Spořitelna bohužel téměř se vším kladným přichází až jako poslední! Ale s negativy začíná mezi prvními! Kdo zavedl poplatky za výběry z cizích bankomatů? Spořka. Kdo zavedl poplatky za operace na přepážce? Kdo chce poplatky za CashBack? Kdo jako jeden z posledních zrušil poplatek za zrušení účtu? A kdo ten poplatek vůbec zavedl? Kdo chce poplatky za transakci kartou po klientech a nestačí mu poplatky od obchodníků?
ČS svou poplatkovou politiku dovede prodat tak, že klienti ČS mají za to neustálé oškubávání ještě dobrý pocit, jak kvalitně, levně byli obslouženi. Ó, jaká konzervativní prostota!
Nejsem si jist, ale kdysi jsem někde četl, že banky měly vydávat pouze čipové karty někde od r. 2005 a v 2006 měly být již vyměněny. Někdo asi nestíhá? Kdo navíc tu výměnu zaplatí? Jaké nové poplatky bude muset spořitelna zavést či jaké stávající zdražit? Že by to bylo na úkor již tak nekřesťanského zisku? To se mi nechce věřit ...
Rozhodně nejsem spokojen s poplatkovou politikou českých bank, ale zrovna ČS patří mezi nejlevnější banky. V mém případě (1-2 příchozí platby, 3 TP, 2 inkasa, 1-2 odchozí platby, 1 výběr z bankomatu, internetbanking) platím kolem 70 Kč měsíčně. Kartu mám zdarma (bonus programem si nechám vrátit roční poplatek za vedení - 400 Kč). A nejsem zcela konzervativní. V KB a GE jsem za totéž platil kolem 150 Kč, tedy 2x tolik. Proto jsem utekl k ČS.
no vidíte, a já měl cosi podobného u ČS, a poplatky dělaly dělaly přes 130 - jak kdy. Ono to tolik nekřičelo - támhle 6 korun za položku, tady 1,50 za clearing, ale v součtu to bylo dost. Výpis z účtu v půli příštího měsíce, přitom neobsahoval obraty v skoro poslední třetině měsíce. Pravda, neměl jsem "balíček" - tehdá balíčky u ČS začínaly, a dobře tajený vysoký poplatek za zrušení balíčku mne tehdá odradil a vykopl ke konkurenci. Ještě k tomu dopomohlo vnucení kontokorentu, který jsem nepotřeboval (prý jen tak pro jistotu, kdybych v budoucnu potřeboval jít do mínusu a když to je / bylo v té době zdarma) a pak zpoplatnění jeho vedení, i když jsem jej vůbec nevyužíval. Podobných sviňáren praktikovali mnoho a možná, že doma v Rakousku by si s takovýmto jednáním ani neškrtli.
Nicméně do spořitelny občas musím zavítat i nyní a když vidím tu úroveň některých klientů: nadávají, že tohle a tohle nejde, že jim to udělali jinak, že mají neustále zavřeno (redukce pokladních hodin, nefunkčnost počítačové a bankomatové sítě), že ty fronty jsou hrozné a stejně nejdou jinam (- vždyť ono to jinde bude podobné ...) a nebo: nojo mámo, když ono to jinak / levněji / lépe nejde a sami prodavači tvrdí, že to jejich je na trhu to nejlepší a že oni sami to taky mají, tak hold do toho jdeme - po prvním oslovení spořitelním prodavačem bez dalšího sondování, co nabízí konkurence, uzavírají několikaletý obchod (stavebko, penzijní, flexi ...). Že tím zdržují ostatní ve frontě, kteří tam původně zamýšleli zdržet se tak 5 minut - to je vedlejší, hlvaně že banka bude hrabat, spokojenost ostatních čekajících klientů jde stranou... Slovo KONZERVATISMUS to opravdu výstižně vystihuje. Netvrdím, že všichni jsou tací, ale řada bohužel ano, aniž si to možná uvědomují.
O ochraně soukromí v úřadovnách ČS raději pomlčet ...
Vy idiote, je vidět, že jste byl ve spořce před 5 lety, dnes je všechno jinak, spořka je na velice dobré úrovni, služby se zlepšily, ochota a profesionalita pracovníků je skvělá, to že jsou fronty, za to si klienti mohou sami, mohou využívat přímého bankovnictví a skoro vše vyřídit třeba přes internet, vybírat mohou kartou. Pokud klient sedí ve spořce půl hodiny a pak chce zrušit trvalý příkaz a má internetové bankovnictví, tak pak se na mě nezlobte, ale je to blbec. A pokud si klient chce založit nějaký produkt, tak ostatní klienti musí čekat.
cipova karta po vyssi bezpecnost je pekna vec, ale kdyz pak nasledne zjistim, ze po me pri pouziti takove karty nechteji nic nez podpis (volne kteremukoliv "nalezci" pristupny na zadni strane karty), ziskava to cele jaksi uplne jiny rozmer...
Proč? V článku se jasně píše, že odpovědnost padá na tu stranu, která nepoužila čipovou technologii a tou by byl v daném případě obchodník. O žádné peníze byste tudíž neměl přijít.
Obchodník vloží čipovou kartu do terminálu (na čipové karty), proběhne transakce a mě požádá o podpis. Ten mu jako autorizace stačí.
Nejde o to, že bych nedůvěřoval zabezpečení nové technologie, nebo si myslel, že obchodník ji nechce / neumí využít. Jde o to, že banka na jedné straně deklaruje vyšší bezpečnost čipové karty a na straně druhé naprosto nesmyslně prakticky ruší zabezpečení karty proti zneužití neoprávněnou osobou.
V tuhle chvíli může moji kartu použít kdokoliv, komu se jakýmkoliv způsobem dostane do ruky a kdo je alespoň průměrně schopný napodobit čmáranici, kterou obchodníci kontrolují jen zběžně.
Obdobným způsobem se mi od zavedeni čipové novinky chovala karta od KB i od ČSOB.
Zajímavé téma. Já jsem za "použití čipové technologie" považoval opravdu použití čipové technologie, tzn. použití čipu na kartě (ke kterému se bez PIN nedostanete, nebo ano?). Byla by zajímavá zkušenost to někde zjistit, jak to vlastně je, já sám čipovou kartu zatím nemám.
Pokud budete jako držitel čipové karty platit u obchodníka, který akceptuje karty prostřednictvím POS terminálu vybaveném čipovou technologií, budete v ČR vždy zadávat pouze PIN. V zahraničí mohou být držitelé čipových karet typu Visa Electron, Visa a MasterCard vyzváni k ověření podpisem. Pozn. týká se vybraných čipových terminálů, které nepodporují ověření držitele čipové karty PINem (umístění např. Belgie, Francie).
Pokud budete platit na POS terminálu, který akceptuje pouze karty s magnetickým proužkem, proběhne ověření podpisem (výjimka karta Maestro: ověření PINem případně i podpisem).
Kromě výše uvedených existují speciální typy čipových transakcí např. platba mýtného na dálnici, kde neproběhne ověření držitele karet typu Visa a MasterCard, tj. nebude požádán o zadání PIN nebo podpis. Jedná se např.o platbu mýtného = transakce s malými hodnotami.
Díky za obsáhlou odpověď. Je to tedy tak, jak jsem předpokládal. Nezadávám PIN, ačkoliv mám čipovou kartu = obchodník nepoužil čipový terminál = riziko nese obchodník.
No, to neni tak docela pravda, EMV karta je cipova karta, ktera ma v sobe applet (program) nahrany vydavatelskou bankou a ten ma defininovany risk management a podle situace operace: platba, vyber, navrat vysi castky ... si sam upravuje pravidla a rozhoduje se, pujde-li do online/offline, budeli vyzadovat offline pin/online pin/podpis/nic a podobne Podobne pravidla/principy ma v sobe implementovan EMV terminal a vlastni EMV transakce tedy probina jako "dohadovani se" mezi terminalem a kartou, co se bude vlastne dit ....... Ve vasem pripade je mozne, ze se pouzije cip, ale terminal nebo karta je nastavena tak, ze simuluje neco jako Visa-electron/Maestro - tj. vzdy se spojuje online do vydavatelske banky ....
je lehce amatérský, zajímalo by mě, z jakých zdrojů bylo čerpáno.
Poštovní spořitelna sice od 1998 čipové karty vydávala, ale tyto čipy neměly nic společného s dnešními EMV.