Hlavní navigace

Generali Česká pojišťovna: přehledně, co se změní a pro koho

Redakce

Spojení České pojišťovny a Generali Pojišťovny bude mít přirozeně dopady nejen na pojistný trh, ale také na klienty, její spolupracovníky a zaměstnance. Otázky a odpovědi.

Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Dva jsou více než jeden. Pojišťovny působící v České republice získají konkurenční výzvu v podobě spojení České pojišťovny a Generali Pojišťovny. Tím totiž vzikne subjekt, který bude velmi silný jak kapitálově, tak produktovou nabídkou.

Proč dochází k fúzi

  • Nedržet jen tempo s trhem, ale udávat jeho směr.

Díky spojení aktivit a kmenů dvou silných a úspěšných pojišťoven nabídneme klientům ještě kvalitnější služby, rychlejší likvidaci pojistných událostí, lepší dostupnost a širší produktové portfolio. Propojením tradice lídra českého pojistného trhu se zázemím a silou světové finanční instituce vytvoříme ještě silnější a stabilnější pojišťovnu. To přímo souvisí i se strategií Skupiny Generali, aby na konkrétních evropských trzích byla vždy lídrem. Z realizace tohoto záměru budou mít užitek nejen naši klienti, ale také obchodní partneři. Pro ně je to jednoznačně dobrá zpráva, uvedl Luciano Cirina, generální ředitel Generali CEE Holdingu, jehož jsou obě pojišťovny od roku 2008 součástí.

Průběh spojení

  • Spojení musí posvětit ČNB.

Ještě do konce roku 2019 Česká pojišťovna koupí pojistný kmen pojišťovny Generali. Během publikace článku probíhají na toto téma nezbytná jednání s regulátorem. Generali se tak propojí s Českou pojišťovnou a společnost se přejmenuje na Generali Česká pojišťovna. Výsledkem bude největší pojišťovna na českém trhu.

Proč se bude jmenovat Generali Česká pojišťovna

  • Spojení dlouhých tradic obou pojišťoven.

Název společnosti Generali Česká pojišťovna jasně odráží fakt, že obě značky reprezentují stabilní pojišťovny s dlouhou tradicí jak u nás, tak v zahraničí, a mají za sebou obrovský kus úspěšné historie. V novém názvu tak z tohoto důvodu figurují jména obou pojišťoven. Navíc tím tradice obou pojišťoven pokračuje.

Co to přinese klientům

  • Nové a lepší produkty.
  • Nové technologie a inovace.
  • Správa smluv na jednom místě.
  • Rychlejší likvidace škod.

Pojišťovna očekává především výrazné zefektivnění svých činností. Tím se bude moci soustředit na inovace a zavádění nových technologií, které dále zkvalitní a zrychlí poskytování jejich služeb, jak sama uvádí. Její klienti by to měli pocítit v podobě ještě lepší dostupnosti, vyšší kvality produktů a služeb či ještě rychlejší likvidace pojistných událostí. Naší jednoznačnou ambicí je stát se na českém pojistném trhu lídrem v oblasti inovací, uvádí pojišťovna ve sdělení klientům.

Díky spojení aktivit pojišťoven se tak pro klienty obou pojišťoven zjednoduší správa smluv, vše budou mít ve finále k dispozici na jednom místě.

Investice do lidí a technologií

  • Vzdělávání zaměstnanců.
  • Zrychlování procesů.

Některé procesy, aktivity a systémy obě pojišťovny v rámci své skupiny v uplynulých letech už sjednotily, takže nezačínají úplně na zelené louce. Investice budou spojené zejména se vzděláváním jejich zaměstnanců či další digitalizací a moderními technologiemi. Půjde tedy zejména o náklady, které by klienti pojišťoven měli pocítit v dalším zrychlení a zlepšení poskytovaného servisu a produktů.

Úspory díky spojení

  • Menší provozní náklady.
  • Větší rozvoj digitalizace.

Spojení České pojišťovny a Generali Pojišťovny bude pro obě pojišťovny znamenat i úspory, a tedy i větší nákladovou efektivitu. Jde zvláště o oblasti marketingu, produktového managementu, IT, údržby systémů apod. Nová spojená pojišťovna se tak bude moci více soustředit na další rozvoj digitalizace a moderních technologií, a to zejména těch, které přinesou užitek jejím klientům. Očekává, že se jí zefektivní a zjednoduší její práce a řada procesů. To vše nám následně umožní poskytovat ještě lepší, pohodlnější a rychlejší služby, věří si pojišťovna.

Sídlo zůstává v Česku

  • Silný plátce daní.
  • Regionální zaměstnavatel.

Sídlo společnosti zůstává v České republice. Již několik let patří samotná Česká pojišťovna mezi největší plátce daně z příjmu. Pravidelně se umisťuje v žebříčku, který sestavuje ministerstvo financí a ve kterém oceňuje firmy, které se nejvíce podílejí na plnění veřejných rozpočtů. Vzhledem k tomu, že sídlo pojišťovny zůstává v ČR, bude i nadále patřit mezi firmy, které prostřednictvím daní významně podporují státní rozpočet. Pojišťovna bude i nadále patřit mezi významné zaměstnavatele, a to zejména v regionech východních Čech a jižní Moravy, kde má svá call centra.

Fotogalerie: Call centrum České pojišťovny v Pardubicích

Otázky a odpovědi pro klienty

Na otázky odpovídá Ivana Buriánková, tisková mluvčí České pojišťovny.

Co bude se smlouvami klientů Generali Pojišťovny a České pojišťovny?

Klienty bychom chtěli ujistit, že tato transakce nemá žádný dopad na jejich pojistné smlouvy ani na rozsah sjednaného pojistného krytí. Všechny pojistné smlouvy zůstávají v platnosti tak, jak si je sjednali. V případě škody se samozřejmě klienti mohou spolehnout, že bude vše vyřešeno plně v souladu s jejich pojistnou smlouvou. To stejné se týká klientů České pojišťovny.

Jaký dopad má přejmenování České pojišťovny na nahlášené a doposud nevyřešené škody?

Škody, které klienti nahlásili České pojišťovně, budou řádně vyřešeny v souladu s jejich pojistnou smlouvou. Škody, které budou nahlášeny po dokončení této transakce, bude v souladu s pojistnými smlouvami řešit Generali Česká pojišťovna.

Prodlouží se doba likvidace?

Proces spojení aktivit pojišťoven nemá negativní vliv na dobu likvidace pojistných událostí. Naopak vzhledem k tomu, že zefektivníme naše činnosti a budeme investovat do moderních technologií, se zkvalitní a zrychlí poskytování našich služeb, tedy i likvidace pojistných událostí. Pro doplnění bych uvedla, že již nyní patří Česká pojišťovna ke špičce – například 85 % škod v autopojištění uhradíme do dvou dnů od dodání podkladů, 77 % škod s kompletní dokumentací pak uzavřeme dokonce ve stejný den, kdy klient škodu doložil. V pojištění majetku pak 95 % škod uhradíme do 5 dnů od dodání podkladů, 78 % škod vyplácíme ve stejný den, ve který byl dodán poslední dokument.

Mám smlouvu s Generali. Mám smlouvu s Českou pojišťovnou. Která z nich se teď o mne bude starat?

Po převodu pojistného kmene pojišťovny Generali do České pojišťovny bude pojistitelem klientů Česká pojišťovna, jejíž jméno se změní na Generali Česká pojišťovna. Klienti se skutečně nemají čeho obávat. Jejich smlouvy sjednané u pojišťovny Generali budou i nadále platné tak, jak si je sjednali.

 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).