze ten prejezd je ve spatnem stavu a ta 30 je tam umyslne). Mistni to jiste znaji, jestli je pro ne takovy problem jet par metru 30 - maji si vydupat osazeni prejezdu signalizaci, aby mohli jezdit 50. Prespolni nemaji co jezdit (po neznamem prejezdu bez bileho svetla) vic jak 30.

    Na te vypadovce se svodidly, nebo na tom prejezdu neplati omezeni rychlosti a ostatni predpisy? Ja svevolne porusovani predpisu povazuji za nebezpecne vzdy - minimalne spolecensky - clovek se uci ze porusovani predpisu je v poradku.

    Ja rozhodne nejsem zadny svatousek, ktery by ve meste vzdy jel do 50 - urcite bych mnohokrat pokutu zaplatil, ale alespon bych si daval vetsi pozor na predpisy.

    A posledni pripominka - ja vzdy slysim nazor ze policiste budou pokutovat za rychlost 51 km/h, ze vetsina ridicu rychlost +/- dodruzuje. Tak mi vysvetlete, jak je mozne ze kdyz vjedu do obce a jedu +/- 50(podle mistniho ukazatele rychlosti) se za mnou temer vzdy zacne tvorit strudl aut (2-3 je zcela normalni), ktere jsem mimo obec v zrcatku ani nezahledl, ve mestech kde je vic pruhu jsem pravidelne predjizden, jako bych byl nejaka brzda - kdyz budu pocitat ze oni jedou 51 a ja 45(snazim se jezdit 50 ... ale prosim at jsem ja ten spatny, co brzdi provoz), obec bude mit delku 1km - ja obci jedu 1,3 minuty - pri rozdilu rychlosti 6 km/h to posledni auto v kolone za mnou muselo pred mim vjezdem do vesnice byt nejdal 130 m - ja vetsinou ty auta pred vjezdem do obce v zrcatku ani nezahlednu - podle mne mnoho ridicu obci musi jezdit jak zavodnici a ne onou rychlosti 51km/h. Ti co dostanou pokutu za rychlost 51 pak mohou podekovat tem co jezdi opravdu rychle-a tech je hodne.
  • 10. 9. 2008 9:22

    Michal Kára (neregistrovaný)
    Ad vybirani mista: Otazkou je, jak moc pujde Policie CR mestu na ruku... Ja bych byl radsi, kdyby vybrane pokuty nebyly prijmem obecniho rozpoctu, ale statniho, pak by se opravdu jednalo o zvysovani bezpecnosti a ne prijmu rozpoctu. Jenze tomuto reseni se vsechny obce zurive branily.

    Ad prejezd: Ta 30 je tam "ze zakona" - 50 metru pred nechranenym prejezdem musite jet 30. A davat na vlaky nepouzivany prejezd zabezpecovaci zarizeni jen kvuli nesmyslnym predpisum, to je dobry vtip, to snad nemyslite vazne ;-) Krom toho by to stejne neproslo, protoze obec by prisla o prima misto k vydelavani penez do rozpoctu.

    Jenze zivot se neda sesnerovat predpisy, je podstatne slozitejsi. Proto se v civilizovanych zemich nebaziruje na jejich doslovnem dodrzovani v absurdnich situacich.

    Bohuzel, stejny pristup zacina mit uz i Policie CR. Pokud jste realne nebezpecny - naboural jste nekoho jineho a jen nahodou nedoslo ke skodam na zdravi - tak ji vubec nezajimate. Ale beda jak se dopustite nejake formalni chyby s minimalni realnou nebezpecnosti, treba mate o par tydnu proslou napln lekarnicky, to po vas pujdou jak slepice po flusu.

    Takze podle vas je clovek jedouci 51 na podobne vypadovce je nebezpecnejsi, nez clovek jedouci 50 na neprehlednem miste kolem skoly odkud prave vychazeji deti? Prvni predpisy porusuje, druhy ano.

    Ad jizda v obci: Zajimave, ja podobnou zkusenost nemam...
  • 10. 9. 2008 10:20

    Paly (neregistrovaný)
    Ad penize do statniho rozpoctu - Bodejt by se tomu obce nebranili, kdyz budou jejich policiste zastupovat praci policie CR, potrebuji vic penez, aby mohli najmout dalsi mestske policisty k hlidani bezpecnosti mesta - a to neco stoji.

    Ad prejezd - pokud je uplne nepouzivany - muze se tam umistit znacka omezujici rychlost na 50 km/h (znacka ma vyssi prioritu nez celostatni vyhlaska), pokud je pouzivany - tak zabezpecovaci zarizeni, nebo jezdit 30. To ze by to neproslo - to musi byt teda obec, kdyz si nemuzou zvolit poradne zastupitelstvo - asi to neni v CR?
    BTW nepovazuji predpis narizujici jizdu po nechranenem prejezdu rychlosti 30km/h za nesmyslny - po mnoha tokovych prejezdech nejezdim - ted si vspomenu jen na dva a oba jsou neprehledne - 30km/h je odpovidajici, mozna je to i trosku moc rychle.

    Ad zivot se neda sesnerovat predpisy - ja zapomnel, ze predpisy jsou k tomu aby se porusovaly.

    Ad policie CR zacina mit stejny pristup. Zmeni se tento pristup, kdyz mestska policie nebude merit rychlost? Podle vas asi ano.

    Ad rozdil nebezpecnosti. Ja nikde netvrdil, ze by bylo nebezpecnejsi jet 51 na vypadovce, kam se chodec ani cyklista nedostane(btw je to zase chyba ze to misto neni osazeno znackou 70km/h - ne toho ze policie kontroluje dodrzovani rychlosti), nez 50 u skoly. Ja tvrdim ze to je take nebezpecne. Moje otazka by byla - zvysi postihovani ridicu bezpecnost provozu (za prekroceni rychlosti na vypadovce) vic nez, kdyz ridic za prekroceni rychlosti postizen nebude vubec (ani pred skolou, ani na vypadovce) a nauci se nedodrovat predpisy?
    To je jako by jste se ptal, jestli je nebezpecnejsi vrah s pistoli nebo s nozem. Pokud nema zbrojni prukaz (odpovidajici kategorie) tak pistole je proti zakona, nuz ne.

    Ad vase zkusenost - ja si take myslim, ze takovou zkusenost nemate, proto vam vadi, ze by se mela vic kontrolovat rychlost.(netvrdim ze jezdite spatne ... treba jezdite opatrne a pri jizde opravdu premyslite jen na nekterych mistech jedete trosku rychleji(takovych je hodne) - v CR ale take mnoho ridicu jezdi jen rychleji a o svoji jizde nepremysli - kvuli takovym musi byt predpisy tak tvrde a tvrde vymahane)
  • 10. 9. 2008 11:09

    jezevec (neregistrovaný)
    Až někdy uvidíte silnici i zpoza volantu, a ne jen z dětské autosedačky - naznáte že je nesmysl někoho peskovat nebo dokonce pokutovat za nepředpisovou rychlost. Nebezpečné situace a nehody zavińuje toliko rychlost NEPŘIMĚŘENÁ, nikoliv nepředpisová. Proto taky v civilizovaných zemích nedává pokuty policajt, ale správní soud - kde se můžete jednak hájit jako u soudu - a jednak policajt musí prokázat, že na kontrole rychlosti 51km/hod na výjezdu z obce v polích byl nějaký důvod a zájem. Nelze všechno sešněrovat předpisy - pokud dokážete připustit, že Praga V3S naložená pěti tunama kamení - má jinou brzdnou dráhu, než moderní sporťák s čtyřkotoučovými keramickými brzdami - potom pochopíte, že žádné dopravní značení a omezení nemůže objektivně vyřešit všechny situace. Proto je blbost někoho pokutovat nejen za 51, ale i za 81 na výjezdu z obce v polích - ale je zcela přiměřené zavřít do basy magora, co se čtyřicetitunovým kamionem na sněhu jede předpisových 49 do zatáčky kolem školy. Až opustíte své šlapací autíčko a přesednete do něčeho co jezdí rychlejc než chůze, časem na to přijdete.
  • 10. 9. 2008 11:58

    Paly (neregistrovaný)
    Verim, ze vy jste nacouval asi to co ja najezdil popredu, ale z takovych mam velky strach. Takovi si totiz mysli ze uz na silnici zazili uplne vsechno, fyziku maji v malicku, predpisy znaji - ale jsou spatne tak je nedodrzuji.
    Vy (tak zkuseny ridic) by jste si uz take konecne mohl zjistit, jaka pravidla silnicniho provozu v CR plati - protoze neprimerena rychlost je rychlost NEPREDPISOVA. Proto jsou stanoveny NEJVYSSI povolene rychlosti a ne povolene rychlosti. Proto si prosim pred Vasi dalsi jizdou laskave nastudujte predpisy.
    Jsem ochotny pripustit, ze nalozeny nakladak bude brzdit dele, nez dobre brzdici osobak. Ale pred nasednutim do sveho sportaku s uzasnymi brzdami se zamyslete, jakou vzdalenost ujedete pri 80km a jakou pri 50km za 0,6 - 1,8s (muze byt i vic - ale to je vetsinou u opilych) to je tzv. reakcni doba ridice (doba, nez vubec zacnete brzdit nebo tocit volantem, aby jste se vyhnul) ... lisi se podle momentalniho stavu a pripravenosti na prekazku.
    Proto je zcela v poradku pokutovat ridice za 80 v obci - az nasednete do sveho sportaku s uzasnymi brzdami... doufam, ze vas na silnici nepotkam, protoze jste velmi nebezpecny. I kdyz Vy jste Pan Ridic co vsechno zna a se vsim pocita.
  • 10. 9. 2008 12:33

    Paly (neregistrovaný)
    Tak mne jeste napadlo - aby jste mne nepovazoval za uplneho pitomce, kdyz jsem pripustil ze nakladak bude mit delsi brzdnou drahu nez osobak.
    Tu brzdnou drahu bude mit o neco delsi - ale pouze vzledem k horsimu rozlozeni brzdneho ucinku - takze ta brzdna draha nebude dramaticky delsi, ale delsi bude. Nakladak musi predat daleko vetsi mnozstvi pohybove energie do brzd nez osobak, ale proto jsou nakladni auta vybavena podstatne kvalitnejsi brzdnou soustavou nez kterykoliv osobak(u osobniho auta by to ani nemelo smysl, vzhledem k nizke hmotnosti). K rychlemu zastaveni pomaha i vysoka hmotnost - stejny koeficient smykoveho treni + vyssi pritlacna sila zpusobuje vetsi brzdnou silu (to vlastne eliminuje vyssi energii diky vyssi homotnosti).
    Ale to urcite znate - ja jen aby jste mne nepovazoval za hlupaka co si neda par zakladnich informaci ze ZS dohromady - vim, ze pisu hrubky, ale technicke veci mi problem nedelaji.
  • 10. 9. 2008 15:12

    jezevec (neregistrovaný)
    Je mi líto nemám ten sporťák - mám dvoutunovou kraxnu, i když se zatraceně dobrými brzdami, a nepopírám že umí jezdit i rychle. Je zajímavé že v Německu kde není na dálnicích omezená rychlost vůbec - je podstatně méně nehod než u nás, viďte? Pokud jste ted ochoten připustit, že náklaďák má delší brzdnou dráhu než osobák - zkuste přemýšlet, na co je padesátka na VÝJEZDU z obce, a jaká je asi pravděpodbnost že se tam uplatní potřeba brzdné dráhy. Můj návrh do diskuse je - že konec obce označuje především geografickou hranici sídla, nikoliv nezbytně hranici, do které je třeba jet maximální rychlostí 45 - a že potřeba na konci obce nouzově brzdit je obvykle nulová, a/nebo je díky delší viditelnosti mimo zástavbu předvídatelnější a tedy ospravedlňuje bezpečnou vyšší rychlost. Umístit na konec obce sekvenci značek 60-70 (případně i vyšší rychlosti) by ale vyvolalo spíš zmatek než zkvalitnění značení, protože mnoho nehod bylo po zavedení bodového šílenství způsobeno tím, že řidiči hystericky čučeli na rychloměr a nečuměli na cestu. Pokud ale policajt použije zdravý rozum, na výjezdu z obce měřit nebude - stejně jako nebude měřit šedesátku na dvouproudé dálnici opatřené svodidly ale s dočasně uzavřeným odstavným pruhem. Až budete mít naježděno tolik co já nacouváno - pochopíte že jet plynule a přirozeně 60 je často bezpečnější, než jet za každou cenu 45 s očima vytřeštěnýma na tachometr.
  • 10. 9. 2008 16:35

    Paly (neregistrovaný)
    Kdyz mate svoji 2tunovou kraxnu se zatracene dobrymi brzdami, tak zastavite na +/-stejne vzdalenosti jako 1tunovy sportak se zatracene dobrymi brzdami - je to uplne jednoducha fyzika - kdyz nebudou zadne jine vlivy ovlivnujici brzdnou drahu, nez povrch a stav vozovky a pneumatik (tj. sportak i vas velky automobil bude brzdit s max. intenzitou jakou pneumatiky a vozovka snese - u nakladaku to tak nastavit nejde kvuli nestejnemu rozlozeni hmotnosti).
    Ze v Nemecku na dalnici je neomezena rychlost(z velke casti) je pravda, ze maji mene nehod je asi take pravda (nepotkal jsem tu zadnou bouracku za celou dobu co tu ziju, ale statistiky neznam). Na dalnici je ale podstatne, ze maji doporucenou rychlost - 130km/h kdyz pojedete rychleji a budete ucastnikem dopravni nehody, budete s nejvetsi pravdepodobnosti oznacen za vinika nehody - kvuli prekroceni doporucene rychlost. U nas zavest doporucenou rychlost, tak se vyzabijeme - je to o premysleni pri rizeni. Vzdy se mi mnohem jednoduseji zvyka na jizdu v nemecku nez na jizdu v CR. V CR musim predpokladat ze ridic udela tu nejhorsi moznou vec, v nemecku muzu predpokladat opak. Navic silnice jsou tu v krapatek lepsim stavu.
    S tim ze mereni rychlosti na prehlednych usecich neni zrovna vhodne, s tim souhlasim, ovsem nesouhlasim ze tam muze kazdy jezdit jak uzna za vhodne.
    To ze na vyjezdu z obce je potreba nouzove brzdit OBVYKLE nulova - kdyby se mi na konci obce povedlo prejet jedno z vasich jezevčat(je to velice nepravdepodobne), taky by jste mi rekl ... nic si z toho nedelejte, to se muze stat. Na konci obce je OBVYKLE potreba nouzove brzdit prakticky nulova - tak klid, mam jeste dalsi. Ja myslim ze by jste mne minimalne nemel rad za to, ze jsem tam jel moc rychle a decka si nevsiml - i kdyz jsem na prehlednem useku ocekaval, ze mi da prednost, ovsem ono mi na posledni chvilku vlezlo pod kola, protoze si myslelo ze to stihne.
    To ze svoje zbyla jezevčata (kromne toho co jsem prejel) ucite ze je v poradku nedodrzovat predpisy je take pravda. Netvrdim ze z nich budou rovnou adepti na kriminal - ale s velkou pravdepodobnosti budou porusovat predpisy jako Vy. I kdyz Vy jako zkuseny ridic ''vite'' co si dovolit muzete - ony sednou do auta a budou jako Vy, jen bez zkusenosti - kdyz se nekde v aute nektere zabije, rovnou si rikejte''JJ je to moje chyba, ale s tim se dalo pocitat.''.Kdyz v tom aute zabiji nekoho jineho, zase je to chyba toho kdo je naucil porusovat predpisy.
    Ano, policiste by meli pouzivat zdravy rozum, ale ridici take. Ridici by take meli dodrzovat predpisy (policiste samozdrejme take). Ja netvrdim ze Vy neumite jet plynule a bezpecne 60. Ale netvrdte mi, ze vetsina ridicu nebude jezdit bezpecneji kdyz pojede 50.

    Nejde mi o to, aby policiste staly na kazdem metru silnice - ale dnes policistu na silnici nevidite skoro vubec. To ovsem Vy pochopite, az Vam nekdo prejede nektere jezevče.

    Policie patri i na silnice - a je sumafuk, jestli mestska nebo statni. To je to co jsem tvrdil a tvrdim - ne, ze policie ma merit jestli na vyjezdu z obce jedete 50, nebo 55. Ma kontrolovat dodrzovani predpisu (a tim zajistovat bezpecnost) - a maximalni dovolena rychlost do predpisu patri(ostatne jako lekarnicka - to neni buzerace).
    To ze jsou predpisy spatne je jiny problem, ktery tu temer kazdy chce resit odstranenim mestske policie ze silnic.
  • 10. 9. 2008 23:01

    jezevec (neregistrovaný)
    Božínku - vy si OPRAVDU myslíte, že padesátka je STEJNĚ BEZPEČNÁ rychlost za sucha i na mokrém sněhu? Vy si OPRAVDU myslíte, že třicítka před školou je STEJNĚ DŮLEŽITÁ rychlost ve tři odpoledne jako ve tři v noci? Vy si OPRAVDU myslíte, že je nějaký rozdíl ve vaší šanci reagovat, zdali vám jezevče vběhne pod kola metr před cedulí konce obce (50) nebo metr za ním (90)? Vy OPRAVDU si myslíte že expirační doba obvazu má zásadní relevanci pro kvalitu první pomoci (jakože se rána plná bordelu ze silnice přikreje sice čistým, ale možná ne certifikovaně sterilním obvazem)? Pokud si to myslíte - pak pro vás má smysl kontrolovat dodržování předpisů. Pro nás ostatní má smysl eliminovat nebezpečné chování. Věřte, že je to kuevskej rozdíl. Jezevčata mi zabije spíš ten, kdo v předpisové rychlosti nezvládne své vozidlo - než ten, kdo jede nepředpisovou rychlostí s rezervou a rozmyslem.
  • 11. 9. 2008 9:48

    Paly (neregistrovaný)
    Ja si narozdil od Vas myslim ze:
    - 50 je bezpecnejsi za sucha i na mokrem snehu nez 60 za sucha i na mokrem snehu.
    - zastavim(nebo se vyhnu) snaz, kdyz pojedu 50 nez kdyz pojedu 60
    - nejsem schopen na 2 metrech zrychlit z 50 na 90.
    - zpuchrele skrtidlo praskne mnohem snaze nez nove.
    - vsechny veci starnou a ztraci svoji pevnost a funkcnost.
    - ze vetsina (rychle jedoucich) ridicu v CR jezdi bez rozmyslu a bez rezervy - vim ze se rika ''Podle sebe soudim tebe!''. Verim, ze to v tomhle pripade neplati.
    - ten kdo nezvladne sve vozidlo nejel predpisovou rychlosti(mel prizpusobit rychlost stavu a povaze vozovky, ale i svemu zdravotnimu stavu a schopnostem - to v dopravnich predpisech je).

    Dale si narozdil od Vas myslim ze:
    - pravidla jsou od toho aby se dodrzovala.
    - porusovani pravidel neresi problem spatnych pravidel (to resi jejich zmena)
    - v CR dnes nemuze existovat jen predpis o primerene rychlosti (ktery vetsinou omezuje rychlost daleko vic nez maximalni dovolena rychlost), protoze ten by malokdo dodrzoval - asi jako dnes (ale souhlasim ze pro kazdeho je primerena rychlost jina)
    - jste spatny ridic (kdyz nepoznate podle chovani auta a zvuku motoru jestli jedete 45 nebo 60 - presto ze mate najeto daleko vic nez ja).
    - davate spatny priklad svym detem (ucite je porusovat predpisy).
    - je dobre, kdyz jsou policiste na silnicich.
    - neznate dopravni predpisy

    Stejne jako Vy si myslim ze:
    - 30 pred skolou ma smysl jen nekdy.
    - kdyz ridim auto, jsem nebezpecny - kazdy v aute je nebezpecny.
    - jsem spatny ridic - nemam dost zkusenosti abych byl dobry ridic(proto se snazim jezdit opatrne)
    - neznam dopravni predpisy (ale snazim se abych znal co nejvic)
    - u vseho co clovek dela, musi premyslet.
    - by bylo uzasne, kdyby policiste hlidali prioritne bezpecnost a styl jizdy. Ne rychlost (pri predjizdeni mimo obec urcite nedodrzuji max. 90). Ale tady se jedna o CR a ne o Utopii.

    To jestli zrovna Vy jezdite bezpecne nebo ne - to nemuzu rict. Neznam Vas, ale doufam ze ano. I kdyz tim co pisete mne presvedcujete, ze se snazite jezdit opatrne, ale jezdite bez premysleni.

    Kdyz na to tak srovnavam, mame dosti rozdilne nazory - ja mam minimalni sanci presvedcit Vas - Vy mate minimalni sanci presvedcit mne.
  • 9. 9. 2008 19:03

    Paly (neregistrovaný)
    Kdyz jsem nad vasim prispevkem premyslel - potreboval bych neco trosku upresnit - potreboval bych vedet, jak jsou policiste (obecni) zkorumpovani a korumpovatelni. Ja s tim nemam zkusenosti, nestalo se mi, ze bych nekomu uplatek daval, ani ho po mne nikdo nechtel. Vy tu zkusenost asi mare, kdyz tvrdite ze jsou zkorumpovani.

    Moje predstava je asi takova, ze si vezmou pokutu - ale nedaji blocky a nezapisi body. A to povazuji za lepsi nez kdyz sofer (nedodrzujici rychlost) projede uplne bez trestu. Samozdrejme ze to neni spravne a i tito policiste by trestu nemeli ujit - ale to je jiny problem.

    Ze jsou hloupy (ja si to nemyslim, ale mohu na tuto myslenku pristoupit) - ja budu radeji, kdyz ridice (kteri nebudou schopni dodrzet rychlost) bude pokutovat cvicena opice v policejni uniforme, nez kdyz takovy ridic projede bez postihu a bez zdrzeni.

    Ze rychlost nemohou kontrolovat soukromnici - na to jsem ochoten pristoupit, ale verim ze i to by se po nejakych pravnich zmenach a za urcitych podminek dalo schvalit.
  • 10. 9. 2008 10:55

    MedaBeda (neregistrovaný)
    Vaše argumentace mi připomíná Rudé Právo před rokem 89.
    Kdo jede 51Km/h v obci ještě opravdu není vrah.
    Až našim chamtivým zastupitelům dojde že sílící buzerací skutečně nebezpečné řidiče nezastaví (Ti mají většinou prominentní a netrestatelné postavení) a naopak ty kteří jezdili slušně a ohleduplně naštvou tak, že se i oni začnou chovat bezohledně.
    Pro ty s nižším IQ připomínám že bezohledně se dá jezdit i podle předpisů.
  • 10. 9. 2008 11:23

    Paly (neregistrovaný)
    Pred 89 mne noviny jeste nezajimali a v prispevku jsem si daval hodne pozor, abych neuvedl rychlost 51 km/h a slovo vrah zaroven(vrah je pro mne az ten kdo zabije - treba z nedbalosti. O takovych ctu temer kazdy den) - a stejne na to nekdo upozornil.
    Jsem zrejme naprosta vyjimka - mne jeste zadny policista nebuzeroval(pomoc jsem ale u nich uz nalezl). Tedy pokud za buzeraci nebudu pocitat opravnenou pokutu za prekrocenou rychlost a opravnenou pokutu za zapomenuti rozvitit svetla(kdyz se svitilo jen v zime - bylo to nejak k zacatku zimniho obdobi a dostal jsem jen vychovnou 100). No a jednou se mi stalo, ze kdyz jsem jel s brachou, tak ho v 1 v noci zastavili a nechali mu dychnout, jestli nahodou nejede pod vlivem - nejel, tak bylo vse v poradku. Je pravda - hrozna buzerace, kdyz si dovoli nekoho namatkove zastavit v pozdnich nocnich(brzkych rannich) hodinach, jestli nahodou neridi opily, zdrzeli nas max. 10 minut. Asi kvuli tomu pujdu demostrovat proti policejni buzeraci.

    Nekde treba opravdu buzeruji - ja tu zkusenost ale nemam.

    A pro ty s nizsim i vyssim IQ (tedy pro vsechny) dodavam, ze bezohledne se sice da jezdit i podle predpisu, ale jezdit bezohledne je jednodussi, kdyz se podle predpisu nejezdi. Takze budeme bezohlednym ridicum zjednodussovat situaci - bravo, hlavne ze mame vymluvu k rychle jizde.
  • 10. 9. 2008 10:53

    anonymní
    "Kontrolu obcas provedu podle takovych tech ceduli, co vam ukazuji richlost v obci - buh vi, jakou tyto radary maji presnost (kdyz budu pocitat ze presnost maji mizernou - +- 5km/h" - počítejte s tím, že přesnost mají velmi dobrou, rozhodně lepší než tachometr. Mnou zjištěný rozdíl mezi hodnotou naměřenou GPS a těmito cedulemi byl max. +- 1 km, a to ještě v případech, kdy jsem zpomaloval nebo zrychloval, v případě ustálené rychlosti byly hodnoty shodné.
  • 9. 10. 2011 21:50

    TERTEC (neregistrovaný)

    Vážený pane kolego, policajti můžou mít přesnost měřidla - radaru +(-) 0,0001 km/hod. Rozhodující jakou mám JÁ přesnost tachometru ve vozidle !!!! Vše ostatní jsou kecy a promrhaný čas!!! Čest práci soudruzi policajti, u soudu tzo projedete. Jedná se o Váš a né můj problém. Škoda jako výrobce uvádí toleranci +(-) 10% a to je alfa omega soudního sporu. Čest.

  • 10. 9. 2008 10:01

    anonymní
    U nás město pořídilo radar a automaticky přijalo dalšího nemakačenka s tím, že si na sebe vydělá z pokut. Jak může město předem vědět, jak budou řidiči neukáznění?
    My místní už lokality, kde je padesátka opravdu buzerující a nikdy se tam nic nepřihodilo a tudíž tam měšťáci měří, známe. Ovšem "cizí" ne a tak se pokuty rubou. Na plán. V sousední obci měří pár metrů za značkou - v obou směrech. Do obce je do s kopce, takže za značkou oznamující začátek obce je každý ještě rozjetý. A když se z obce vyjíždí, každý zase zrychluje ještě před značkou konce obce, aby se do kopce rozjel. O měření je boj kdo z koho - na tento úsek se cpe jak státní, tak městská policie.
    Ale že u nás ve městě dělají bordel cizinci, kteří by si to tam doma rozhodně nedovolil (bydlíme na hranicích), to nikoho nezajímá. Že jsou po diskotékách vysypané koše, převrácené popelnice, nádraží a zastávky posprejované a chodníky pozvracené, to taky nikoho nezajímá. S oblibou také dávají sirky do zvonkových tlačítek, případně vám zvonky vypálí. Přece MP nemůže být všude. A že problémové lokality a časy zná většina místních obyvatel, jen ti, do jejichž kompetence patří ochrana pořádku, to nevědí (nebo nechtějí vědět). Dokonce se velitel MP v místním tisku vyjádřil, že by chtěli ještě více kontrolovat řidiče - světla, pásy. Proboha, jak nezapnutými pásy nebo světly ohrožuji pořádek ve městě (nesmíme zapomenout na to, že obecní policie byly vytvořeny právě za účelem pořádku ve městě a možnost buzerace řidičů, kterou měla donedávna pouze policie státní, jim byla postupně přidána poslanci lobujícími za zisky měst)? 100 metrů za městem jsou hranice, a za hranicemi se ve dne nesvítí! Taky tam žijou, bouraček je tam rozhodně méně a město čistější.
    Shodou okolností máme v rodině zaměstnance městské policie a to, co někdy vypráví - zůstává dech stát. Mají plány pokut i botiček, které neradno překračovat, protože pak by nestíhali plnit - plán by jim byl zvýšen. Oficiální tvrzení města i velitelů MP toto samozřejmě nepřiznává. Takže dnes mám vyděláno, a děj se co děj, další pokuty už nebudou. Jindy naopak není vyděláno, a tak se dávají pokuty i za to, za co by se jindy nedávaly. Pokutování řidičů je nejsnažší - ti nekladou takový odpor, jako když se mají např. míchat do nějaké rvačky nebo převážet opilce na záchytku - z toho nejsou pokuty ani body do hodnocení. Při nočních se nejraději někam zašijou a spí.
    MP by se buď měla sloučit se státní nebo přetransformovat na a.s. či s.r.o., kde jejich náplní by byla tvorba zisku. Většina měšťáků pochází ze státní policie - od ní, potažmo od státu berou výsluhu, a dělají prakticky stejnou práci. Výsledkem je, že obecní strážník stojí obrovské peníze (gáže od města + výsluha od státu), ale nikoho to netrápí - není to na libovůli nějaké mzdové účetní, ale "kvalitních" zákonů, které tu po listopadu platí.
    Jinak padesátka v obci je blbost. Samozřejmě argumentace v médiích, že při šedesátce vozidlo zastaví po X metrech a při padesátce po Y metrech a tudíž např. nesrazí chodce na silnici je zcestná. To bychom zrovna tak mohli jezdit místo padesátky 20 km/hod nebo raději rovnou jezdit na zpátečku, protože auto zastaví ve 20ce dřív než v 50ce. Po zavedení 50ky v obci všude vytahovali statistiky, jak klesl počet nehod. Nyní už ty statistiky nějak vidět nejsou, ale domnívám se, že jak všeobecně roste nehodovost, škody, zranění i úmrrtí, tak i přes tu 50ku ve městěch nehody vzrostly. Může tedy někdo do voleb jít vedle zrušení poplatků ve zdravotnictví i se znovuobnovením 60ky v obcích.
    Mimochodem, když jsme u těch voleb - každá protistrana ODS v předvolebních bojích slibovala zrušení botiček. Když se částečně dostaly ke korytům i jiné strany, skutek utek, v této oblasti si všechny strany náramně rozumějí a botičky vesele omezují v osobní svobodě již kolikátou volební sezónu. Netvrdím, že pro nezaplacení výpalného by hříšník neměl být sankcionován, ale stačí snad pokuta, a ne ještě nějaké manipulační poplatky za osazení zábranného zařízení - člověk mnohdy spěchá a než se botičkářské auto dostaví na místo deliktu, může být pozdě. A perlička na závěr: jelikož město nemůže dávat výjimky všem zpřízněným, mají strážnící databázi SPZetek, kterým nesmějí botičku nasadit, i kdyby se dělo kdovíco.
  • 10. 9. 2008 10:45

    Paly (neregistrovaný)
    Tady ma kazdy spatne zkusenosti s policii - asi jsem zil v jine CR nez vetsina nebo jsem zil jinak, protoze ja takove zkusenosti nemam.
    Ja v zivote potreboval mestskou policii jednou a statni take jednou. Mestskou jsem upozornil na poskozene poulicni osvetleni u detskeho hriste - vodice byly volne pristupne ... o bezpecnost ve meste se ma starat mestska policie, tak jsem mestaky zavolal a oni se o to postarali. Statni jsem nechal zavolat, kdyz mi jakysi bezdomovec utekl bez placeni (kdyz jsem delal na kase) - bezdomovce chytili (chytili ho meststi, ale ti s tim nic nemohli delat, tak zavolali statni), ten se ke kradezi priznal - musel :) ... ja nemel manko na kase (jak to resili dal nevim, ale pochybuju ze se o to nejak dal starali).
    Se statnima jsem mel jeste jednu zkusenost - za 70km/h v obci(na vyjezdu z Pelhrimova meli radar v garazich) - od te doby si davam bacha na rychlost v cele obci.
  • 11. 9. 2008 9:26

    PG (neregistrovaný)
    Nedávno jsem natankoval do 45 l nádrže 46 litrů nafty a pumpař mi odmítl a ukázat papír o provedené kalibraci nebo kontrole jejich měřicích zařízení.
  • 11. 9. 2008 9:52

    Paly (neregistrovaný)
    Uz tam naftu neberte. Ja si take nasel benzinku, u ktere tankuji - protoze na jejich 10l najedu daleko vic naz na 10l jinde :D. A pritelkyne se stale pta, proc ze si tu spotrebu stale pisu :D - no bez toho bych to preci nezjistil.
  • 11. 9. 2008 9:55

    Patrik Chrz
    To ujetí delší vzdálenosti nemusí být jenom objemem, ale i kvalitou. Nevím jak u nafty, ale na fórech čtu pochvalné příspěvky hodně řidičů na chorvatský benzín. Prý po něm auta doslova "trhají asfalt" a přitom mají nižší spotřebu.
  • 11. 9. 2008 10:28

    Jimmy (neregistrovaný)
    Udávaná kapacita nádrže je při bezpečném plnění. Při naplnění po hrdlo se do nádrže vejde ještě několik litrů. Např. u Fábie se jedná o více než 6 litrů - potvrzeno výrobcem.

    Tedy nemusí se jednat o šizení na pumpě.
  • 4. 3. 2009 14:51

    hutch (neregistrovaný)
    Dobrý den vsem, sem poprve na vasich strankach a neda mi to jinak, nez reagovat, pokud Vas policie zastavi, ze jste jeli rychle, tak samozrejme si nechejte ukazat onen doklad, ktery nazívame Kalibrační protokol, kde jsou uvedeny veskere korekce k danemu radaru a take tam musi byt uvedena navaznost na etalon.....
    dale musi protokol obsahovat podpis sefa k.laboratore a akreditacni razitko......pokud ho u sebe policie nema, tak nemuzou spravne merit vasi rychlost, protoze nevi, o kolik jim ukazuje jejich radar jinak a vy se s nima muzete klidne zacit hadat a nic jim neplatit....
    pokud by na vas zkouseli, ze maj kopii, tak musi byt uredne overena ;)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).