Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Internetové bankovnictví není pro každého od Patvor - Zde je moje reakce na zjisteni, ze s...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 1. 2004 21:18

    Patvor (neregistrovaný)
    Zde je moje reakce na zjisteni, ze s linuxem a Mozillou si platim internetove bankovnictvi zbytecne :


    Dobrý den vážení,

    s velkým zklamáním jsem zjistil, že Vaši programátoři nebyli schopni splnit standardy konsorcia W3 a dalších normalizačních institutů a nemohu tedy používat službu MojeBanka na linuxu.

    Vaše webové rozhraní je plně závislé na představách Microsoft Internet Exploreru 5.5 a 6 o standardech html a javascriptu. MS IE nesplňuje standardy pro interpretaci HTML kódu a MS implementace javy je vůbec pochybná.

    Nyní zjišťuji, že jiné banky byly schopny napsat své webové rozhraní tak, aby byly podporovány prohlížeče více platforem/autorú, např. GECP.

    Službu jsem si zaplatil v měsíčním poplatku za vedení účtu a
    nepředpokládal jsem žádné problémy. Pracovníka zákaznického oddělení KB jsem explicitně neupozornil, že chci používat linux, na druhou stranu se mě dotyčný úředník NEZEPTAL, zda náhodou nechci přistupovat ke svému účtu z linuxu. A nebyl jsem upozorněn, že to NEJDE. Na přečtení smlouvy jsem neměl čas (uznávám svou chybu), své bance však plně důvěřuji a očekával jsem, že se mnou bude jednáno otevřeně a že budu na skutečně PODSTATNÉ
    aspekty používání služby MojeBanka upozorněn.

    OS Windows nevlastním a i když k němu mám přístup u svých klientů, nemohu jejich počítače tímto způsobem využívat.

    Doma používám linux (kernel 2.4, glibc 2.3.2) a jako prohlížeč Mozillu 1.5 a 1.6b.

    Existuje v blízké budoucnosti nadějě, že Vaše webové rozhraní bude
    podporovat více prohlížečů ?

    Cítím slabost pro Komerční banku a jen velmi nerad bych služby Vašeho jinak naprosto vynikajícího bankovního ústavu přestal kompletně využívat.

    S uctivým pozdravem,


    xxx




    Reakce pracovniku KB :

    >Vážený pane xxx,
    >>

    aplikaci mojebanka je v současné době možné provozovat skutečně pouze na operačním systému MS Win 98 a vyšší ve spolupráci s prohlížečem MS IE 5.5 a vyšší. KB k tomuto řešení přistoupila z důvodu masového rozšíření uvedených OS a prohlížečů mezi běžnými uživateli.

    Na základě zvýšené četnosti požadavků podobných Vašemu KB v nedávné době učinila první krok k tomu aby v budoucnu bylo možné aplikaci provozovat i na alternativních typech operačních systémů a prohlížečů. Tímto krokem bylo zbavení aplikace mojebanka závislosti na komponentě MS Java Virtual Machine. V současné době je možné použít např. i Javu od společnosti Sun Microsystems. Požadavky našich klientů jsou vždy prvním kritériem pro
    implementaci nových funkcí a přizpůsobování aplikace. Jak jsme již
    zmínili, evidujeme vyšší četnost požadavků podobných Vašemu. Z toho důvodu již naši specialisté připravují řešení, které by v důsledku vedlo k odladění aplikace mj. i pro OS Linux. Vzhledem k vysoké technické náročnosti řešení nám však není znám konkrétní termín konečného odladění aplikace.

    V případě dalších dotazů nás, prosím, kontaktujte na bezplatné informační lince pro aplikaci mojebanka a profibanka 800152152 nebo prostřednictvím této emailové adresy.

    Komerční banka Vám přeje příjemný den.
    Aaa Bbb a Ccc Ddd - odd. péče o zákazníky



    Tvrzeni o "vysoke technicke narocnosti" je znacne pochybne, asi tam nemaji lidi veci skutecne znale, bohuzel.

    Svou drzost jsem zatim neskaloval v nabidku, ze jim s tim odladenim pomohu.
  • 11. 2. 2004 22:37

    Libor Chocholaty (neregistrovaný)
    Ja jsem udelal podobnou zkusenost s IPB blahe pameti. Jim jsem dokonce pomoc nabidl, jednalo se o port jejich aplikace Homebanking, ale byl jsem ubezpecen, ze maji dost svych odborniku a ze o portu neuvazuji. :-)

    Libor
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).