Bohužel se víc než často setkávám v obchodní síti právě jen s jedním jediným dodavatelem a značkou, kterou zastupuje. Sháněla jsem nějaké věci do kuchyně - a všude Tescoma, kterou nechci, protože se mi jednou v autě převrhla jejich termoska a celý sladký obsah se po autě rozlil. A když jsem jim své zkušenosti napsala, bylo to prý v pořádku. Takže od nich nic. Zrovna tak některé plastové zboží - je v jedné, dvou barvách, jak za totáče. Ber nebo neber. Hořčice, kečupy, koření - stále od jednoho výrobce. Abych si nemohla porovnat, že 100 g koření od Vitany stojí jinak než 100 g koření od Avokáda? Fakt konkurence, jen co je pravda.
Podobné je to s finančními poradci. Jsou to jen prodloužené ruce bankovních a pojišťovacích ústavů. Pro vás je "nejvýhodnější" to, za co má prodejce největší provizi. Nedá vám na výběr ze všech nabídek, ale jen to na má neučené a za co dostane nejvyšší provizi.
Nejhorší je obrátit se na konkrétní finanční ústav s požadavkem co nejlépe zhodnotit peníze. Tam už vám nabídnou jen a jen nabídku své finanční skupiny a udivuji se, co lidí dá na oslovení bankovním prodavačem a už si nezjišťuje nabídku u jiných finančních ústavů, a bezhlavě si sjedná produkt se závazkem platit mnoho let.