Hlavní navigace

Názor k článku "High-tech" produkty jsou v Česku na špici od okřídlený čípek - Škodovka mi přestala topit. Neohřál se motor. Diagnóza:...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 12. 2006 8:30

    okřídlený čípek (neregistrovaný)
    Škodovka mi přestala topit. Neohřál se motor. Diagnóza: vadný termostat.
    "high-tech" konstrukční řešení: abyste se na termostat dostali, musíte vypustit chladící kapalinu. OK Abyste mohl vypustit chladící kapalinu, musíte sundat ochranný plechový kryt pod motorem. (nešlo v plechu udělat otvror na výpusť nebo výpusť umístit mimo kryt?). neOK. Abyste mohli sundat ochranný kryt (mimochodem složený a sešroubovaný ještě z několika kusů plechů - nemohli udělat krycí plech z jednoho kusu?), musíte sundat přední kola. neOK. Po rozdělání bakelitového tělesa termostatu zjistíte, že termostat je zachycen za jakési dva zobáčky do "oček", které jsou součástí půlky bakelitového tělesa termostatu. Pokud se jedno ze "oček" ulomí, termostat je jakoby neustále otevřený. Konstrukční řešení hodné tak Trabanta (i když ten původní měl vzduchem chlazený motor), 120ka snad měla lepší technické řešení! Při shánění nového dílu (stačí vyměnit jen polovinu tělesa - ten s těmi očky) zjišťuji, že Škodovka do své sítě dodává pouze celý komplet složený ze dvou půlek a tedy obsahující i půlku pro mne nepotřebnou. Komplet za 1000 a výše. Jak za socialismu. Potřebujete gumičku do stěrače? Tak si kupte celou stěračovou sadu. Prodejci i servisy mi potvrzují, že toto "high-tech" řešení je velice poruchové, že plastová očka se běžně ulamují. Přesto s tím v Boleslavi nebyli schopni za ta léta nic udělat. Nakonec jsem sehnal u neznačkového prodejce jen tu půlku, co jsem potřeboval, za méně než povinu cenu u Škodovky. Ale i tak - kus plastu a jak je to předražené.

    A tak by se dalo pokračovat. Můj otec je původním povoláním automechanik a pokaždé kroutí hlavou, co jsou česko-enderácké hlavy schopny vymyslet za konstrukční paskvil. Navíc mnoho řešení pochází z dob snad Octávie, ale té z 60. let minulého století a z ní se kopírují konstrukční nedostatky na nové a nové modely ... Zajistí tak servisům práce a komplikovanými technickými řešeními zbytečně narůstá cena finálního produktu - auta, které by při troše přemýšlení nemuselo být vzhledem ke spartánské výbavě a levné česko-polské-slovenské pracovní síle tak předražené.

    Domnívám se, že škodovka se svou dnešní konstrukční úrovní by mohla zvládnout tak výrobu dřevěných kol ke koňským povozům. Pokud mají obdobná technická řešení i ostatní značky mimo koncern VW, tak potěš pánbůh.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).