Hlavní navigace

eBanka si nevšímá klientů

10. 5. 2002
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

eBanka je v poslední době terčem kritiky svých bývalých spokojených klientů. Není se čemu divit, vždyť z banky s často vyzdvihovanou otevřenou informační politikou se stává uzavřený finanční ústav, který nekomunikuje ani se svými klienty. Prý stačí web banky.

Čtenářská zkušenost:

Vím, že toho o eBance bylo napsáno již dost, ale vypadá to, že i přes mou klidnou povahu i mě dochází trpělivost s chováním této instituce.

Dokáži tolerovat jisté zvýšení poplatků, ale není pro mě omluvitelné informační embargo této banky směrem ke klientům.

Při zběžné prohlídce svého účtu jsem narazil na pro mě jistou nesrovnatelnost v úrocích na termínovaném vkladu (viz tabulka). Protože jsem z uvedeného termínovaného účtu nevybíral, nebylo mi jasné, jak je možné, že se úroky snížily – poslední známá úprava v ceníku a úrocích byla pro mě k 1. 4. 2002. Proto jsem se obrátil na infolinku s dotazem:

***
Dobrý den,

měl bych dotaz ohledně nejasnosti v připisování úroků na termínovaném vkladu – přehled viz výše. Bez toho, abych vybíral z termínovaného vkladu, se snížily připisované úroky.

Jediné, co mě napadá, je, že se opět snížily úroky z termínovaných vkladů, ale nemám to kde porovnat, proto prosím o vysvětlení.

S pozdravem Martin Beneš
***

Odpověď byla následující:

***
Vazeny pane Benesi,
preji Vam prijemny den.

Dovolte, abych reagovala na Vas e-mail tykajici se urokovych sazeb na terminovanem vkladu. Dne 8.4. 2002 doslo opravdu ke zmene urokovych sazeb u terminovanych vkladu na dobu trvani vyssi nez 6 mesicu. V ramci teto zmeny doslo i ke zruseni navyseni urokove sazby o 0,1% a 0,05% po dvou otockach. Timto probehla uprava urokovych sazeb na jednotlivych TV pri nejblizsi otocce (mate-li nastavenou pevnou urokovou sazbu) na zakladni vysi, ktera je uvedena na nasich webovych strankach v polozce Uroky a sazby.

Tato zmena zrejme zpusobila to, ze i pres zadny pohyb na terminovanych vkladech, je nizsi nezdaneny urok.

V pripade jakychkoliv dalsich dotazu nas prosim kontaktujte na nasi bezplatne klientske lince 0800 124200 ci e-mailem.

S pozdravem,

Pavla Sevcikova
Klientsky servis
***

Jak vidno z tabulky interní pošty, banka se opět neobtěžovala informovat o této situaci klienta a její obhajoba, že je vše zveřejěno v jejich cenících a úrokových sazbách, je pro mě pouhou výmluvou. Asi těžko budu každý den hlídat tyto údaje v rozsáhlých tabulkových přehledech.

Jak se říká, číše trpělivosti přetekla, jsem rozhodnut podat písemnou stížnost vedení eBanky a velmi vážně zvažuji zrušení účtu u této banky i přesto, že co se týče kvalit vlastních služeb, není pro mě jiná vhodná varianta a i přesto, že to bude pro mě znamenat jisté komplikace s převodem příkazů.

Co se týče informovanosti klientů, tak dle mé současné zkušenosti nesáhá eBanka po paty ani nepříliš opěvované České spořitelně.

Myslím ale, že dokud zůstane pouze u planého vyhrožování, tak se situace v naší zemi a to nejen v oblasti bankovnictví nezlepší.

S pozdravem Martin Beneš – nespokojený klient eBanky

Tabulka:

1 Připsání nezdaněného úroku na termínovaný účet
23.04.2002 23:59 1,75 ANO
2 Připsání nezdaněného úroku na termínovaný účet
16.04.2002 23:59 1,75 ZREALIZOVÁNO
3 Připsání nezdaněného úroku na termínovaný účet
09.04.2002 23:59 1,89 ZREALIZOVÁNO
(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření eBanky:


Bohužel přes urgence se eBanka zatím k tomuto případu nevyjádřila.

Redakce

eBanka patřila mezi banky, které nejlépe informovaly své klienty. Jak je však patrné ze stále četnějších ohlasů čtenářů, tento model zdárně opouští. O změnách podmínek mají být dle vlastních předpisů banky klienti informováni nejméně týden před jejich platností, nikoli až z výpisu z účtu. Pan Beneš se o zrušení úrokové prémie dozvěděl až na přímý dotaz, proto eBance udělujeme zlámanou grešli.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

skoleni_15_5

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).