Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Co dělat, když po vás pošta chce neoprávněný poplatek za balíček z platforem A­liExpress a Wish? od paffko - Jsem z článku a informací zmaten. Vlastně stále...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 12. 2021 19:57

    paffko

    Jsem z článku a informací zmaten. Vlastně stále nevím, jestli cokoli řešit přes Českou poštu resp. něco s ní koordinovat. Nebo naopak nic s ní neřešit, neříkat, a být si jistý, že když to právě ČP doručí, tak clo už automaticky neplatím. Je to tak?

  • 6. 12. 2021 20:32

    gabinak

    Dobrý den,

    spolupráce České pošty a tržišť Aliexpress a Wish je prezentována tak, že když zde nakoupíte a zásilka bude do 150 eur, zaplatíte DPH už při nákupu a zásilka vám přijde bez další povinnosti podávat celní prohlášení nebo platit poplatek za celní zastoupení (přímo clo u zásilek do 150 eur neplatíte). Je ale nutné zadat správný druh dopravy, aby šel balíček přes Českou poštu - to od České pošty nikde nezaznělo. Kompletní seznam druhů dopravy, kdy pošta toto garantuje, zjišťuji. Zatím platí to, co je v článku, pokud by pan Vitík seznam druhů dopravy o nějaký rozšířil, zadám ho sem i do článku.

    jde o to, že na tržišti prodává spousta subjektů já se snažím od pošty zjistit, zda dohodnutá spolupráce garantuje to, aby vždy alespoň jeden druh dopravy byl právě s doručením Českou poštou (tím pádem bez dalších poplatků za celní zastoupení nebo bez nutnosti podat celní prohlášení). Spolupráce je takto prezentovaná, já se jen ujišťuji, jestli nejsou žádné výjimky, na které ČP zapomněla upozornit.

    V článku poukazuji i na to, že systém nefunguje dokonale, takže se v praxi může stát, že po vás bude ČP chtít poplatek za celní zastoupení, což by se při nákupu na Aliexpress a Wish (pokud neexistují ony případné zmíněné výjimky, jejichž existenci zjišťuji) nemělo stávat (viz příběh čtenářky). Podle informací, které mi poskytl pan Vitík, je řešením poplatek uhradit a pak podat stížnost, v rámci které by peníze pošta měla vrátit. Dále je možností nepřevzít zásilku. Tím se ale situace neřeší, pokud o zboží stojíte.

    Postup, kdy nemusíte podávat celní prohlášení, protože to tržiště udělalo za vás, platí jen pro Aliexpress a Wish. U jiných platforem a e-shopů ze "třetích zemí", které "papírově" zásilky za zákazníky nevyřizují a DPH nevybírají, by vám v ideálním případě měla přijít výzva, zda si chcete podat prohlášení sám (a uhradit DPH) nebo se necháte za poplatek zastoupit (a uhradíte DPH). Ani to však v praxi nefunguje vždy - opět viz článek. Pošta někdy prostě rovnou zašle avízo o zásilce s tím, že už rovnou požaduje poplatek za celní zastoupení a úhradu DPH. Tak by to být nemělo, máte mít na výběr.
    Zdravím Vás, Hájková

    6. 12. 2021, 20:34 editováno autorem komentáře

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).