Ne vše v George lepší. Některé věci jsou nedotažené či chybové, některé jsou lepší než v servis24. Docela špatná je například kategorizace výdajů/příjmů, chybí třeba vratky (zaplatím za plyn a částečně se mi to vrátí, v George se to vůbec nespojí). Podobně je nedotažené, že musím pojmenovat při odchozí platbě jméno příjemce platby (například platím za školní výlet a nevím komu a George mě nutí účet pojmenovat - ze školy mám pouze papírek s číslem účtu, prostě vůbec se nepočítá s tím, že platba je prostě jednorázová a informace o účelu se píší do popisu). Inzerované kontextové vyhledávání (v historii plateb) vůbec nefunguje, najde pouze někdy něco, většinou nenajde nic. A mohl bych pokračovat. Ale abych nebyl tak pesimistický, některé věci jsou lepší, třeba delší historie plateb než 1 rok.
No, nebyl bych tak optimistický. Tech problémů bude víc. Jeden z důvodů proc pouzivat CS byl prave SERVIS24, zvlaste pote, co banky zacla prechazet na ruzne nesmyslne IB typu Ajaxoveho pekla Nová mBank. Jasne, SERVI24 je zastaraly a poplatny dobe, treba historie za interval desli nez 3 mesice je problem (je treba nsatavit od - do na max 90 dnu), ale bohuzel George neni nahrada 1:1.
Ta povinnost vyplnit jmeno prijemce je fakt hnus. Pritom jeden z duvodu proc jsem migroval z mBank do CS bylo prave to, ze furt otavovala s pojmenovanim jednorazovych plateb. George neumi zmenit souhlas s inkasem, neumi disponenty atd.... To zas dopadne.... Hlavne ze to je barevne se spoustou velkych pismen, takze se na display skoro nic nevejde...
Blbosti plácáte vy. Airbank vám maximálně doplní jméno příjemce v případě, že jste od něj již obdržel nějakou platbu (v platbě je totiž identifikace plátce). Pokud posíláte peníze na zcela nový účet, Airbank vám nedoplní nic. V případě účtů v Airbank by to technicky šlo, ale zakazuje to legislativa (bankovní tajemství), v případě účtů u jiných bank je technicky nemožné, aby Airbank věděla komu patří.
No, možnosti máte dvě, vyberte si sám:
1) Spletl jste se a Airbank již číslo účtu znala z historie
2) Airbank a banka příjemce porušuje zákon o platebním styku a další právní předpisy
Správně je samozřejmě varianta číslo 1, což si například dohledáte v následujícím článku, kde vám přímo mluvčí Airbank vysvětlí jak to funguje:
https://www.penize.cz/osobni-ucty/298577-poslali-jste-penize-na-spatny-ucet-poradime-jak-je-dostat-zpatky
Fascinuje mne ta arogance, s jakou tak sebejistě mluvíte o něčem, o čem naprosto nic nevíte.
AirBank skutečně doplní jméno příjemce. Ne vždy, ale často - tj. Po zadání čísla účtu se podívá do nějaké databáze, jestli to číslo zná.
Že by to bylo porušení zákona je samozřejmě stejná neinformovaná pitomost jako vše, co rady vykládáte.
Kontrola souvisí s účinností Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 847/2015 o údajích doprovázejících převody finančních prostředků. Jeho cílem je podporovat shodný přístup v mezinárodním kontextu a zvýšit účinnost boje proti praní špinavých peněz a financování terorizmu. (zdroj mBank)
Nevím proč se ta česká spořitelna dere do všech možných byznysů a nesoustředí se na to, aby dělala ten svůj primární lépe, kupříkladu teď chtějí prodávat své produkty přes realitní makléře: https://www.euro.cz/udalosti/petr-morcinek-expandujeme-stavime-a-rozsirujeme-nabidku-sluzeb-1409702
A už se Spořka naučila měnit limity platební karty on-line, zdarma, bez omezení a selektivně (obchodník, bankomat, platba na netu a MO/TO) a umí dva rovnocenné vlastníky manžele? To je zase důvod proč jsem u mBank stále i přes otravné vypisování příjemce (stačí jedno písmeno).
Air Bank umí také k účtu vytvořit disponenta - ten má vlastní přihlášení do online bankingu, vlastní kartu, vlastní mobile banking, NFC platby, notifikace, může platit atd. Nějaká omezení tam jistě jsou (disponent nemůže zrušit přístup majiteli atd), ale prakticky na ně nenarážím.
Používám George bankovnictví už asi půl roku a musím říct, že proti servisu24 je to 100% posun k lepšímu. Webová aplikace určitě. Aplikaci v mobilu nepoužívám.
Jako každá nová věc má i části, které se úplně nepovedly. Povinné zadávání názvu účtu je jednou z nich. Nápad dobrý. V servisu24 jsem pro "pojmenování" účtu protistrany musel zakládat šablony.
Změnil bych pouze to, aby pojmenování bylo nepovinné.
Některé věci v George zatím stále nejsou ale ty budou postupně doplněny.
Zavedením George původní servis24 nekončí. Souhlas s inkasem měním jednou za uherák a v tomto případě to zatím udělám přes servis24.
Co se týká velikosti a barvy písma, tak mně přijde udělaný střízlivě. Není to nijak přeplácané. Důležité informace jsou zdůrazněné. Občasné problémy s nekorektním vykreslením některých popisných textů bych viděl spíše jako problém prohlížeče než autorů bankovnictví.
Skvělé "vylepšení" je třeba vyhledávání. Sice to teď vyhledává "full textem" všude, ale zkuste hledat platbu typu "typ platby" , která proběhla od "datum1" do "datum2" s variabilním symbolem "XY" (mezi uvozovky si dosadte co chcete). GEORGE to vůbec neumí. Ten vám maximálně vybleje hromadu výsledků bez ladu s skladu obsahující danou informaci tj. zmatlá čísla karet, účtů, symbolů nebo popisky plateb vše dohromady, prase aby se v tom vyznalo.
Ve výsledku bude jednoduší všechny data z GEORGE exportovat, a hledat si v tom ručně sám (v excelu, databázi apod.) protože GEORGE je na některé úkony úplně marný.
Souhlas s inkasem ani nic jineho presServis 24 neudelas. Jednou jsi zmigroval na George, takze se do servisu 24 uz neprihlasis. Mne osobne nejvic vadi, ze George nenabizi vyber ze sablon. Mam jich spoustu a zdaleka si vsechny nepamatuju. A jejich seznam je hodne dobre schovany v nastaveni.
Nové aplikace Geroge a George Go, které jsem nucen používat po ukončení servis 24 jsou mojí denní můrou. Spousta věcí v nich nejde, nebo je funkce tak schovaná, že doslova trpím, když se je pokouším provést.
Momentálně se peru se změnou šablon plateb, v George Go to prý nejde a v George pouze při odeslání platby. Založit novou šablonu ani kopírovat ji nelze.
Pokud nevíte kde v George Go nalézt mobilní platby, tak jdete na záložku nastavení, nanepadlo mě že to tam schovali :) ale objevil jsem to.