Hlavní navigace

Názor k článku Jak jsem kupoval auto u AAA Auto (zkušenost)

  • 3. 5. 2016 13:25

    Míra (neregistrovaný) ---.6.broadband10.iol.cz

    Přeji všem dobrý den. Je mi 47, řidičák mám od 18, a protože jsem malý dodavatel velkých firem a moje auto tak musím běžně zanechat třeba i v noci před cizí fabrikou, tak jezdím (nové auto uř mi dávno tomu ukradli) vlastně celý život levnými ojetinami. Ojetá šunka je tedy z mého pohledu nutností a "ochranou" před zloději a taky to člověka nemrzí, když přijde ráno na parkoviště a auto stojí na cihlách nebo pro změnu chybí rádio či přední sklo.

    A teď k věci resp. několik dobře míněných rad, jak kupovat ojetinu v českém autobazaru.

    1. Hned od počátku předpokládejte, že vše co Vám bude prodávající bazarník cpát do hlavy jsou lži, vyložené hovadiny nebo v nejlepším případě naprosto nekompetentní žvásty.

    2. Metody typu "auto z Německa bode OK", TDI jsou držáky, servisní knížka je vyplněná si prosím taky nepusťte k tělu. Drtivá většina nových aut v Německu se už léta prodává jako firemní / služební vozy, průměrné nájezdy jsou tam prakticky vždy přes 30.000 km ročně a bazary ovládají turci, kosované a bulhaři. Km se stáčejí naprosto běžně za 50 EUR na každém druhém parkovišti. Je to v NSR trestný čini ALE nikdo ho prakticky nestíhá !!!. Auto dovezené z NSR je tedy pravděpodobně stočeno hned dvakrát (1x u turka a 1x zapracoval snaživý čecháček). Takže typické německé auto střední třídy jezdilo jako služebák, nakroutilo za 3 - 4 roky 200.000 a pak šlo "do světa" = na východ a cestou "omládlo". Dělají to i značkoví prodejci. Když vezmou ojetinu protiúčtem, tak ji raději střelí podivnému bazarníkovi nebo levně na východ, doma v Německu by totiž museli ručit, a to se nikomu nechce. Navíc firmy na svých flotilách šetří, takže na auto ve flotilách se servisně kašle (výměny oleje po 30.000 km a více, atd.).

    3. Takže jak vlastně postupovat.
    a) Vykašlat se na dovozy z Německa a podobně. Mluvím německy stejně dobře jako česky a i tak je problém dohledat původního majitele a dobrat se nějaké rozumné a spolehlivé informace.
    b) Omezte výběr pouze na auta, která byla jako nová poprvé zaregistrovaná v ČR !!! Taková auta musela po 4 a poté každé 2 roky na technickou prohlídku (záznam o stavu tachometru) a nikdo soudný nebude stáčet km před každou technickou prohlídkou. Tím máte vyřešený původ a stav tachometru.
    b) Zásadně omezte výběr na auta od prvního majitele. První majitel v ČR, který dal do auta cca. 300 - 400.000 Kč si ho většinou považuje, takže se aspoň zpočátku dobře stará a jezdí do značkového servisu a když má takový člověk auto třeba 10 let, tak je jasné, že to spolehlivě jezdilo pod jednou nohou.
    c) Auta co mění často majitele zásadně nebrat. Ano může nastat případ, že někdo prodává dobré auto třeba kvůli rozvodu nebo potřebuje peníze, ale takový dobrý vůz není problém prodat v rodině, známým nebo kolegům na pracovišti. Jinak řečeno, když se kára prodává přes bazoš, tak majitel moc dobře ví, že se mu auto "sere" a potřebuje bazoš jako "bariéru" mezi sebou a novým majitelem. Málokdo to přizná, ale je to tak.
    d) Takže máme "českou" káru po prvním majiteli a teď musíme provést základní úvahu v tom smyslu, že i takovéto ojeté auto NEBUDE nikdy bez investic !!! Takže když máte na koupi bazarového auta třeba 100.000 Kč, tak si NESMÍTE koupit auto dražší než za 70.000 Kč, protože těch 30.000 Kč dáte do jeho opravy a zprovoznění. V lepším případě i méně, pokud si něco zvládnete udělet sami.
    e) Zásadně nekupovat naftové ojetiny. Éra jednoduchých dieselů s nízkými výkony a jednoduchou nesmrtelnou konstrukcí je definitovně a dávno pryč. Dnešní dieselový motor je složitý a servisně mnohem náročnější a choulostivější než běžný benzíňák!!!! Na tomto místě nechť se koncerní TDI zastánci třeba potento, jejich optimismus jim vydrží do nejbližší repase vtřikovačů a čerpadla.
    f) Nutno volit benzíňák a pokud možno atmosferický (ještě se to dá sehnat). tedy bez turba (= bez problémů).

    Takže když to shrnu:
    !!! česká první registrace vozu + první a jediný majitel + benzíňák bez turba + ověřit tacho přes technickou + 30 % z rozpočtu si vyhradit na opravy

    Prohlídka vozu (vždy s mechanikem). Vámi vybraný mechanik má při prohlídce vozu v bazoši hned 3 funkce. Jednak odborně prohlédne vozidlo, za druhé zchladí Vaši hlavu, abyste nejednali emotivně a za třetí eliminuje vyslovené bazarní kecy, neb bazarník bude těžko zkoušet chlapovi v montérkách vykládat cosi o důchodci, který za 15 let najel 41.000 km s dvoulitrovám Passatem kombi, atd.

    V bazaru se kupuje zásadně za hotové !!! Vůně hotových peněz má fantastický účinek, pro bazarníka je to afrodisiakum, kterému jen stěží odolá.
    Za cenu napsanou na skle auta = za první cenu kupuje auto jenom naprostý blbec !!!
    Jakékoliv úvěry, leasingy a další jsou totální hovadiny.
    Pokud nejste schopni financovat ojetinu za vlastní, tak raději šetřete a jezděte busem !!!
    Když už úvěr, tak neúčelový u banky a tak, aby s autem vůbec nesouvisel !!!
    O bazarovém autě se zásadně a vždy smlouvá a počítejte s tím, že bazarník to umí lépe než Vy. Jediná šance jak ho porazit, je vnitřně si stanovit "Vaši" cenu, kterou jste ochotni dát a pak už jenom tvrdě a jako kolovrátek opakovat např. "Mám tady sebou 70.000 Kč, více nemám a tudíž nedám, úvěr nechci, pojištění si sjednám sám, žádné doplňkové služby, gumy, koberecky, ověřovací certifikáty, registrační poplatky, atd. nechci a pořád dokola, mám tady 70.000,-- Kč a chci je dát právě a jen za tohle auto a žádné další věci nechci a zase .... Garantuji Vám, že po 4 až pátém kole to vzdají.

    Zásadně počítejte s tím, že Vás budou časově "mořit" a dostat Vás pod stres. Takže to chce sváču, limču a sluchátka s oblíbenou hudbou a v klídku poseďte a nebo přejděte do protiútoku, totiž že čekáte přesně 15 minut a když bazarník nepovolí tak důsledně odejděte. Žádné strachy, však on zavolá (viz afrodisiakum).

    Zásadně mějte na paměti, že ojetých aut je jako sraček, takže když se to v jednom konkrétním případě nezadaří, nic se neděje, za rohem je další bazar s úplně stejnýma plečkama, a teď už tam půjdete ostřílenejší atd.

    Důležitá informace !!! Jakmile projedete bránou autobazaru na silnici, je auto Vaše a pokud s ním něco bude (právně nebo technicky) tak vezměte jed na to, že u bazaru nevyreklamujete ani Ň. Je to sice hrůza, ale je to fakt, se kterým musíte počítat jako s tutovkou. Tohle riziko máte na vlastním triku, nepomůže Vám právník ani pojištění, prostě to musíte "zohlednit" při vyjednávání o ceně. "Mám tady 70 tisíc a více prostě nemám a tudíž nedám ..... a pořád dokola".

    Vyzkoušejte a držím všem palce!!!

    Mějte se dobře

    Míra