Hlavní navigace

Názory k článku Fikce doručení: Z banky vám nic nepřišlo a ještě za to zaplatíte

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 5. 2010 0:10

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Fikce doručení se vám zdá…
    Tlačítko: „Odpověz“.
    Možná by neškodilo zopakovat si češtinu 3. ročníku základní školy.

  • 28. 5. 2010 7:32

    MartensPh (neregistrovaný)

    Horší varianta je, když instituce mají adresu správně, bydlím stále na stejném místě už xx let, ale Česká pošta zničeho nic přestala doručovat mojí poštu, než jsem to zjistil, uplynulo několik měsíců a teprve na moji přímou intervenci pošta doručování zase obnovila. Bůhví kolik dopisů se mi neobjevilo ve schránce. Od pošty jsem žádné vyjádření neobdržel, omluvu taky ne…

  • 28. 5. 2010 9:13

    Fran (neregistrovaný)

    Stejný problém, přestaly mi chodit výpisy z úvěrového účtu, volal jsem do banky, co se děje a bylo mi řečeno, že se jim to vracelo jako nedoručené, tak pozastavili tisk a zasílání. Přitom mi normálně chodily faktury za telefon a internet. Co mě na tom děsí je, že vlastně vůbec nevím o kolik pošty a jaké, jsem takhle přišel.

  • 28. 5. 2010 10:00

    . (neregistrovaný)

    Česká pošta si hlavu neláme ani s doporučenými dopisy. Zrovna nedávno mi banka poslala doporučeným(!) dopisem oznámení o konci fixace hypotéky – pošta dala dopis sousedce, a ani se neobtěžovala mi o tom hodit lístek do schránky. Dopis se ke mě náhodou dostal až za více než tři týdny. Přitom zásilky na dobírku nesmí převzít ani moje vlastní žena, i když by za ně musela zaplatit!
    Tolik ke kvalitním službám České pošty.

  • 28. 5. 2010 10:19

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    V tomhle má pošta opravdu zvláštní logiku: v baráku klidně nechají doporučený dopis sousedům, i když se s nimi vůbec nestýkáte. Na poště vám nedají doporučený dopis ani pro členy vlastní rodiny.

  • 28. 5. 2010 10:28

    benzin (neregistrovaný)

    No mne treba prijde nahlavu, ze v Praze se sice uz vubec nezabyvaji se zazvonenim na zvonek (sem doma takze bych si dopis prevzal) a automaticky hazi dorucenky. To mi neprijde az tak hloupe, jako to ze kazdou dorucenku vypisuje postacka rucne, dopis ma u sebe a na postu se vrati az vecer. Tam se dostavite a oni opet z rucne napsane dorucenky neco opise do pocitace a pak dohledava dopis.
    Proc uz je nemaji predtistene i s carovym kodem?

  • 28. 5. 2010 15:10

    mrk (neregistrovaný)

    Podobny system som zazil aj v Bratislave. Po niekolkych takychto „doruceniach“, ked som doma cakal na zasielku a pred obedom nasiel v schranke len papierik, som z posty ziskal telefon na sefku tejto dorucovatelky a nahlasil jej problem. Neviem, co sa potom dialo, ale odvtedy uz dorucovatelka zvonila poctivo, aj viackrat :-)

  • 28. 5. 2010 18:23

    benzin (neregistrovaný)

    Rozdil je v tom, ze mi nevadi ze tam dostavam jenom papirek. Mne prijde na hlavu, ze kdyz uz takhle funguji, proc to nemaji rovnou predtisteno a po prichodu na pobocku automaticky nanactou, ale zase datlujou? Vzdyt to je strasne neefektivni system.

  • 30. 5. 2010 0:25

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Sladké tajemství: Ty papírky si vyplní pošťačka ráno na poště na všechny doporučené zásilky, aniž by věděla, koho zastihne a koho ne. Kdyby tam měl být čárový kód, tak by to musela vyplňovat přes PC, a to už by vypadalo trochu blbě, že si rovnou vyplňuje oznámení na všechna rekomanda…

  • 30. 5. 2010 15:40

    benzin (neregistrovaný)

    To je strkani hlavy do pisku pred beznou praxi. Je to zcela bezna praxe o ktere posta vi a nic s tim nedela, tak at to bud zakaze a donuti at dorucovatelky se o doruceni skutecne pokusi, nebo at zmeni regule a nastavi to jako standardni proces.

  • 30. 5. 2010 0:26

    Pepa (neregistrovaný)

    Funguje to tak, ze dorucovatelka si pred pochuzkou roztridi postu a vyrazi. Oznameni dava (mela by) davat jen tam, kde se doruceni nepovedlo. Podle vasi logiky by „nekdo“ musel „nadatlovat“ a vytisknou pred pochuzkou vsechny zasilky…

  • 30. 5. 2010 0:36

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Nikdo to „nedatluje“, doručovatelka si to vypíše pékně růčo fůčo sama na všechna rekomanda, co nese. Funguje to tak desítky let.

  • 30. 5. 2010 15:38

    benzin (neregistrovaný)

    Ale oni to uz v pocitaci maji, ve chvili kdyz nekdo dopis podava, tak uz to podaci posta do pocitace datluje a na doruceny dopis pak nalepi dve nalepky (tam uz muze byt carovy kod). Po prichodu dopisu na podaci postu, pak uz jenom staci vytisknout vsechny dorucenky pro doporucene dopisy. To je vsechno. Datlovalo by se jenom na jednom mite. Ted se datluje na dvou a jeste na jednom se to vypisuje rucne.

  • 28. 5. 2010 10:23

    Q (neregistrovaný)

    Jakoukoliv fikci doručení považuji za novototalitní výmysl. Nechci se zastávat zločinců vyhýbajících se záměrně převzetí důležité písemnosti, ti si vždy nějakou cestičku najdou, ale běžný občan je v neprávu. Jste na 14denní dovolené, zásilka do vlastních rukou může být po 10 dnech doručená, i když jste nic nepřevzal oproti podpisu. Zásilka je pak „doručena“ obyčejným vhozením do schránky, tu schránku vám ale může kdokoliv „vybrat“. A co když odjedete pracovat do ciziny, jak nám neustále radí zástupci modré „demokracie“ a domů se vracíte jen občas? Zásilku do vlastních rukou by nikomu jinému vydat neměli, máte možnost oznámit přechodný pobyt, ale co když se zrovna v tom přechodném bydlišti nevyskytujete a jste naopak doma? Budou vás nahánět na obou adresách současně?
    Jakékoliv změny (obch. podmínky, úrokové sazby atd. ) bych podmiňoval stvrzením, že klient oznámení, záslku převzal a byl prokazatelně a v termínu seznámen. Tedy ŹÁDNÁ FIKCE !!!!!!!!!!!!!!!
    Jinak vás po 10ti letech může navštívit exekutor, že z nezaplacené pokuty 200 Kč je dluh 200 tisíc, ta pokuta ani nemusí být Vaše, ale jen na základě něčího nahlášení vašeho rodného čísla. Těch možností, kdy občan něco propásne jak u státní správy tak u soukromých společností (bank …) je celá řada. A opravdu se nemusí záměrně vyhýbat doručování.
    Hloupé je, že dnes nikdo neudělá nic navíc nad rámec zákona. Nepřikazuje-li zákon poslat ceninu doporučeně a pojištěně (nové obchodní podmínky, výpis z účtu, různá oznámení atd.) pošle se normálně s tím, že rizika spojená s možnou ztrátou nese příjemce, tedy klient. Co je to za pitominu? Přitom právě banky za každé písmo účtují dle sazebníků nemalé poplatky.
    Měli jsme v rámci rodiny mnoho produktů u ČS a.s. V rámci drahoty a různých „bot“ jsme přestoupili jinam, některé produkty časově dlouhodbé jsme tam ale museli ponechat (stavební spoření, pojištění…), protože převést do jiného ústavu zkrátka nejdou. Co se nám (celé rodině – já, manželka, syn) v minulosti stalo:
    Změnili jsme trvalé bydliště a šli toto nahlásit do tehdy našeho „mateřského“ ústavu České spořitelny. Zarazilo nás sice, že na každý produkt a u každé „dcery“ z finanční skupiny jsme museli podepsiovat extra lejstro, domnívaje se, že podepíšeme lejstro jedno, kde budou všechny produkty vyjmenované a systém si to již rozhodí, protože víme, že spořitelní eSTéBácký systém vede o klientovi vše, tedy i to, co vše má klient za produkty včetně dceřinek a co vám případně obsluha ještě může vnutit, abyste uzavřeli či koupili. Následně přišly na nově nahlášenou adresu potvrzující dokumenty, že nová adresa byla zanesena do systémů. Jaké bylo naše překvapení, když následně počátkem nového roku začaly chodit výpisy, a to na starou adresu, naštěstí se nám dostaly do rukou. Tak jsem to reklamoval. „Ale Vy jste si přehlásili jen adresu trvalého pobytu, korespondenční adresa zůstala“ a že si tedy musím znovu zažádat o další změny (divím se, že to nebylo za poplatek). Pominu logiku věci, že když přehlašuji adresu pobytu, že musím obsluze „hýbat rukama“ a říkat ji, co má vlastně dělat. A nechápu, že potvrzující dokumenty (vystaveno počítačem) o nové adrese měly v okénku adresáta správnou, novou adresu a byly i tedy doručeny na správnou, tedy novou adresu. Požadoval jsem tedy vystavení nových výpisů se správnými adresami, protože jeden z výpisů byl z úvěru ze stavebního spoření, kde se dá daňově uplatnit odpočet úroků, ale jen v tom případě, že tam bydlíte /praxe je taková, že úvěr si vyběháváte ještě se starou adresou, po přestěhování nahlásíte novou adresu/, a jiná adresa by vzbuzovala pozornost a podezření z nesprávného uplatnění odpočtu úroků. To odmítli s tím, že mám v jejich databázi uvedenu adresu původního bydliště a že dokud neprovedu další změnu, že mi na jinou adresu nic posílat nebudou včetně nových výpisů se správnou adresou. Když jsem doma vyhrabal původní smlouvy či návrhy, zjistil jsem, že jsem žádné korespondeční adresy nikde neuváděl, kolonky na ně tam sice byly, ale byly prázdné. Tak jsem to oskenoval a poslal na centrálu s tím, že nikde ve spořitelně stát fronty nemíním a ať nám laskavě vystaví všechny výpisy se správným označením adresáta (navíc nebylo zřejmé, zda okénko na výpise se týká adresy pobytu, kontaktní či korespondenční adresy – z logiky věci by vyplývalo, má-li klient adres více, měly by všechny být na výpise uvedeny s označením, že se jedná o koresponenční, kontaktní adresu či trvalý pobyt). Ještě jsem je upozornil, že není-li v původních smlouvách či návrzích korespondeční adresa uvedena a nyní tam je, že někdo zřejmě v ČS a dceřinkách svévolně upravuje dokumenty a že by to mohlo zajímat některé kontrolní orgány. Přišly mi nám tedy výpisy se správnými adresami. Po více jak roce se nám dostala do rukou další písemnost, na starou adresu. je to z jejich pojišťovny, syn dovršil plnoletosti a jelikož byl připojištěn k manželce v rámci jedné smlouvy, pojištění mu končí a i tady se adresa měnila a manželka už i odtud dostala roční výpis na novou adresu, tak nevím, co si mám o tom myslet.
    Kdyby mi tohle někdo vyprávěl, nevěřil bych tomu, že něco takového je vůbec možné. Ano, v ČS je za vysoké poplatky možné vše. Ještě že jsme už dávno jinde, ale jak jsem psal v úvodu, některé dlouhodbější produkty ještě dobíhají.
    Bohužel, dnešní podoba ČS je zaměřena jen na růst zisku a získávání nových klientů a rozšiřování portfolia uzavřených produktů u těch stávajících, následný servis, ze kterého nekouká provize či čárka v plnění plánů prodejů, to je katastrofa. Bohužel, obdobnou nálepkou mohu ze svého pohledu opatřit i dalšího bývalého státního molocha – Českou pojišťovnu. Tam se chovají obdobně. A věřím, že podobně se za účelem zisku chová více firem.
    Cílem příspěvku není hanění, ale upozornění, co se může stát a nemusí jít jen o fikci doručení uplynutím lhůty.

  • 28. 5. 2010 13:13

    Karel (neregistrovaný)

    Tohle se bohužel České spořitelně stává a docela často. Podle všeho tam jejich programátoři občas udělají botu a nastaví nějaké údaje špatně. Konkrétně s korespondenční adresou – údajně tam měli tato pole odjakživa, ale pokud byla stejná s adresou trvalého bydliště, tak ji nevyplňovali. Při nějakém updatu bylo rozhodnuto, že i ta se musí vyplňovat a kde dosud vyplněná není, že se do ní vloží kopie adresy trvalého bydliště. Jenže programátor se seknul a dal tam adresu trvalého bydliště z doby, kdy byl účet zřizován. Podobně se jim to podařilo i u trvalých příkazů – pro pojistku z hypotéky mi tam paní místo roční periody napsala měsíční. Po pár minutách si toho všimla a opravila to. Jenže při nějakém updatu o 10 měsíců později nějaký script přepsal periodu zpátky na tu původní, měsíční. Takže každý měsíc začala odcházet poměrně slušná částka (roční pojištění). Došel jsem si tam, opravili mi to. O pár měsíců později se situace opakovala. Jenže to mi už vracely (opět po měsících) přeplatek pojistky a tak jsem se na to vykašlal. O další rok později to opravili konečně zpět na roční periodu.
    Všichni jsme jen lidé, včetně programátorů v ČS. Na druhou stranu by mě zajímalo, jak jim něco takového může utéct při testování? V kombinaci s fikcí doručení se totiž jedná o velký problém. Asi by pomohlo, kdyby banky a pojišťovny byly několikrát odsouzeny k náhradě škody (byť samy sobě) a zajímavé pokutě. Pak by si snad začaly dávat pozor na to kam, co a jak posílají.

  • 31. 5. 2010 8:00

    Q (neregistrovaný)

    Ale kde pak mají klienti záruku, že počítače v ČS nedělají boty i jindy a jinde, než jen v adresách?
    Jednou jsem zažil, že nenavazovaly zůstatky na výpisech! Pak to opravili, ale co si o takové „bance“ myslet?
    Zajímavé též je, že co jsem přešel k jiné bance, tak co mi dávali úroky k soukromému BÚ ve spořitelně za rok, tak ty samé úroky dostávám nyní měsíčně (nemám na mysli % sazbu, ale sumu peněz -sice jde o pár drobných, navíc ještě zdaněných). Na obou účtech točím prakticky stále stejné peníze (výplata, trvaláky) a měsíční zůstaky jsou také stejné, tak nevidím důvod, proč se vyplacené úroky o tolik liší.
    Jinak bych čekal, že SW dělá pro ČS nějaká externí a dobrá firma, ne že si to dělají jejich programátoři někde na koleně.
    Nikdo nejsme neomylný, ani já, ale to, co se stávalo v ČS nejen mne, bylo přespříliš: proto jsem změnil ústav a „obdivuji“, co je ještě, nechci říkat přímo hloupých, lidí – nadávají na drahotu, fronty, nekvalitní služby (nefunkčnost bankomatů, Servisu24 i systému na pobočkách), a přesto tam setrvávají. Nebo mají pocit přes různé „vychytralé“ produkty, že jsou rychle, kvalitně a cenově přijatelně obsluhováni.

  • 31. 5. 2010 9:58

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Stejnou zkušenost s Českou spořitelnou mám u mailové adresy. Několikrát jsem ji přes web opravoval na správnou, cca po 14 dnech se tam zase ocitla nesmyslná @qvick.cz…

  • 28. 5. 2010 11:00

    KYSOŇ (neregistrovaný)

    Odborná právní veřejnost a řada soudů se přiklání k názoru,že je doručení vůči povinné osobě účinné dnem,kdy se ocitne v její dispoziční sféře, např. prokazatelným vložením do její dopisní schránky ( za přítomnosti svědků ).
    Nikde nemůžu zjistit,že bych takto třeba mohl platit faktury,ochotných svědků ,kteří vložení peněz do schránky dosvědčí se v tomto státě najde určitě mnoho.

  • 31. 5. 2010 0:55

    tx (neregistrovaný)

    To je naprosto jednoduche: ty s danou spolecnosti uzaviras smlouvu na odebirani sluzeb. V jejim ramci jsou nekde – nejspis ve VOP – specifikovany i mozne zpusoby platby za tyto sluzby a „poslani hotovosti postovni zasilkou“/ „ososni doruceni hotovosti do schranky“ v nich urcite neni:)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).