Doba jde dopředu, digitální technologie dobývají svět. Zatímco dříve bylo nemyslitelné riskovat a dívat se na stav bankovního účtu přes mobilní telefon, dnes je běžné mobilní bankovnictví, které nabízí téměř srovnatelné služby s tím internetovým. Doba ale pokročila i v oblasti pojišťovnictví. Pár pojišťoven už spustilo nejrůznější mobilní aplikace, které mohou její klienti využívat. Obecně se jim ale do aplikace příliš nechce a někdy je dokonce naopak ruší. Otestovali jsme ty stávající, abychom věděli, kdo co umí.
Aplikace jen u 5 pojišťoven
Na českém trhu najdeme jen 5 pojišťoven, které mají v nabídce také mobilní aplikaci. Ne vždy je samozřejmostí, že je aplikace dostupná pro všechny druhy operačního systému. Vlastníte-li chytrý telefon s operačním systémem Windows, nejspíš vás nepotěšíme. Pro ostatní jsou ale aplikace dostupné.
Pojišťovna | Aplikace | Dostupnost Android | Dostupnost iOS | Dostupnost Windows |
---|---|---|---|---|
Česká podnikatelská pojišťovna | Smart ČPP | Ano | Ano | Ne |
Česká pojišťovna | Pojišťovna | Ano | Ano | Ano |
ERV | Moje Evropská, ERV travel & care | Ano, pro aplikaci Moje Evropská i pro aplikace ERV travel & care | Ano, pro aplikaci Moje Evropská i pro aplikaci ERV travel & care | Ne |
Kooperativa pojišťovna | Koop Asistent | Ano | Ano | Ne |
UNIQA pojišťovna | UNIQA | Ano | Ano | Ne |
Pro mobilní telefony s operačním systémem Windows můžete využít aplikaci pouze od České pojišťovny.
Smart ČPP – aplikace pro řidiče
Česká podnikatelská pojišťovna má pro klienty v nabídce aplikaci s názvem Smart ČPP. Ta vám bude prospěšná v případě, že jste řidič a budete potřebovat nějaké rady či služby v souvislosti s řízením, cestováním apod. Aplikace obsahuje rady, jak postupovat při nehodě, nabídne vám telefonní čísla, kam zavolat, anebo vám ukáže zahraniční silniční pravidla.
Po nainstalování vám nabídne několik funkcí k využívání. Hned na úvodní stránce je možnost rychlých hovorů. Na asistenční službu, policii, 112 atd.
Pokud byste potřebovali nahlásit nehodu, kliknete na příslušné tlačítko a aplikace vás automaticky posune o kategorii vedle.
K dispozici jsou rady, jak postupovat při automobilové nehodě, ale i pomoc, kdybyste si s nastalou situací nevěděli rady.
Chcete-li si sjednat pojištění, aplikace vám nabídne možnost telefonního hovoru. On-line sjednání přes aplikaci bohužel není možné.
Kdybyste chtěli zavolat na pojišťovnu kvůli pomoci či hlášení pojistné události, přesměruje vás aplikace na možnost hovoru. Máte také možnost zaslat z místa nehody fotodokumentaci, ale k tomu už potřebujete číslo škodní události nebo hlášenky. Pokud jej nemáte, aplikace vás nasměruje na infolinku, kde událost nahlásíte.
Aplikace nabízí i asistenční služby, které můžete využít v zahraničí. Naleznete tu kontakty na mezinárodní ambasády, tísňová čísla, pravidla silničního provozu nebo rady, jak řešit potíže s vozidlem.
V nabídce sice je i záložka on-line, ale pokud se budete chtít přihlásit do aplikace Moje ČPP, budete přesměrování na klasickou webovou stránku. Totéž platí pro hlášení škody on-line. V aplikaci se k ní sice proklikáte, ale reálně ji musíte nahlásit on-line přes webový formulář, a ne přes aplikaci. Pokud jde o sjednání pojištění, můžete si v záložce on-line vybrat z několika druhů pojištění. Nesjednáváte si je však přímo v aplikaci, ale až po přesměrování na web pojišťovny.
Kromě jiného pak aplikace umožňuje i sledovat on-line stav vaší škodní události nebo stav vaší smlouvy. V záložce ČPP vám aplikace nabídne možnost sjednat si pojištění po telefonu nebo vyhledat si příslušnou pobočku.
Aplikace Pojišťovna
Česká pojišťovna nabízí klientům aplikaci s jednoduchým názvem Pojišťovna. Ta ale bude v následujících měsících končit, což vám při každém spuštěním oznámí hlášením.
Mobilní aplikace bude v následujících měsících zrušena. O tom vás informuje systémová hláška při každém jejím otevření.
Jedná se také o jedinou mobilní aplikaci pojišťoven, která je dostupná i pro chytré telefony s operačním systémem Windows. Aplikace ale příliš mnoho funkcí nenabízí. Po odklepnutí úvodní hlášky se vám zobrazí dvě základní okénka.
Obě ukazují přehled několika funkcí. Ať si vyberete jakoukoli z nabízených, jste automaticky přesměrováni na telefonní hovor na zákaznickou linku. Aplikace tak slouží především k tomu, abyste měli všechna telefonní čísla pohromadě a v případě nutnosti nemuseli nic hledat. Z nabídky si vyberete, jakou oblast chcete řešit, a následně jste přesměrováni na telefonní hovor.
Pokud chcete řešit situaci ohledně cestovního pojištění nebo vás zajímá klientská zóna či potřebujete vyhledat pobočky, jste přesměrováni na responzivní web.
Aplikace na cestování
ERV Evropská pojišťovna nabízí klientům dvě aplikace, a to:
- Moje Evropská,
- ERV travel & care.
Aplikace Moje Evropská je určena pro klienty, kteří mají u pojišťovny sjednáno cestovní pojištění.
Na začátku po vás aplikace sice vyžaduje registraci, ale i pokud ji přeskočíte, můžete aplikaci využívat.
Nabídne vám například možnost volat na asistenční službu nebo přímo na pojišťovnu. Abyste mohli spravovat své pojistné smlouvy, musíte si už ale zaregistrovat vaší pojistku.
Zajímavou variantou, jak uchovávat dokumenty, je tzv. trezor dokumentů, do kterého si veškeré potřebné dokumenty můžete vyfotit a následně jsou v aplikaci uloženy. Podle informace v aplikaci pojišťovna tyto dokumenty nikam dále neposílá a vidíte je jen vy.
Aplikace také nabízí rady na cestu a během cesty, případně informuje o rizikových oblastech a o tom, jak nahlásit pojistnou událost, když k ní dojde.
Aplikace ERV travel & care slouží k informování o bezpečnostní situaci a zdravotnictví v dané zemi, ve které se nacházíte. Pokud se ve vašem okolí něco stane, aplikace vydá upozornění a informuje vás, o co jde. Má možnost vás i navést k nejbližší nemocnici či lékárně.
Vstup do aplikace ERV travel & care. Bez pojistné smlouvy a přidělených údajů vás bohužel aplikace dál nepustí.
K využívání aplikace ale musíte mít u pojišťovny sjednané cestovní pojištění, protože bez něj se do aplikace nepřipojíte.
Koop Asistent pro řidiče
Mobilní aplikace Koop Asistent, kterou nabízí Kooperativa pojišťovna, je rovněž určena hlavně pro řidiče pro případ dopravní nehody či dopravního zpravodajství.
Jako první vám nabídne možnost volání na tísňová čísla. Pokud zrovna cestujete a zajímá vás dopravní zpravodajství, můžete se přes aplikaci proklikat na telefonní číslo a o tyto informace si zavolat.
Jestliže se vám stane nehoda, aplikace vás rovněž nanaviguje na zákaznickou linku, a to buď na linku pomoci řidičům, nebo na pomoc či hlášení škody, podle vašich preferencí. A pokud znáte číslo škodní události, můžete přes aplikaci nahrát i fotodokumentaci.
Aplikace umožňuje i nahrávání fotografií z pojistné události. Musíte už však mít číslo škodní události.
Sjednat pojištění si ale přes aplikaci nemůžete. Kolonka tam je, ale budete opět přesměrováni na zákaznickou linku. Pro zobrazení stavu škody nebo stavu smlouvy budete přesměrováni na web pojišťovny. A pro samotné hlášení pojistné události rovněž.
Sjednání přes aplikaci
UNIQA pojišťovna nabízí klientům aplikaci s názvem UNIQA.
Ta je poměrně propracovaná a nabízí to, co ostatní aplikace nenabízí. Můžete si skrze ní sjednat pojištění. Nejste přesměrováni na responzivní web, ale sjednáváte si pojištění přímo v aplikaci.
Totéž platí pro nahlašování pojistné události. Aplikace nabízí možnost vyřešit vše přímo v ní.
Přes mobilní aplikaci můžete nahlásit:
- škodu na majetku,
- škodu v autopojištění.
Kromě toho můžete i sledovat stav právě vyřizované pojistné události. Aplikace také nabízí možnost vyhledat jednotlivé pobočky a přečíst si novinky, které UNIQA pojišťovna vydala na svém webu.
Další aplikací, kterou pojišťovna nabízí, je UNIQA Safe line, která je určena řidičům. Do té se ale dostanete až ve chvíli, kdy využíváte telematickou jednotku a máte svá přístupová data.
Na další fotografie z mobilních aplikací pojišťoven se můžete podívat v naší fotogalerii.