Hlavní navigace

Názory k článku Desetník: Jak se podvádějí zákazníci

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 1. 2003 18:21

    LK (neregistrovaný)

    Nemyslim, ze bojkot T-Mobile je reseni. Stejne jako v pripade Internet proti monopolu (neni tedy pravda, ze jde o prvni pripad, kdy se zakaznici spojili a vyjadruji nesouhlas s postupem firmy u nas, prvni byl IPM) se vetsina hovoru presune z 28. na 29. Co tim vlastne bojkotujici chteji rict? Mily T-Mobile, tim, ze jsi zdrazil, jsi me nastval? To si mysli, ze to manazeri u T-Mobile nevedi?
    Kdyby se takovy uzivatel T-Mobile misto demonstrativniho bojkotu podival po nabidce Eurotelu a Oskara a presel by k nim od T-Mobile (napr. ten Oskar dava cislo na prani zdarma, kolikrat se tedy zmeni pouze predcisli) a takto by T-Mobile ubylo 10% zakazniku, bud by museli hodne zdrazit, aby zvyseni cen "prevysilo" ten ztratu z ubytku klientu, nebo by si museli dat sakra majzla. Pouhy bojkot nic nevyresi. Jenze rada lidi se toho boji (ostatne sam jsem pred lety od T-Mobile odchazel, nicmene zdaleka to nebylo tak komplikovane (vizitky, Zlate stranky atd.), jak jsem se obaval.

    Proto misto "Majitele T-Mobile karet, spojte se!" volal "Majitele T-Mobile, zmente operatora".

  • 13. 1. 2003 23:21

    ppetr (neregistrovaný)

    jsem od zacatku u Eurotelu a nemuzu si stezovat.jenom doufam,ze je to nenapadne taky.potom uz by zbyl jenom oskar.

  • 13. 1. 2003 21:09

    Bonifác (neregistrovaný)

    Částečný nesouhlas s vaším částečným nesouhlasem.

    Bojkot T-Mobile jistě není řešením. Je to ale poměrně zřetelné vyjádření nespokojenosti. Nepochybuji, že si manažeři T-M důkladně prostudují statistická čísla z 28. ledna. Když bojkot nebude, bude možné vše jednoduše bagatelizovat a vydávat za nafouklou bublinu. Síla bojkotu 28. ledna dá jasný obraz o míře nespokojenosti zákazníků. V tom je asi jeho hlavní smysl. Že velkou část hovorů jen přesuneme na druhý den je pravda, ale o to nejde.

    Přejít k jinému operátorovi je dobrá rada. Ale když mě přejde počáteční rozčílení z toho, že se můj operátor nezachoval zrovna nejslušněji, začnu uvažovat a počítat. Sms z netu prakticky neposílám a z telefonu jich pošlu v průměru tak pět měsíčně. To mě tedy netrápí. Zpoplatnění volání do hlasové schránky, to je horší. Tam volám tak dvakrát třikrát denně, málokdy překročím minutu. Tedy tak stovka měsíčně navíc. Možná schránku časem přestanu používat. Taky si ještě vzpomínáte na tu reklamu "Nenechte se rušit -- volání do hlasové schránky zdarma"? Zpoplatnění sms ovšem bude zřejmě znamenat, že bych musel platit za avíza došlých emailů, která si nechávám posílat jako sms. Těch je někdy deset i více za den a z toho polovina reklamy a balastu. To mě štve, službu zruším. Stejně poštu stahuji nejméně dvakrát denně a pokud se bude jednat o něco zvláště důležitého, asi si zvykneme na to, že odesílatel po odeslání adresátovi zavolá, nebo sám pošle sms. Návrat do pravěku, ale co dělat. Dokud nebude možná přenositelnost mobilního čísla, je to pro mě o ničem. Mobil mám pět let, pracuji v oblasti obchodu a mé číslo znají mí klienti. Kdybych každému z nich chtěl poslat jen sms s novým číslem, tak se z toho zblázním. Nehledě na to, že to v mnoha případech ani nelze. A tohle je pánům z T-M také jasné.

    Jistým řešením by bylo ponechat si pasivně číslo T-M třeba převedené na předplacenou kartu a pro aktivní potřebu používat jiného operátora. Budu ale kvůli tomu nosit dva telefony, přičemž ten druhý si budu muset koupit? Nebo budu neustále přepínat v jednom telefonu z karty na kartu? To také není řešení. Nehledě na to, že trh je v podstatě rozdělen a z období vábení jsme se dostali do období ždímání. Jednoho dne nejspíš nastane chvíle, kdy i dobrotivý strýček Oskar začne přitahovat šroubek.

    Takže 28. ledna mobil vypnu, ale u T-M zatím zůstanu.

  • 14. 1. 2003 9:23

    LK (neregistrovaný)

    Prakticky uplny nesouhlas s Vasim castecnym nesouhlasem s mym castecnym nesouhlasem :-)
    Vezmu to poporade:
    1. Psal jsem, ze T-M musi byt jasne, ze zdrazeni _NIKOHO_ nepotesi. Lide uvazuji totiz mj takto: i kdyz ja danou sluzbu nepouzivam, kdybych chtel, bude me ted stat vice. To zaprve. Zadruhe, jak sam pisete, Vas se to zdrazeni az tak nedotkne a presto ze bojkotu zucastnite. Cili nejake relevantni vysledky z toho stejne nebudou. Dale si zkuste predstavit, ze by teda bojkotovalo 40% lidi. V T-M usoudi, ze minimalne 40% lidi opravdu nastvali, ale ne natolik, aby od nich odesli. Maji tedy nastavenou latku a pod jeji urovni si mohou dovolit dalsi zdrazovani apod. Cili prinos bojkotu jako takoveho, opakuji se, je o nicem. Operatora to k nicemu nedonuti.

    2. Vy jste si zpocital, ze zdrazeni T-M Vas sice malicko ovlivni (schranka, maily), ale vice mene to nestoji za rec (aspon tak jsem to pochopil). I kdyz mi to tak zanedbatelne neprijde, budiz. Mne osobne by ale mnohem vic nez ta stovka mesicne (na kterou jste to odhadl a ktera mne mimochodem zas tak zanedbatelna neprijde) nastval ten zpusob. Svinske zdrazeni oznamene v case vanocnim, to je podpasovka maximalni. Jednak proto, ze pred Vanoci nachytali spoustu lidi na melouny apod., druhak proto, ze behem Vanoc clovek vetsinou resi jine veci nez vypoved operatorovi. Zkratka takove jednani se mi z principu hnusi a povazujiho za krajne neseriozni (asi obdobne, jako zdrazovani eBanky v 03/2002). Pak uz nejde jen o tech par korun navic, ale o to, ze u takto neseriozni firmy si nerisknu mit ucet/telefon. Je totiz otazkou casu, kdy podobnou svinarnu zopakuje, kdyz s takovymto chovanim nema problemy.

    3. Prechod k jinemu operatorovi - jak jsem psal, prosel jsem tim samym. Paegas jsem mel 4 roky, znala ho rada lidi. Presto jsem s prestihem vsechny dulezite informoval, SMSky jsem poslal, ze dne na den zmenil operatora a bylo to. Jak jsem jiz psal, cekal jsem to horsi, ze s tim bude vice problemu. Cislo Paegase jsem zrusil, zadne dva telefony jsem nenosil. To je muj konkretni pripad, samozrejme kdokoliv jiny ma jine "vstupni podminky", cili nechci tvrdit, ze to je pro kazdeho zivacka. Pouze tvrdim, ze to jde, kdyz se chce (a je duvod).

    Opravdu si stojim za tim, ze bojkotem se nic nevyresi, dulezite je zmenit operatora (a prave proto, ze trh je uz prakticky rozdelen, tak je tu jednak faze zdimani, ale take faze pretahovani klientu, protoze ted uz se novi klienti budou rekrutovat prevazne z rad byvalyvh zakazniku konkurence. A stejne tak si stojim za tim, ze v tomto konkretnim pripade je mnohem vic dulezite, JAK T-M to zdrazeni svinsky provedl nez fakt, ze ZDRAZIL. Pravda take je to, ze neco jineho je, kdyz se zdrazi z nejakych objektivnich duvodu, ale chtit po lidech (napr.) 3Kc za preposlani mailu, kdyz naklady na SMS do vl. site jsou v radu desetihaleru, to je taky docela sila, kterou bych charakterizoval jako podnikatelsky zamer "sedrit kuzi za kazdou cenu" misto pochopitelneho "za slusnou sluzbu slusny peniz".

  • 14. 1. 2003 19:59

    Bonifác (neregistrovaný)

    Já s vámi v podstatě souhlasím, jen jsem věc zvážil a z mého hlediska by znamenala změna operátora větší ztrátu než přínos. Tím netvrdím, že bych operátora nezměnil, pokud by se podobné kroky ze strany T-M opakovaly. Stovka měsíčně se nezdá ani mně zanedbatelná, rozhodně ne v tom smyslu, že bych ji chtěl jen tak vyhazovat z okna. Možná tu hlasovou schránku brzy zruším. Zatím je pro mě schůdnější u T-M zůstat, než odejít. K Eurotelu nepůjdu ani náhodou (ceny, chování a vazby na Telecom). Oskar by pro mě byl v tuto chvíli levnějším řešením, ale zajímalo by mě to tehdy, kdyby byla možná přenositelnost čísla. Kromě toho není až tak nepravděpodobné, že tu za půl roku či za rok nebude probíhat podobná diskuze nad podobnými kroky Oskara.

    Svůj nesouhlas s tím, co a jak T-M udělal, dám najevo tím, že 28. ledna nezapnu telefon. Tím chci operátorovi říct, že jestli se jeho chování ke mně, jako zákazníkovi, nevrátí do mezí slušnosti a serióznosti, příště už by to nemuselo být na den, ale že bych jeho SIM kartu mohl z telefonu vyndat natrvalo.

  • 13. 1. 2003 21:15

    Bonifác (neregistrovaný)

    Částečný nesouhlas s vaším částečným nesouhlasem.

    Bojkot T-Mobile jistě není řešením. Je to ale poměrně zřetelné vyjádření nespokojenosti. Nepochybuji, že si manažeři T-M důkladně prostudují statistická čísla z 28. ledna. Když bojkot nebude, bude možné vše jednoduše bagatelizovat a vydávat za nafouklou bublinu. Síla bojkotu 28. ledna dá jasný obraz o míře nespokojenosti zákazníků. V tom je asi jeho hlavní smysl. Že velkou část hovorů jen přesuneme na druhý den je pravda, ale o to nejde.

    Přejít k jinému operátorovi je dobrá rada. Ale když mě přejde počáteční rozčílení z toho, že se můj operátor nezachoval zrovna nejslušněji, začnu uvažovat a počítat. Sms z netu prakticky neposílám a z telefonu jich pošlu v průměru tak pět měsíčně. To mě tedy netrápí. Zpoplatnění volání do hlasové schránky, to je horší. Tam volám tak dvakrát třikrát denně, málokdy překročím minutu. Tedy tak stovka měsíčně navíc. Možná schránku časem přestanu používat. Taky si ještě vzpomínáte na tu reklamu "Nenechte se rušit -- volání do hlasové schránky zdarma"? Zpoplatnění sms ovšem bude zřejmě znamenat, že bych musel platit za avíza došlých emailů, která si nechávám posílat jako sms. Těch je někdy deset i více za den a z toho polovina reklamy a balastu. To mě štve, službu zruším. Stejně poštu stahuji nejméně dvakrát denně a pokud se bude jednat o něco zvláště důležitého, asi si zvykneme na to, že odesílatel po odeslání adresátovi zavolá, nebo sám pošle sms. Návrat do pravěku, ale co dělat. Dokud nebude možná přenositelnost mobilního čísla, je to pro mě o ničem. Mobil mám pět let, pracuji v oblasti obchodu a mé číslo znají mí klienti. Kdybych každému z nich chtěl poslat jen sms s novým číslem, tak se z toho zblázním. Nehledě na to, že to v mnoha případech ani nelze. A tohle je pánům z T-M také jasné.

    Jistým řešením by bylo ponechat si pasivně číslo T-M třeba převedené na předplacenou kartu a pro aktivní potřebu používat jiného operátora. Budu ale kvůli tomu nosit dva telefony, přičemž ten druhý si budu muset koupit? Nebo budu neustále přepínat v jednom telefonu z karty na kartu? To také není řešení. Nehledě na to, že trh je v podstatě rozdělen a z období vábení jsme se dostali do období ždímání. Jednoho dne nejspíš nastane chvíle, kdy i dobrotivý strýček Oskar začne přitahovat šroubek.

    Takže 28. ledna mobil vypnu, ale u T-M zatím zůstanu.

  • 13. 1. 2003 21:23

    Bonifác (neregistrovaný)

    Proč se tu můj příspěvek objevil dvakrát, to tedy nevím. Omlouvám se. Asi se mi klepou rozčílením ruce :-)

  • 14. 1. 2003 13:10

    (neregistrovaný)

    Navrhovala bych něco jiného:
    a) volat jen když opravdu potřebuju, a když už, tak se do telefonu zbytečně "nevykecávat"
    b) neposílat SMSky typu "JAK SE MAS? JA SE MAM DOBRE" - přiznejme si, kolik takových podstatných sdělení každý z nás pošle?

    Pokud na českém trhu fungují tři mobilní operátoři, znamená to v podstatě neexistenci konkurence. Nikde není záruka, že se k podobnému kroku neodhodlá za chvíli Oscar i Eurotel. K bojkotu se připojím, ale obávám se, že omezení tržeb za 1 den je pod rozlišovací úroveň T-M. Podívejme se, kolik vydají za reklamu a sponzoring - opravdu mám dojem, že taková jednodenní "ztráta" pro ně bude zanedbatelná. Je to stejné jako v bankách - ty také zdražují, ale protože je jim jasné, že člověk prostě nějakou banku potřebuje, vůbec jim nevadí, že od nich odejde třeba 5 procent klientů - ono zase jiných 5 procent odněkud přijde...

    Nejlepší je nic nemít a nic nepotřebovat.

  • 14. 1. 2003 20:04

    Bonifác (neregistrovaný)

    Vy jste dobrá. Jestli má někdo telefon na vykecávání a posílání nesmyslných smsek, tak ať za to platí. Asi na to má. Tito lidé mají stejně většinou nejdražší tarify, protože používají předplacené karty. A smsky z webu posílají nejspíš z práce za peníze zaměstnavatele. Proto ostatně tak křičí, já osobně vidím ve zpoplatnění sms brány nejmenší problém.

    Problém je spíš v tom, že mnozí z nás si mobilní telefon platí jako věc ke své práci nezbytnou. Pro tyto lidi je to složitější. Méně telefonovat obvykle nemohou a vyřešit vše tím, že rozešlou deseti kamarádkám smsku s textem: "přecházím na Oskara, moje nové číslo je..." pro ně často řešením není.

    Myslím, že T-M si velmi dobře prostuduje čísla z 28. ledna. Nejde o to, že by tím měl utrpět nějakou významnou ztrátu. Jde o to, dát mu najevo, že nás není až tak zanedbatelně málo, kteří nesouhlasí s tím co a jak dělá.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).