Hlavní navigace

„My jsme jako Tesla.“ Fio banka má novou kampaň, vsadila v ní na Štěpána Kozuba

4. 1. 2022
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Fio banka a. s.
Pro všechny světské radosti. Tak zní nový slogan Fio banky, který jde napříč její novou kampaní. Pro klienty to má vysílat signál, že je to obyčejná banka pro obyčejné lidi, v dobrém slova smyslu.

Přes Jakuba Koháka a zvířátka ke kolotočářům. Tak se v jedné větě vyvíjela kampaň Fio banky, která cílí na nové i stávající klienty a má posílit povědomí o značce jedné z mála skutečně českých bank. Připomeňme si starší kampaně dvěma videi.

Video: Kosmonauti. Europlatby létají na Slovensko zdarma.

Video: „Přepážka“. Proti všem nesmyslným poplatkům.

Jakub Kohák z videí, bannerů a na televizních obrazovce vyskakoval mezi léty 2014–2018. Poté Fio banka vsadila na zvířátka a dobré zvyky. Tyto kampaně a videa jste viděli až do roku 2021.

Video: Liška polární. Čich na produkty.

Video: Makak japonský. Hypotéka bez komplikací.

Novou reklamní tváří Fio banky je od Vánoc 2021 kolotočář Fredy Boháček, kterého ztvárnil ostravský herec z divadla Mír a zároveň jeho umělecký šéf Štěpán Kozub.

Pro všechny světské radosti

Kampaň pro Fio banku připravila agentura Jinej gang. Příběh pro kampaň se odehrává v prostředí kolotočářů. Majitele pouťových atrakcí hraje Štěpán Kozub, jeho ženu Carmen ztvárnila Petra Nesvačilová a parťáka Mária si zahrál Karel Jirák.

Fio banka však působí i na Slovensku. Slovenská verze proto není se Štěpánem Kozubem, ale hlavní roli kolotočáře ztvárnil Daniel Fischer, herec Slovenského národného divadla. Ostatní herci se nezměnili.

Kampaň nese poselství, že Fio banka je tu pro všechny světské radosti.

Fio banka přišla s jasným zadáním: chceme unikátní kampaň, která vystoupí z reklamního breaku, takovou, jakou mají Češi a Slováci rádi. Humornou, plnou hlášek, trochu na hraně, ale ať je jasné, že jsme banka pro všechny klienty, ať už si berou hypotéku nebo potřebují konto bez poplatků. Vymysleli jsme koncept Banka pro všechny světské radosti. Odehrává se ve vizuálně atraktivním prostředí malebné české pouti, kde můžeme rozehrát spoustu mikropříběhů vtipně navázaných na bankovní produkty. Měli jsme štěstí na osvíceného klienta, skvělé herce a fantastickou produkci Ad Kolektiv, s nimiž jsme vytvořili mimořádnou kampaň. To je přesně ten důvod, proč jsme před rokem zakládali nové kreativní uskupení, které rozvíří stojaté vody české reklamy.

Ondřej Hübl, Viktor Říha, Tomáš Vápeník, kreativci a zakladatelé agentury Jinej Gang

Od nové kampaně si správně mířený zásah slibuje obchodní ředitel Fio banky Jan Bláha: Věřím, že naše nová reklamní kampaň bude výrazná a diváky zaujme nejen díky prostředí, které všichni dobře znají a vzpomínají na něj. Ukážeme ho tak trochu z druhé strany, že i podnikatelé s atrakcemi řeší svoje finance stejně jako jejich zákazníci, které stále zvou na svůj autodrom. Natáčení bylo intenzivní, zábavné a myslím, že i zážitkem pro všechny zúčastněné. Děkuji agentuře, že přišli s takovým, možná zpočátku docela odvážným, nápadem a že se nám ho podařilo dotáhnout do zdařilého konce. Doufáme, že se i divákům spoty zalíbí, pobaví je a některé hlášky zlidoví. Těmito několika spoty ale celý kolotoč teprve začíná.

Kampaň Pro všechny světské radosti odstartovala 25. prosince 2021 na stanicích PRIMA GROUP, TV ÓČKO a ATMedia. Kampaň bude podpořená online bannery, PPC reklamou, sociálními sítěmi a POS materiály na pobočkách.

Vizuální změnu v posledních měsících provedla i Raiffeisenbank, která slogan „Banka inspirovaná klienty“ změnila na „Samozřejmě“ a tomu zacílila i další kampaně.

Video: Podnikatelský účet bez poplatků a podmínek.

Video: Osobní účet bez poplatků a podmínek. „Na elektriku tady frčíme už 50 let. My jsme jako Tesla,“ zazní ve videu.

Video: Fio osobný účet #BezPoplatku a bez podmienok. Slovenská verze spotu.

Video: Na hypotéce od Fio banky si zuby nevylámete.

skoleni_8_6

Video: Investujte raději s českou bankou.

Autor článku

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti bankovnictví a pojišťovnictví, specializuje se na finanční produkty, dluhovou problematiku a oblast dopravy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).