"nebylo by lepší to druhé rychlonabíjení nějak softwarově zakázat?"
Z hlediska akumulátorů jistě ano, technicky to není problém. Jenže jak by obchoďák a marketing prodal zákazníkovi auto, které po vybití akumulátorů vyžaduje, a nešlo by to obejít, 12 hodin nabíjení?
Kdepak, prodá auto, "Speciální je situace u vozů Tesla, které mají větší kapacitu baterek a jsou pro ně ideální dobíjecí stanice přímo od Tesly – takzvané superchargery. Na těch mohou majitelé Tesel „tankovat“ zdarma. V Česku jsou momentálně tyto stanice tři – ve Vestci u Prahy, na D1 u Humpolce a v Olomouci." (A ani to nemusí být, s tou "speciálností" pravda - bo ta !speciálnost" vlastně nic neznamená, tudíž to není lež.)
"Myslím, že by to bylo lepší než akumulátor zničit a ten by pak nešel reklamovat."
Ale ono to tak v podstatě je. To je každého volba, jak s tím bude zacházet. Slovo "zničit" navíc není přesné. Přesnější by bylo "velmi rychle spotřebuje životnost". Elektronika si samozřejmě pamatuje, a pokud si zákazník zvolí zacházení, na které se záruka nevztahuje - jeho věc. Jako u každého jiného výrobku. Jen to nikdo nezdůrazňuje, bo by se to blbě prodávalo.
"existuje statistika, že 90% všech jízd osobními auty je takových, kdy auto najede do 20 km denně. Pro lidi, kteří právě takto jezdí, je elektromobil dobrá volba. A pak rychlonabíjení potřebovat nebudou. Stačí jim nabíjet jednou za X dní doma přes noc v garáži a pěkně pomaličku."
No a co s těmi dny, kdy dojezd nestačí? Pořídit si druhé auto? Kde je ekologie? Kam ho ti lidé ve městech dají?