Naprosty souhlas, pokud se mi dealer sam vnuti, neni ochoten rovnou rici, co a od jake firmy prodava, smlouvu chce podepsat hned a tvrdi, ze jde o vyhodnou a casove omezenou nabidku, tak jde vzdy bez vyjimky o podvod. Docela dobre zabira hned na pocatku rozhovoru pusteny zaznamnik/diktafon, to vetsinou prodejce jde radeji ihned za snadnejsi koristi.
Teda to jsou věci, já těmhle dotazníkům vždy řeknu že nemám čas a neodpovídám jim. A to jsem ani nevěděl že jsou to prodejci, myslel jsem že dělaj nějakou anketu :)
Ale je pravda že mě oslovili jen chlapi, ženská si na mě asi netroufne :)
No, to je sice pravda,
ale pochybuji, že jsou všichni natolik vzdělaní, jako vy, aby pochopili celý obsah nabídky.Tu je poté dobré konzultovat přímo s prodejcem, zda vůbec rozumí tomu,co prodává.Dobré jsou praktické otázky ....hmmm...hmmmm noooo a může jít do řiti
Pro případ pojistek se sluší dodat, že čské zákony jsou už tak zamotené, že vám sice pojišťovák smlouvu připraví, půjčí na doma na prostudování, ale pak s ní přijde takové hafo doplňkových papírů, ve kterých je napsáno něco naprosto jiného než ve všeobecných a doplňkových podmínkách pojišťovny, že stejně nevíte vůbec nic. Podle mně je to tak zamotané proto, abyste při pojistné události nemuseli dostat vůbec nic. Jsem z celých pojišťoven krajně znechucená. Čím víc zákonů, tím větší papírování, ale lidotvorbu a nepořádek v oboru to stejně neřeší, spíš ještě přidělává.
Nebojte, konec světa se neblíží.
Diktátora nepotřebujeme. Vám snad chybí? Mně teda ne.
Mně by ke štěstí stačilo, kdyby se víc začal používat obyčejný selský rozum a kdyby nás firmy přestaly považovat za podvodníky od prvního okamžiku. Když vlezu do JČE a tam mi řeknou, že mi sice budou dodávat elektřinu, ale že jejich úchvatný systém za hafo miliónů nezná pojem "trvalý příkaz" a já se dozvím, že platba je možná pouze a výhradně inkasem, je něco špatně. Já jsem pro ně teda od prvního okamžiku povodník, co si sice vezme elektřinu ale už za ni nezaplatí? To snad ne! Takže jsme se dohodli na tom, že trvalý příkaz ne, elektřinu mi teda dodávají, ale každý měsíc mi domů chodí faktura, kterou neplatím, protože zálohy platím trvalým příkazem, kde je jedno číslo (ne každý měsíc jiné jako u platby fakturou) a jednou do roka provedeme vyúčtování, kdy už ani nechodí človíček na odpočet, ale já jim na koresponďák podle jejich návodu ty data namaluju.
Nezlobte se, já doufám, že jednou budu žít ve státě, kdy budu pro dodavatele čehokoli zákazník, ne obtížný hmyz, kterého je třeba se co nejrychleji zbavit, ale předtím je ho třeba hlavně oškubat jak husu.
Zajimave, ja jsem podpobnou vec resil s PRE, protoze mi poslali penalizacni fakturu ze jsem jim neuhradil "zaokrouhleni" ktere jsem opravdu nehradil protoze prevodem muzu platit na halir presne. Hadal jsem se s nima pekne dlouho, "operatorky" furt rikaly ze to nejde, nechal jsem si zavolat asi 3 patra sefu nahoru a slo to. Byl to zbytecny opruz kvuli zasadam. Na druhou stranu, ze bych pak sedl a na zaklade teto zkusenosti psal na foru Mesce jeden prispevek za druhym o tom jak je svet nespravedlivy a jak jsou na tom vsichni mimo Prahu bidne a ze (jak rikam) bude konec sveta, to ne.
Právě že o podobných šlendriánech je třeba psát neustále, a to i opakovaně. Ať lidi vědí, čeho jsme se tu přes sliby Očekávatelů Funkcí a ODS dočkali ve skutečnosti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jen tak dál, paní Jarmilo!
Ale oni to břídilové (většinou) nejsou, jenom dělají občas nám nepochopitelné věci.. Tedy za naše peníze a většinou proti nám. Prostě pozvolna prosazují změny, které přináší, ne obyč. lidem, ale těm kteří je tam dosadili a drží.. Že jsme si je zvolili? No, volíte podle informací, které se dozvíte z informačních medií a ty, tedy většinou zase vlastní jen ti, co mají moc.. A tak pěkně stále dokolečka..
Dobrý den paní Jarmilo. Chápu, že vyznat se v dnešním světě financí je těžké. Proto jsem začala pracovat jako finanční poradce, chápu že těch poradců je tady hafec a že Vám všem už lezou na nervy.. Proto jsem se to rozhodla dělat jinak a pro lidi. Než s klientem uzavřím nějakou smlouvu, tak se s ním nejprve sejdu a zajímám se o něj, abych věděla jaké portfolio je pro něj aktuální. Na základě požadavků klienta vypracuji dva-tři nejlepší programy, někdy jeden, že kterých si klient sám vybere.. a tohle jednání mi pak příjde fér. :-)
pokud chcete působit fér a důvěryhodným dojmem doporučuji zřídit si solidní e-mailovou adresu a ne výřik mladé žabky.
Touto hloupou reklamou jen upozorňujete na Váš amatérismus, který je v tomto odvětví bohužel tak častý. Koneckonců není ani divu když to dělá "každý elektrikář."
Nemusí jít ani o odchytávače na ulicích oděných do obleku a k tomu nějaké sportovní botasky a kšiltovka.
Mne se dost často stává, že při čekání v nekonečných frontách ve Spořiteĺně nemohu díky výborné akustice neslyšet, jak je klient osloven nabídkou nějakého výhodného superproduktu od finanční skupiny ČS a po pár minutách výkladů si odnáší podepsanou smlouvu se závazkem na mnoho let. Smlouvu nebo dodatek vám nedají ve Spořce (může toto platit i o jiných subjektech) vůbec pořádně přečíst, natož aby vám ji půjčili před uzavřením smlouvy mimo provozovnu. "Tady mi to podepište, zbytek si přečtěte doma"
Když vám smlouvu přečíst dají, tak smlouvě kolikrát nerozumí ani pracovník. Takže pokud se zeptáte na nějakou nejasnost, odpoví vám to, co chcete slyšet nebo vyhýbavě (jsou na to speciálně školeni), nikoliv tedy pravdu. A až pak dojde k nějakému problému, těžko budete dokazovat, že vám úředník pro vás nejasnou formulaci vysvětlil nesprávně. Z jednání by se tedy měl pořizovat záznam s tím, že pokud by došlo k nějakému problému, bral by se za bernou minci výklad pracovníka. Většina z nás není právníky a není možné, aby člověk obsáhl vědomosti z práva, ale i zdravotnictví (zde vám mohou např. předepisovat pro vás nevýhodné léky), v autoopravárenství (zde vám mohou nakukat výměnu dílu, který netřeba měnit) atp. atd. A klient zpravidla nemá možnost na smlouvě cokoliv změnit - odbydou vás slovy, že smlouva je šablona, do které nemají uživatelské právo zasahovat. Buď ber, nebo táhni - jinde skončíš obdobně.
Je to škoda, že klienti nechtějí smlouvy číst a spokojí se s tím, co jim pracovníci nabulíkují. Případně si nechtějí nikoho "rozházet" a tak raději podepíší, i když tuší cosi pro ně nevýhodné. Případně jim to pracovníci špatně vysvětlí. Vše to stojí peníze. Hlavně to stojí peníze klienta...
Pokud člověk něco kupuje a uzavírá, určitě to nepotřebuje teď hned a svět se nezboří, naplánuje-li si koupi produktu či službu v předstihu a ne bezhlavě něco koupí na základě prvního oslovení. Dnes (i když netvrdím, že naše republika je v přístupech na Net a vybavení domácností počítači na tom bůhví jak skvěle) se dá řada informací sehnat na netu, jsou různé porovnávače, fóra atp., v TV běží spotřebitelské pořady - takže je aspoň nějaká možnost se dovědět potřebné, abych nebyl napálen. Hold místo 10ti minut obětuji průzkumu produktu/služby třeba 5 hodin.
Hňup nebo primitiv bude vy -" já". Pokud byste znal problematiku financí, aspoň trochu, nemohl byste zde plácnout takovou krávovinu. Je totiž mnoho operací, které se i přes existenci existeci různých podob elektronického bankovnictví jinak než na přepážce udělat nedají. Proto tam ty klienti jdou osobně. Není-li banka na nápor klientů připravena tak, aby se fronty nekonaly zcela běžně, měla by přijít o licenci. Ta je bohužel ale udělována dle úplně jiných kritérií než jsou čekací doby či odborná znalost bouchačů smluv. Bohužel. Pro klienty.
Je sice pěkné, že MBank má výběr v cizině zadara, ale s takovým kurzem, který je extrémně nevýhodný. Je lepší zaplatit poplatek 80 Kč s dobrým kurzem než 0Kč a vybrat si 100 EUR v kurzu 26 :-(
To jen tak na okraj..
Pracuju teď v jedné prestižní bance, ale před tím jsem začínal také v tomto povolání. Pracoval jsem ve firmě zvané Savemax, která prodává, jak už bylo zmíněno v článku, od letáků na slevu až po levnější elektřinu. Všichni zaměstnanci jsou s vymytým moskem a kromě toho opravdu hloupí. Třeba by Vás zaujalo, jaká je hierarchie této firmy. Člověk tam začíná jako začátečník a po ulicích (teritoriu vyznačeném v mapě) chodí se svým trenérem. Po té, co se stane trochu zběhlý, stává se leaderem a po té, co se dokáže postarat a naučit i dalšího člověk prodejním dovednostem, což znamená být trapný vlezlý, vůbec ne vtipný, nepříjemný a otravující život všech, tak se stává trenérem. Jakmile má trenér pod sebou vycvičených pět trenérů, stává se asistentem manažera, učí se manažerské práci a Savemax mu v nějakém městě zařídí pobočku, kancělář, o kterou se sám stará. Jinými slovy to znamená, že takovýto člověk běhá po ulicích v levném saku a prošlapaných botech třeba pět let a nemá záruku, že najde pět hloupých lidí stejně jako on, a stane se asistentem. Pracovní doba: V sedm v kanceláři, kde se hrály trapné hry, křičelo se, nabuzovalo do práce, domluva kdo kam, po té někde snídaně, a od devíti do šesti do večera se jelo do daného města, kde se něco prodávalo. A tam lítat, každý člověk, každá firma, každý barák, a po projití teritoria, lítalo 10 lidí v kvádru na námestí a doslova honilo lidi. Strašná práce, při jedné příležitosti jsme prodávali slevové kupóny na strašnou pizzérku a koncem týdne po námestí skoro nechodili lidi. Trapný. Zaplať pán bůh, že už tam nejsem...
Kolega z bývalé práce před tím, než dělal "u nás", tak pár dní dělal pro Option One - to je také jedna z těchto společností, přesně sedělo, co tu je napsáno.
Dělal na živnosťák nějakého Arménce, docela sranda byla, když se po nějaké době (asi 2 roky) ten Arménec úplnou náhodou ucházel o práci v "naší" firmě :-). A i v tomto byl dost neodbytný - několikrát šéfům volal, škemral, přemlouval, ať ho zkusíme, ....
To s penězma v Save Maxu to problém nebyl, z prodaného kusu už si člověk mohl vzít buď 70 kč, nebo 120, když jich prodal nad určitý počet... Takže jen to prodat...
Jojó prodávat je dřina, ale kupovat ještě větší.. :-) Ne všichni co vám dávají do ruky letáček jsou podvodníci. Jde jenom o způsob reklamy, někdo se rozhodne jít cestou 20 miliónů ročně Petru Čechovi + xx miliónů za reklamu v tv, které zaplatí klienti. Někdo se rozhodne na reklamě ušetřit a nepředražovat produkty.
Každopádně stačí prodejci říct, že o jeho nabídku nemáte zájem a je klid. Pokud chcete získat nějáké užitečné informace, tak proč si ho nevyslechnout. Nemusíme je hned házet do jednoho pytle s neuvěřitelně otravnými podomními prodavači, které vyhodíte dveřma a oni přilezou oknem. :-)