že je v zájmu klientů a bank mít přehlednou a srozumitelnou prezentaci služeb. V zájmu klientů jistě. V zájmu bank nikdy. Prakticky nám stále dokazují, že jen nepřehledný a neúplný ceník služeb je ta správná kalná voda jejich rybníků. Klient, který by si mohl bezchybně spočítat cenu služeb by možná do některé banky ani nedošel.
Jsem přesvědčen o tom, že udržovat kvalitní stránky s úplnými informacemi je pro banku výhodné, stejně jako jasný a srozumitelný sazebník.
Možná se lišíme v časovém horizontu. Z krátkodobého pohledu může být výhodné ledascos. Ale při dlouhodobého podnikání je jasná a srozumitelná komunikace (ať již formou webových stránek nebo sazebníků) základem.
Já osobně vždycky radši půjdu do banky (ale i do kterékoli jiné firmy), která mi sdělí úplné informace, než tam, kde se to zdá na první pohled levnější, ale dají se tam tušit nějaké háčky.
S tím chozením do banky opatrně! Banky nemají rády, když tam někdo leze, vše se musí řešit přes net nebo jiné el. kanály.
Z osobní praxe mohu říct, že když jsem měl účet u České spořitelny, obsluhující personál mi na poplatek odpověděl jen to, nač jsem se ptal. Nic navíc. Když jsem se třeba zeptal, je-li platba převodním příkazem zatížena poplatkem za položku, odpověď byla: ano. Jiné poplatky: ne. Ale já jsem namítl: a co clearing? Ano, ano, ale jen u plateb mimo banku. Takhle se z nich musí páčit vše. Kdo se v bankovnictví neorientuje, má smůlu. Zjistí to až na výpise. Je to jak s koupí nové škodovky: prodejce vám vychválí, že auto má volant, motor, 5kvalt, vyhřívané zadní okno, stahovatelná boční okénka, je vysoce kvalitní a nevyžaduje takřka žádnou údržbu. Že si ale musíte tvrdě připlatit za airbagy, dálkové ovládání centr. zamykání, světýlko v kufru a jiné vymoženosti montované u jiných značek v tom nejstandardnějším provedení, to zamlčí. A časté a drahé návštěvy autoservisu po skončení záruční doby ...
Když jsem hledal sazebník ČS na internetu, byly tam jen výtažky. Tak jsem jim tam mailoval, že bych chtěl kompletní. Odpověděli mi, že představenstvo takto rozhodlo, a basta fidli. Tak jsem od nich odešel k ŽB. Té nespokojenosti se sešlo víc a člověk by neměl být tak konzervativní a neustále jen brečet: oni mi podělali tohle a tohle zase zdražili a já bych šel nejradši jinam, ale i tam stejně zdraží, tak to vlastně ani nemá cenu. Nemlít panty a opravdu to udělat. Minulý týden jsem na ČS koukal, a byly tam některé sazebníky ke stažení v pdf formátu. Bohužel sporožiro jsem tam nenašel. Jedna známá, co v ČS pracuje, mi potvrdila, že i oni jako zaměstanci mají problém se v sazebníku orientovat, protože se často mění stylem odvolávám co jsem nařídil a nařizuji, co jsem odvolal. Když jsem hledal u dceřinné společnosti - St. spořitelny - buřinky - všeobecné obch. podmínky - nenašel jsem je. Musel jsem dát hledání a teprve pak mi je našlo. Byly ale rozděleny na 3x, žádný ucelený dokument. Nakonec jsem si je stáhnul celé, kompletní z fincentrum.idnes.
Článek sice chválí netové stránky ŽB, ale že by byly opravdu tak nej? Jak musejí vypadat stránky těch horších? Na ŽB jsem hledal třeba podmínky k platebním kartám a vstupu do samoobslužné zóny nebo pojištění ke kartám. Musel jsem požít hledání. Viditelné hned nebo na první odkaz nebyly. Taky mi vadí, že (ale to není jen u ŽB, to je asi u všech), že neobsahují historii dokumentů, aby se člověk mohl přesvědčit, co platilo třeba před rokem, když něco uzavíral. A taky mi u ŽB vadí, že když se nějaké obchodní podmínky změní, banka o tom klienta nijak neinformuje. Aby člověk neustále seděl na netu a zkoumal. A které vlastně platí? Ty které jsem dostal při uzavírání obchodu? Nebo ty poslední, co jsou skryty někde na netu a já o nich ani nevím? A taky jsem se u ŽB na netu setkal s tím, že tam byl sazebník. Příští měsíc se tam objevil nový s tím, že platí od 1. nového měsíce. Po důkladném průzkumu jsem neobjevil jedinou změněnou položku (ŽB mnohdy mění sazebník jen 1 - 2 položkami), tak jsem jim volal na zelenou linku, a tam mi potvrdili, že se v sazebníku nic nezměnilo. Proč tedy uvádí na www. stránkách, že platí nový sazebník od 1. v měsíci, když zůstal v platnosti ten stávající?