Hlavní navigace

Názor k článku Co o vás banka ví? Vše o platbách přes mobily a hodinky. Rozdíly mezi Apple a Google od MaT - No byl to dřív asi takový nejsnáze implementovatelný...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 12. 2021 13:01

    MaT

    No byl to dřív asi takový nejsnáze implementovatelný druhý faktor pro dvoufaktorovou autentizaci. Ono totiž ten mobil má skoro každý. Dneska pokud by tedy šlo o ty, kteří číslo nechtějí dát - ale smartphone mají - tak by šlo používat nějakou tu autentizační aplikaci, kterou už většina bank má. Nebo i nějaký otevřenější standard, třeba něco jako Google Authenticator, Authy...

    Dřív tu autentizaci ještě některé banky řešily i jinak - Fio mělo podepisovací aplikaci v Javě (možná to ještě i podporují). Fungovalo to tehdy i v Linuuxu, takže za mě super. KB nějaký podpisový certifikát - ale myslím, že to jednu dobu potřebovalo nějaký applet do prohlížeče a bylo s tím dost problémů typu "musíte mít ten jediný správný prohlížeč" a bohužel i operační systém, takže to byl kdysi i důvod, proč jsem KB poslal k vodě. Ale později vím, že třeba rodičům jsme to rozchodil i v tom Linuxu.

    Sberbank používala (možná pořád používá) takové hardwarové udělátko, které zobrazuje každou minutu nějaký jiný kód. Ale to udělátko je asi také stálo dost peněz a navíc tam za několik let dojde baterie a muselo se do banky pro nové udělátko.

    Pak si ale i říkám, proč bych neměl chtít, aby banka měla moje telefonní číslo? Já sám za sebe jsem naopak rád, když to číslo má a kdyby se něco dělo, tak aby mě měli jak rychle kontaktovat. Třeba nějaké podezřelé platby a podobně. Ano, některé banky sice když to číslo mají, tak Vás pak zároveň i otravují třeba s nabídkami půjček (asi nejčastěji) nebo jiných produktů, ale většinou se jim dá i říct, že o podobné nabídky nemáte zájem a už neotravují. Ono co je horší - někdy nekontaktují ani přímo ty banky, ale banka si najme nějakou další firmu na to, aby kontaktovala jejich klienty a nabízela jim nějaký produkt, co ještě nemají. Ale tomu by mělo jít zamezit, když bance nedáte souhlas k tomu, aby Vaše osobní údaje předávala třetím stranám.

    A z některých bank mi volali opravdu jedině když byla nějaká věc, která se týkala specificky mě a chtěli ji se mnou řešit, žádný marketing...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).