Hlavní navigace

Názor k článku Fio banka chystá výběry z bankomatů zdarma od Boban - No jo, ale mně vysvětelní pracovníka absolutně nepomohlo....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 1. 2011 7:27

    Boban (neregistrovaný)

    No jo, ale mně vysvětelní pracovníka absolutně nepomohlo. Tak jsem ústředí FIO poslal již 16. prosince mail a následně totéž doporučeným dopisem a oni do teď nijak nereagovali. Ani nenapsali, že stížnost přijali a že ji řeší.

    Tady je ten dopis:

    Dobrý den,

    poslal jsem si ze svého účtu v Německu vedeného u Deutsche Bank 4000 Eur. Byla to naprosto standardní SEPA platba, kdy jsem zadal jako převod svůj IBAN: SK2583.......44 a BIC: FIOZSKBAXXX, tedy přesně tak, jak jsem byl na své pobočce informován, že se to má zadávat.

    Dle vašeho ceníku měla být příchozí platba zaúčtována poplatkem 1 Euro. Přesto mi byl účtován poplatek 4 Eura. Tuto skutečnost jsem reklamoval na své pobočce v Jindřišské ulici v Praze.

    Váš pracovník, pan Menšík, mi sdělil, že Deutsche Bank údajně provedla převod na korespondenční banku KBC a z té to pak přišlo do FIO. Pak je to zaúčtováno částkou 4 Eura podle vašeho ceníku.

    Toto vysvětlení je pro mě naprosto nepřijatelné. Nemám možnost nijak ovlivnit to, kudy peníze putují. Já zadal příkaz správně s použitím IBAN a BIC. Při zadávání převodního příkazu v Německu ani nemohu bance přikázat, jakou cestou má peníze poslat. A pokud je nemůže poslat vám přímo, ale přes nějakou korespondenční banku, pak je to jen a pouze problém FIO banky, že v mezinárodním systému není zavedena jako přímý příjemce. A je zase jen a pouze na FIO bance aby sjednala nápravu. Klienti se o to přeci nemohou starat.

    Vemte si opačný příklad. Budu platit ze svého Eurového účtu u FIA banky někam třeba do nějaké malé lokální banky na Korsice. Od majitele účtu mám IBAN i BIC. A mám od něj informaci, že kvůli poplatkům ať to má banka neposílá přes korespondenční banku ale přímo té malé bance na Korsice. Na svých webových stránkách nemáte vůbec ani možnost vám tuto skutečnost a toto přání sdělit. Ve formuláři, kde se zadává SEPA příkaz není žádná kolonka typu „sdělení bance“. To samozřejmě nemá ani Deutsche Bank. A je to dle mě správně. Do toho nemá klient co mluvit, to je pouze věcí mezibankovního styku a dohod mezi bankami, kudy peníze putují.

    Pokud byste mi sdělili, třeba při ústní informaci, že to té lokální bance na Korsice přímo poslat nemůžete, ale pouze přes korespondenční banku, pak bych asi musel majiteli účtu tuto skutečnost sdělit s tím, že buď změní banku na nějakou, kde to jde přímo a tedy bez poplatků, nebo bude vyšší poplatky dále platit. Já nehrozím tím, že od vás odejdu, ale je to totéž. Pokud nesjednáte nápravu, tak mi říkáte: když u nás zůstanete, bude to stále za vyšší poplatek.

    Pokud nejste v mezinárodním systému tak zavedeni, že to bez problému funguje, tak vůbec nemáte inzerovat příchozí platby v rámci SEPA převodů v Eurozoně za 1 Euro. Vůbec to není pravda, jak je vidět na mém příkladu.

    Když jsem chtěl sepsat písemnou reklamaci na pobočce, pokoušel se mě pan Menšík odradit, že to stojí 500 Kč a reklamace je předem odsouzena k nezdaru, protože bude neoprávněná. Prý už takových případů bylo asi deset. A pokud tedy jich už skutečně bylo víc, proč to jako banka neřešíte? Zeptal jsem se pana Menšíka, proč jsem na to tedy nebyl dopředu upozorněn, když už těch případů bylo více. Odpovědí mi bylo, že se to nestává. Tak tomu jsem už opravdu nerozuměl.

    Dále jsem pana Menšíka upozornil, že na webových stránkách nemáte v žádném ceníku uvedeno, že „neoprávněná“ reklamace stojí 500 Kč. Nechtěl mi to věřit, dokud se sám nepřesvědčil. Pak mi tedy sdělil, že stránky se budou aktualizovat, ale já že tedy pro tentokrát mohu reklamovat zadarmo. Tomu říkáte seriozní přístup?

    Jestliže nejste schopni do budoucna zajistit, aby to skutečně fungovalo za 1 Euro, tak byste to za prvé neměli používat v reklamě a klamat spotřebitele, a za druhá byste třeba mohli vydat seznam zahraničních bank, z kterých lze posílat peníze za 1 Euro a druhý seznam bank, z kterých to stojí 4 Eura, aby klient aspoň věděl na čem je.

    Já požaduji vrácení rozdílu v poplatku, tedy 3 Eura. Převod jsem provedl se správným IBAN i BIC což mohu doložit výpisem z Deutsche Bank, tedy naprosto dle vašich pokynů. Žádnou korespondenční banku jsem tam neuvedl, ani uvést nemohl. Dále jsem dne 15.12. provedl z Deutsche bank další převod a předpokládám, že již bude zaúčtován pouze poplatkem 1 Euro, jak stojí ve vašem ceníku. Všechny požadavky a podmínky ceníku a strukturu převodních příkazů plním a dodržuji. Dále mi prosím sdělte, zda v budoucnu již budou automaticky všechny příchozí platby v rámci SEPA převodů v Eurozoně skutečně zaúčtovávány poplatkem 1 Euro, jak inzerujete. Pokud to nejste schopni zajistit, měli byste dle mě upravit svůj ceník služeb, ale především svou reklamní kampaň.

    Při tomto stavu věcí se cítím podveden, protože chyba není na mé straně a pokud je na straně odesílající banky, jak tvrdíte, pak je zase jenom na vás abyste sjednali nápravu. Na to klient doplácet nemůže a už vůbec se nemůže starat o nějakou nápravu. Doufám, že toto vyřešíte k mé spokojenosti, ale hlavně v souladu s ceníkem poplatků, které inzerujete a já i nadále zůstanu vaším spokojeným klientem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).