Inkaso a SIPO už NIKDY!! Proč? SIPO se špatně reklamuje a reklamace se táhne dlouho. No, a u inkasa stačí, když dotyčný firma peníze záměrně nezinkasuje a následně službu vypoví "pro neplacení" (což se mi svého času stalo u pojistky). Od té doby jedině trvalý příkaz nebo platba z účtu. Tak mám tok peněz pod kontrolou, a pokud zapomenu, je to moje blbost. Nicméně pokud je druhá strana rozumná, klidně posečká (což se mi stalo při pobytu v cizině, kdy mi nešla karta do mobilu pro ověření platby). Poslala jsem dodavateli služby mail s vysvětlením a prosbou o posečkání do návratu do ČR a dodavatel v pohodě akceptoval. Platba byla po návratu bez jakékoli sankce zaplacena, neb dodavatel byl rozumný a zprávu dostal včas.
Pokud je druhá strana rozumná, tak není problém ani s inkasem, protože si ho strhnou. To, že dodavatel nechtěl sankce za pozdní platbu, už je vyšší level rozumnosti.
U trvalého příkazu jsem už měl klienta, který prostě nastavil trvalý příkaz a platil mnoho měsíců navíc, i když už úvěr byl doplacen. A bohužel díky tomu mu nedošlo, že jinde dluží.
SIPO nechci také proto, že se některé platby špatně dohledávají. Stalo se mi, že jsem měl předplatné novin. Na dobu určitou. Po době určité mi SIPO opět předepsalo platby, které jsem pochopitelně platit nechtěla. Jenže: dodávku novin jsem tehdy objednávala na poště, tudíž jsem tam chtěla platby zrušit. Leč ouha, nešlo to. Protože pošta mezitím prodala dodávku novin Mediatelu. Což jsem ovšem nevěděla. Tudíž jsem po menším dobrodružství s dohledáváním příjemce platby celé slavné SIPO zrušila. Stejně jediné, co jsem z něj platila, bylo rádio a televize, což jde naštěstí trvalým příkazem. A krom toho: SIPO chce poplatek, zatímco trvalý příkaz je zdarma. Proč platit za něco, co mají u sousedů zadarmo, že?