Hlavní navigace

Názor k článku HSBC Premier: Je jen pro vyvolené, nebo pro všechny? od anonym - Banka si dá do podmínek, že si může...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 4. 3. 2009 10:49

    anonymní
    Banka si dá do podmínek, že si může kdykoliv cokoliv jak měnit, klient samozřejmě toto právo nemá. Říká se tomu rovnost smluvních stran.

    Mimochodem, poskytování lživých informací je na českém bankovním trhu neskutečně rozšířené. Moje zkušenost s Raiffeisenbank minulý týden v úterý:
    - Dobrý den, platil jsem z korunového účtu debetní VISA kartou v EUR, jakým kurzem mi budete účtovat tuto platbu?
    - Moment, zjistím to na daném oddělení. (pauza) Kurzem deviza prodej ke dni platby.
    - Takže ne ke dni zaúčtování?
    - Ne
    - Takže jak je možné, že platbu provedenou dne x.y. a zaúčtovanou dne z.y. jste mi účtovali kurzem AA,BBB, který neplatil ani v den X, ani v den Z?
    - Moment, zjistím to. (dlouhá pauza) Tak už jsem zpět, zaúčtuje se to kurzem deviza prodej ke dni zúčtování.
    - Vždyť jste mi před chvílí tvrdila, že ke dni platby.
    - Ne, to jsem neříkala.
    - Dobře, připusťme to. Každopádně i tak byl dne Z. kurz jiný než AA,BBB, kterým jste platbu zaúčtovali. Spočítejte si to na kalkulačce
    - Ano, to máte pravdu, to bude tím, že to bylo zaúčtováno v jinou hodinu.
    - Pardon, já myslel, že vaše banka vyhlašuje kurz platný vždy v daném dni, nikoliv každou hodinu. Kde můžu najít ty hodinové kurzy?
    - Aha, tak to nevím, jak je to možné. Zkusím to zjistit. (pauza) Tak se mi to nepodařilo, zjistím to a zavolám.
    - Kdy zhruba?
    - Zítra nebo pozítří.

    Máme tomu týden a nevolal samozřejmě nikdo. Nakonec jsem na to přišel asi sám, protože u VISA karet se děje nějaký záhadný přepočet z EUR do USD dle tajného kurzu VISY a následně do CZK dle kurzu banky, takže člověk nemá šanci se dopárat, kolik to vlastně bude. Ale to je jen moje doměnka.

    Zkrátka a dobře - na infolince, přestože se informovala u expertů, mi řekla celkem asi 4 nebo 5 absolutních nesmyslů a navíc slíbila, že zavolá a nezavolala vůbec. Takže není divu, že ani u HSBC nejsou schopni podat na infolince relevantní informace. Ne že bych to tím omlouval, ale pouze chci říct, že ten hnůj je tu všude.