Hlavní navigace

Do mobilů se pojišťovnám nechce. Z mála bude ještě méně

26. 6. 2017
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

 Autor: Shutterstock
Aktualizováno 26. 6. 2017 8:38
Mobilních aplikací pojišťoven na trhu moc nemáme. Pokud byste si přesně chtěli sjednat pojištění, uspějete jen v jednom případě. Ty další jsou určeny primárně řidičům a cestovatelům. Pro sjednání pojištění pak budete přesměrováni na webové stránky.

Doba jde dopředu, digitální technologie dobývají svět. Zatímco dříve bylo nemyslitelné riskovat a dívat se na stav bankovního účtu přes mobilní telefon, dnes je běžné mobilní bankovnictví, které nabízí téměř srovnatelné služby s tím internetovým. Doba ale pokročila i v oblasti pojišťovnictví. Pár pojišťoven už spustilo nejrůznější mobilní aplikace, které mohou její klienti využívat. Obecně se jim ale do aplikace příliš nechce a někdy je dokonce naopak ruší. Otestovali jsme ty stávající, abychom věděli, kdo co umí.

Aplikace jen u 5 pojišťoven

Na českém trhu najdeme jen 5 pojišťoven, které mají v nabídce také mobilní aplikaci. Ne vždy je samozřejmostí, že je aplikace dostupná pro všechny druhy operačního systému. Vlastníte-li chytrý telefon s operačním systémem Windows, nejspíš vás nepotěšíme. Pro ostatní jsou ale aplikace dostupné.

Pojišťovna Aplikace Dostupnost Android Dostupnost iOS Dostupnost Windows
Česká podnikatelská pojišťovna Smart ČPP Ano Ano Ne
Česká pojišťovna Pojišťovna Ano Ano Ano
ERV Moje Evropská, ERV travel & care Ano, pro aplikaci Moje Evropská i pro aplikace ERV travel & care Ano, pro aplikaci Moje Evropská i pro aplikaci ERV travel & care Ne
Kooperativa pojišťovna Koop Asistent Ano Ano Ne
UNIQA pojišťovna UNIQA Ano Ano Ne

Pro mobilní telefony s operačním systémem Windows můžete využít aplikaci pouze od České pojišťovny.

Smart ČPP – aplikace pro řidiče

Česká podnikatelská pojišťovna má pro klienty v nabídce aplikaci s názvem Smart ČPP. Ta vám bude prospěšná v případě, že jste řidič a budete potřebovat nějaké rady či služby v souvislosti s řízením, cestováním apod. Aplikace obsahuje rady, jak postupovat při nehodě, nabídne vám telefonní čísla, kam zavolat, anebo vám ukáže zahraniční silniční pravidla. 

Mobilní aplikace České podnikatelské pojišťovny – Smart ČPP.
Autor: Veronika Doskočilová

Mobilní aplikace České podnikatelské pojišťovny – Smart ČPP.

Po nainstalování vám nabídne několik funkcí k využívání. Hned na úvodní stránce je možnost rychlých hovorů. Na asistenční službu, policii, 112 atd.

Úvodní stránka aplikace.
Autor: Veronika Doskočilová

Úvodní stránka aplikace.

Pokud byste potřebovali nahlásit nehodu, kliknete na příslušné tlačítko a aplikace vás automaticky posune o kategorii vedle.

Rady, jak postupovat při nehodě.
Autor: Veronika Doskočilová

Rady, jak postupovat při nehodě.

K dispozici jsou rady, jak postupovat při automobilové nehodě, ale i pomoc, kdybyste si s nastalou situací nevěděli rady.

Chcete-li si sjednat pojištění, aplikace vám nabídne možnost telefonního hovoru. On-line sjednání přes aplikaci bohužel není možné.
Autor: Veronika Doskočilová

Chcete-li si sjednat pojištění, aplikace vám nabídne možnost telefonního hovoru. On-line sjednání přes aplikaci bohužel není možné.

Kdybyste chtěli zavolat na pojišťovnu kvůli pomoci či hlášení pojistné události, přesměruje vás aplikace na možnost hovoru. Máte také možnost zaslat z místa nehody fotodokumentaci, ale k tomu už potřebujete číslo škodní události nebo hlášenky. Pokud jej nemáte, aplikace vás nasměruje na infolinku, kde událost nahlásíte.

Aplikace nabízí i asistenční služby, které můžete využít v zahraničí. Naleznete tu kontakty na mezinárodní ambasády, tísňová čísla, pravidla silničního provozu nebo rady, jak řešit potíže s vozidlem.

Vyhledávání ambasád jednotlivých zemí.
Autor: Veronika Doskočilová

Vyhledávání ambasád jednotlivých zemí.

V nabídce sice je i záložka on-line, ale pokud se budete chtít přihlásit do aplikace Moje ČPP, budete přesměrování na klasickou webovou stránku. Totéž platí pro hlášení škody on-line. V aplikaci se k ní sice proklikáte, ale reálně ji musíte nahlásit on-line přes webový formulář, a ne přes aplikaci. Pokud jde o sjednání pojištění, můžete si v záložce on-line vybrat z několika druhů pojištění. Nesjednáváte si je však přímo v aplikaci, ale až po přesměrování na web pojišťovny.

Kromě jiného pak aplikace umožňuje i sledovat on-line stav vaší škodní události nebo stav vaší smlouvy. V záložce ČPP vám aplikace nabídne možnost sjednat si pojištění po telefonu nebo vyhledat si příslušnou pobočku.

Aplikace Pojišťovna

Česká pojišťovna nabízí klientům aplikaci s jednoduchým názvem Pojišťovna. Ta ale bude v následujících měsících končit, což vám při každém spuštěním oznámí hlášením.

Mobilní aplikace bude v následujících měsících zrušena. O tom vás informuje systémová hláška při každém jejím otevření.
Autor: Veronika Doskočilová

Mobilní aplikace bude v následujících měsících zrušena. O tom vás informuje systémová hláška při každém jejím otevření.

Jedná se také o jedinou mobilní aplikaci pojišťoven, která je dostupná i pro chytré telefony s operačním systémem Windows. Aplikace ale příliš mnoho funkcí nenabízí. Po odklepnutí úvodní hlášky se vám zobrazí dvě základní okénka.

Úvodní obrazovka aplikace.
Autor: Veronika Doskočilová

Úvodní obrazovka aplikace.

Úvodní obrazovka aplikace.
Autor: Veronika Doskočilová

Úvodní obrazovka aplikace.

Obě ukazují přehled několika funkcí. Ať si vyberete jakoukoli z nabízených, jste automaticky přesměrováni na telefonní hovor na zákaznickou linku. Aplikace tak slouží především k tomu, abyste měli všechna telefonní čísla pohromadě a v případě nutnosti nemuseli nic hledat. Z nabídky si vyberete, jakou oblast chcete řešit, a následně jste přesměrováni na telefonní hovor.

Pokud chcete řešit situaci ohledně cestovního pojištění nebo vás zajímá klientská zóna či potřebujete vyhledat pobočky, jste přesměrováni na responzivní web.

Dotaz na přesměrování na web České pojišťovny.
Autor: Veronika Doskočilová

Dotaz na přesměrování na web České pojišťovny.

Přesměrování na web České pojišťovny.
Autor: Veronika Doskočilová

Přesměrování na web České pojišťovny.

Aplikace na cestování

ERV Evropská pojišťovna nabízí klientům dvě aplikace, a to:

  • Moje Evropská,
  • ERV travel & care.

Aplikace Moje Evropská je určena pro klienty, kteří mají u pojišťovny sjednáno cestovní pojištění.

Úvodní obrazovka aplikace Moje Evropská.
Autor: Veronika Doskočilová

Úvodní obrazovka aplikace Moje Evropská.

Na začátku po vás aplikace sice vyžaduje registraci, ale i pokud ji přeskočíte, můžete aplikaci využívat.

Aplikace Moje Evropská.
Autor: Veronika Doskočilová

Aplikace Moje Evropská.

Nabídne vám například možnost volat na asistenční službu nebo přímo na pojišťovnu. Abyste mohli spravovat své pojistné smlouvy, musíte si už ale zaregistrovat vaší pojistku.

Možnost zaregistrovat si své cestovní pojištění do Moje Evropská.
Autor: Veronika Doskočilová

Možnost zaregistrovat si své cestovní pojištění do Moje Evropská.

Zajímavou variantou, jak uchovávat dokumenty, je tzv. trezor dokumentů, do kterého si veškeré potřebné dokumenty můžete vyfotit a následně jsou v aplikaci uloženy. Podle informace v aplikaci pojišťovna tyto dokumenty nikam dále neposílá a vidíte je jen vy.

Aplikace také nabízí rady na cestu a během cesty, případně informuje o rizikových oblastech a o tom, jak nahlásit pojistnou událost, když k ní dojde.

Rady na cestu, během cesty a informace o rizikových oblastech.
Autor: Veronika Doskočilová

Rady na cestu, během cesty a informace o rizikových oblastech.

Aplikace ERV travel & care slouží k informování o bezpečnostní situaci a zdravotnictví v dané zemi, ve které se nacházíte. Pokud se ve vašem okolí něco stane, aplikace vydá upozornění a informuje vás, o co jde. Má možnost vás i navést k nejbližší nemocnici či lékárně.

Vstup do aplikace ERV travel & care. Bez pojistné smlouvy a přidělených údajů vás bohužel aplikace dál nepustí.
Autor: Veronika Doskočilová

Vstup do aplikace ERV travel & care. Bez pojistné smlouvy a přidělených údajů vás bohužel aplikace dál nepustí.

K využívání aplikace ale musíte mít u pojišťovny sjednané cestovní pojištění, protože bez něj se do aplikace nepřipojíte.

Koop Asistent pro řidiče

Mobilní aplikace Koop Asistent, kterou nabízí Kooperativa pojišťovna, je rovněž určena hlavně pro řidiče pro případ dopravní nehody či dopravního zpravodajství.

Úvodní zobrazení – možnost volat na tísňové linky nebo přímo na zákaznickou linku pojišťovny.
Autor: Veronika Doskočilová

Úvodní zobrazení – možnost volat na tísňové linky nebo přímo na zákaznickou linku pojišťovny.

Jako první vám nabídne možnost volání na tísňová čísla. Pokud zrovna cestujete a zajímá vás dopravní zpravodajství, můžete se přes aplikaci proklikat na telefonní číslo a o tyto informace si zavolat.

Jestliže se vám stane nehoda, aplikace vás rovněž nanaviguje na zákaznickou linku, a to buď na linku pomoci řidičům, nebo na pomoc či hlášení škody, podle vašich preferencí. A pokud znáte číslo škodní události, můžete přes aplikaci nahrát i fotodokumentaci.

Aplikace umožňuje i nahrávání fotografií z pojistné události. Musíte už však mít číslo škodní události.
Autor: Veronika Doskočilová

Aplikace umožňuje i nahrávání fotografií z pojistné události. Musíte už však mít číslo škodní události.

Sjednat pojištění si ale přes aplikaci nemůžete. Kolonka tam je, ale budete opět přesměrováni na zákaznickou linku. Pro zobrazení stavu škody nebo stavu smlouvy budete přesměrováni na web pojišťovny. A pro samotné hlášení pojistné události rovněž.

Sjednání přes aplikaci

UNIQA pojišťovna nabízí klientům aplikaci s názvem UNIQA.

Úvodní strana aplikace.
Autor: Veronika Doskočilová

Úvodní strana aplikace.

Ta je poměrně propracovaná a nabízí to, co ostatní aplikace nenabízí. Můžete si skrze ní sjednat pojištění. Nejste přesměrováni na responzivní web, ale sjednáváte si pojištění přímo v aplikaci.

Sjednání cestovního pojištění on-line přímo v aplikaci.
Autor: Veronika Doskočilová

Sjednání cestovního pojištění on-line přímo v aplikaci.

Totéž platí pro nahlašování pojistné události. Aplikace nabízí možnost vyřešit vše přímo v ní.

Hlášení pojistné události on-line.
Autor: Veronika Doskočilová

Hlášení pojistné události on-line.

Přes mobilní aplikaci můžete nahlásit:

  • škodu na majetku,
  • škodu v autopojištění.

Kromě toho můžete i sledovat stav právě vyřizované pojistné události. Aplikace také nabízí možnost vyhledat jednotlivé pobočky a přečíst si novinky, které UNIQA pojišťovna vydala na svém webu.

skoleni_15_4

Informace o pobočkách pojišťovny.
Autor: Veronika Doskočilová

Informace o pobočkách pojišťovny.

Další aplikací, kterou pojišťovna nabízí, je UNIQA Safe line, která je určena řidičům. Do té se ale dostanete až ve chvíli, kdy využíváte telematickou jednotku a máte svá přístupová data.

Na další fotografie z mobilních aplikací pojišťoven se můžete podívat v naší fotogalerii.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).