Hlavní navigace

Internetové bankovnictví Citibank

23. 9. 2002
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Předposlední díl seriálu o internetovém bankovnictví v Česku věnujeme Citibank, která nabízí kompletní servis platebních operací, ovládání spořícího účtu a termínovaných vkladů, ale…

Přístup k internetovému bankovnictví Citibank je zajištěn obdobným způsobem, jako internetové bankovnictví GE Capital Bank – Genius. Uživatel zadá pouze „login“, reprezentovaný číslem platební karty, a heslo. Samozřejmě je přenos dat chráněn šifrováním a dalšími bezpečnostními prvky.

Před vstupem na účet si klient zvolí, zda chce využívat plnou, či úspornou grafiku. Rozdíl pak spočívá v tom, že v horním menu jsou buď grafické ikony, nebo textové odkazy. Po úspěšném přihlášení se zobrazí stránka s přehledem zůstatků na účtech, či jiná, zvolená uživatelem.

Navigace v systému je řešena dvojím způsobem. Jednak pomocí již zmíněného horního menu, kdy se uživatel musí dále proklikávat řadou odkazů, jednak rozbalovacím menu s přímými vstupy do jednotlivých nabídek.

Schopnosti internetového bankovnictví Citibank jsou co do šíře služeb velmi dobré. Je možné provádět veškeré operace platebního styku s výjimkou hromadných platebních příkazů (příkazy k úhradě, inkasu, SIPO, povolení inkasa, trvalé platby, zahraniční platební styk, převod prostředků na spořící účet a zpět), zakládání termínovaných vkladů i získávání informací o účtech.

A právě zde se dostávám ke svízeli aplikace. Banka nabízí informace o stavu účtů a pohybech na nich, bohužel nelze pomocí internetového bankovnictví zjistit ani základní informace o uskutečněných a přijatých platbách. Nedozvíte se číslo účtu protistrany, symboly platby ani referenční číslo, které je přiděleno po zadání příkazu. Jedinou informací je převedená částka a datum transakce.

Pokud by z výše uvedené stránky nebylo zřejmé, zda se jedná o přehled pohybů spořícího, či běžného účtu, vězte, že by mělo jít o účet spořící. To se uživatel ze stránky bohužel nedozví. Překliknutí při výběru účtu tak může vést snadno ke zmatení.

Ne příliš uživatelsky příjemně jsou řešeny též platební příkazy. V případě, že znáte pouze kód banky a nevíte, jak se finanční ústav jmenuje, je vaše situace značně komplikovaná. Platební příkaz obsahuje výběr bankovních domů, ovšem bez kódů, a do políčka, určeného kódu banky, nelze vpisovat. Nezbývá, než tipovat a zkoušet, u jakého ústavu má příjemce hotovosti účet.

dan_z_prijmu

V internetovém bankovnictví Citibank chybí uživatelsky přínosné vymoženosti, jako například opakování platby, přednastavení vzorů plateb a podobně. V případě často opakovaných plateb, u nichž nelze z jakéhokoli důvodu využít trvalý příkaz, musíte vždy vyplnit veškeré informace znovu.

Přes některé nedostatky je internetové bankovnictví Citibank vhodným nástrojem k ovládání účtů pro klienty banky, zejména díky šíři podporovaných platebních instrumentů.

Využíváte internetové bankovnictví Citibank?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šefredaktor odbormných komutních webů Poradci-sobě.cz a Realiťáci-sobě.cz. Šéf obsahu EMA data.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).