Nevím ke které pojišťovně by měl člověk odejít,protože tento stav nezájem o zákazníka je i ostatních.Tak snad jen z trucu se sbalit a zaměstnat úředníky při vyplňování ukončení smluv/u staré/ a založení smluv nových /u nové pojišťovny/. Odešel jsem od Kooperativy ,protože má postavený na hlavu likvidační systém.Při DN ,kdy do mně zezadu narazila jiná účastnice -ona byla viníkem DN.Tak mi "milá"pojišťovana řekla,že mi nezaplatí celou škodu/ač zákon hovoří o uvedení vozidla do původního stavu/ a chtěla ať si doplatím 25 tisíc sám:-)Tak jsem si počkal na výpovědní dobu tj,6 neděl před vypršením smlouvy a poslal jim výpověď .Asi do jednoho týdne jsem měl 5 telefonátů proč chci odejít...ne ,že by to Kooperativu položilo/ten můj odchod/,ale konečně jsem měl trošku pocit zadostiučinění ,že jim to vrtá hlavou.Dnes jsem u Generali a tak raději nepřemýšlím,co bude ,kdyby došlo k DN a pak k likvidační činnosti.Jen tak pro zajímavost v roce 2003 byla úředně stanovená cena R-Scenic Dti 160000,-/na trhu cca 230-250 tis/.Škoda byla vyšší/smluvní autoservisy pojišťoven beze studu mlaskají nahlas/cca 175 tis ,smůla byla,že škodu doplna zaplatí jen u vozidel do 4 let.Když jsem likvidátora ptal ,kde tak levně a dobře dají koupit auta ,neuměl odpovědět.Prostě tato doba není o tom jak slušně se chovat k zákazníkovi,ale jak majitelům-akcinářům vydělat ,co největší zisk .
Chtěl bych Vám trochu oponovat. Nemáte moc pravdu, že dnešní doba není o tom jak se slušně chovat k zákazníkovi. Naštěstí znám společnosti, kde si na prvním místě zakládají na slušnosti a ochotě právě ke klientovi. Jenže to člověk pozná právě až při ohlášení pojistné události.
Ačkoliv mám s ČP velmi špatné zkušenosti co se týče postupu vyřizování škody (dlouhá doba vypořádání, interní bordel apod.), musím vyjádřit kladnou zkušenost. 2x mi byla způsobena škoda řidičem pojištěným u ČP a vždy jsem to dostal zaplacené do poslední koruny. Bylo mi řečeno, že pokud škoda není vyšší než 30 (nebo 50?, už si nepamatuju přesně)% aktuální ceny vozu, amortizaci ČP neuplatňuje. Když jsem zjišťoval, co je pro ně "aktuální cena vozu", zjistil jsem, že je na úrovni toho, za kolik se taková auta opravdu prodávají.
Vážená redakce.
Vyjádření pana Kapsy - ČP je jen další ukázkou jak mlžit a klamat veřejnost. Ještě ve čtvrtek 10.3.2005 jsem na Klientské lince dostal informaci, že systémy stále nefungují a mám si zavolat za týden.
Mé zkušenosti s klientskou linkou :
V průběhu posledních 2 měsíců jsem se snažil zjistit jak vypadá likvidace krádeže mého vozu. Po 8 telefonátech na tuto linku jsem byl vždy ujištěn, že se mi do 48 hodin ozve telefonicky likvidátor, protože oni nevědí v jakém stavu má záležitost je. !!! ANI JEDNOU SE MI NIKDO NEOZVAL !!!. Na této lince mi nebyly schopni sdělit kontakt na likvidátora, ani jeho jméno ani kontakt na nadřízeného. Stále stejná písnička " mi nemůžeme nic, mohu váš požadavek pouze předat e-mailem na likvidátora, který se Vám ozve". Na pobočce ČP, kde jsem chtěl zjistit bližší informace, mi řekli ať si sednu k určenému telefonu a zavolám si na klientský servis. Nikomu nepřeji tu nejistotu s tím, jak dlouho budu ještě platit leasing, než se ČP rozhodne zaplatit plnění z pojištění, které jsem řádně platil.
Dle mého názoru se ČP stále více uzavírá klientům a zapouzdřuje se do podoby mlčícího trilobyta - jediné co nás neustále bombarduje jsou jejich skvělé reklamy o úžasném servisu.
No utěšit může neuspokojené klienty snad jen to, že zaměstnanci "díky" této chybě nedostali mzdy - prostě spadlo úplně všechno, včetně systému důležitého pro výpočet mezd. Dostali jen nějaké zálohy. Prostě totální havárie.
Nezvládnutý proces na straně ČP, klient se o výpadku dozví až po své vlastní aktivitě, zdrží se projednání pojistné události (tedy situace, kdy pro mnohé je rychlost vyplacení pojistného plnění prioritní) a Měšec to komentuje slovy "vyřízení pojistné události nebylo ohroženo" a "Zlámanou grešli neudělujeme". Nevíte, proč mám už dávno pocit, že některé firmy mají Měšec na výplatní listině?
Musím přiznat, že jsme dlouho zvažovali, zda Zlámanou grešli udělit. Kdybychom před vydáním článku znali vyjádření pana Světlíka, které připojil až do této diskuse, ač jsme mu odpověď pojišťovny přeposílali dříve, Zlámanou grešli bychom pojišťovně udělili, protože pak by samozřejmě neplatilo, že "samotné vyřízení pojistné události nebylo ohroženo". Bohužel, ne vždy lze jednoznačně rozsoudit dva protichůdné názory, při zúžených úhlech pohledu, které obě strany podávají.
Ne, musím se omluvit, byl to můj zkrat :( Nicméně platí, že vyjádření pana Světlíka staví celý případ pana Kláska do jiného světla. Ještě jednou se omlouvám za omyl.
No tak jim to padlo ... a co má být ? Myslíte, že když se o týden zpozdí likvidace, že je to katastrofa? Nebo jste týden nebyli přesně informování o průběhu vyřizování PU? Netvařte se, prosím, jako by vám nikdy systém nepadnul, ufňukánkové :-(
Samozřejmě že se občas stane, že systém spadne. Ale rozhodně nejsem schopen tolerovat to, že jeho znovuuvedení do provozu trvá týden, protože to znamená jediné, a to neexistující nebo špatné havarijní postupy! To se jen hrozím, až se to stane některé bance, jejíž je ČP majitelem (eBanka, PPF banka)!
Musím se ohradit proti obviňování z klamání veřejnosti. Moje reakce, resp. reakce ČP byla pravdivá a stojím si za ní. Všechny základní funkčnosti provozních systémů byly obnoveny nejpozději minulé pondělí a od té doby standardně fungují. Vyřízení pojistných událostí ani jiných nároků našich klientů nebylo nijak ohroženo. To mám osobně potvrzeno jak od šéfa IT, tak i od ředitelky klientského servisu.
Údajná informace operátora ze čtvrtka 10.3., že systém nefunguje, je proto pro mne i mé kolegy docela záhadou. Velmi by nám pomohlo, kdyby pan Světlík mohl na mou e-mailovou adresu zaslat přibližný čas telefonického hovoru. Není problém tento hovor dohledat a zjistit, zda a proč udělal náš operátor chybu. Jediný možný případ, kdy operátoři nemuseli mít úplný přístup k informacím, je u klientů, kteří v době výpadku systému nahlásili pojistné události. Ty se do databází dostávaly postupně po zprovoznění systému a informace nemusely být těsně po obnovení provozu v některých případech ještě dostupné. To ale pravděpodobně není případ pana Světlíka.
Obdobně to platí i pro problém s likvidací ukradeného vozu pana Světlíka. Pokud mi zašlete číslo pojistné události, zjistím, kde je problém a pokud je chyba na straně ČP, tak zajistím jeho okamžitou nápravu. ČP likviduje ročně více než milion pojistných událostí, takže je určitě možné, že v některých individuálních případech dojde k pochybení ze strany našich zaměstnanců. Statisticky je nicméně prokazatelné, že počet takovýchto případů (stížností klientů) se za poslední dva roky výrazně snížil stejně jako se zvýšila rychlost vyřizování pojistných událostí popisovaná v mé první reakci. V této souvislosti si dovoluji upozornit na jednu "maličkost": vyřízení pojistné události bylo možná prodlouženo o cca týden, ale vezmeme-li v úvahu, že např. u havarijního pojištění došlo za poslední dva roky u ČP ke zrychlení likvidace o téměř dva týdny, zjistíme, že klienti byli (resp. budou) i přes několikadenní výpadek obslouženi rychleji než v minulosti.
Informace od "Docenta" o hlášení na internetových stránkách ČP je správná, nemá nicméně s popisovaným výpadkem provozního systému nic společného. O minulém víkendu totiž probíhala dlouho předem plánovaná odstávka webových aplikací kvůli jejich pravidelné údržbě a upgrade. Víkend byl pro tuto činnost zvolen záměrně proto, že návštěvnost stránek ČP je v tuto dobu oproti pracovním dnům minimální a odstávka se tak dotkne návštěvníků našich stránek jen zcela okrajově.
Na závěr bych se chtěl ještě jednou omluvit všem klientům, jichž se problém krátkodobého výpadku provozního systému dotknul.
Richard Kapsa
PS: pokud mi pan Světlík napíše potřebné detaily a bude s tím výslovně souhlasit, rád se o příslušné zjištěné informace podělím se všemi čtenáři tohoto diskusního fóra.
Jak už jsem psal, nepovažuji týdenní výpadek za omluvitelný a pokud je potřeba 1 týdne k obnově systém, považuji buď systém samotný nebo havarijní postupy za nedostačující. Je s podivem, že v případě havarijních postupů, nemají operátoři žádné informace o přibližném datu opětovného spuštění systému. To bylo předmětem mé stížnosti a toto vysvětlení ve vyjádření ČP postrádám, takže navíc pochybuji i o důvodech zamítnutí zlámané grešle.
I já mám negativní zkušenost s ČP a ne jenom z minulého týdne: 7.3. jsem hlásil pojistnou událost a bylo mi sděleno, že systém není funkční a tudíž mi nemůžou přidělit číslo pojistné události a že jak mile bude funkční, oznámí mi číslo telefonicky. Do dnes se tak nestalo a to je 14.3., tak ať pan Kapsa netvrdí že od pondělí 7.3. je systém funkční.
Dále bych se s Vámi rád podělil o zkušenost jak jsem se téměř tři roky marně snažil zrušit havarijní poj. sjednané k leasingu; písemně, telefonicky, osobně na pobočce, všechno marné jen stále chodily upomínky. A to jednání po telefonu škoda mluvit-anonymní, neosobní, člověk provolá majlant než ho spojí a stejně nic nevyřídí, protože tam nikdo nic neví a nebo není kompetentní. Pomalu jsem nabýval dojmu, že to dělají cíleně, abych stále platil.