To nepovažuji za zásadní problém. Pokud se nastaví férové podmínky, tak není potřeba ani klienta nějak uzamykat, zůstane rád. Bohužel zrovna ČS mění podmínky svých služeb velmi často, přibližně co 2 roky. To považuji za zásadní limit dlouhodobé spolupráce, i když třeba u nich najdu výhodný produkt, můžu si být zcela jist že těch 40 let nevydrží. Možná přežije jednu, se štěstím dvě změny podmínek, tedy můžu předpokládat dobu trvání cca 6 let, když budu mít jo štěstí.
Pamatuji si jak lidé nadávali, když ČS zrušila Brokerjet, jak museli své investice se ztrátami prodávat. Energie ČS nevydržela ani těch 6 let. Zde vidím problém, kdy většina bank věnuje velké úsilí novým produktům, novým klientům, novým úvěrům a vkladům, ale v momentě zavedení veškerá péče upadá. Dle mého názoru za tím je systém odměňování běžných zaměstnanců i manažerů. Za to, že běží stávající produkt, za to, že stávající klient využívá dříve sjednané služby nejsou oceněni tak, jako za zavedení/prodej nového produktu, získání nového klienta. A tak jsou tlačeni do neustálého přesjednávání i přes to, že tím stávající klienty poškozují.