Musíte mít čipovou kartu - 600 Kč, musíte mít přístup k internetu - taky není zadarmo, musíte mít štěstí (omezený počet jízdenek) a musíte si jít stejně na pokladnu!!! Nejhorší (a podle mne zcela nepřípustné v 21. století) je OMEZENÝ POČET jízdenek (kam se to soudruzi vracíme?)!!!
Hrome, když SPLNÍM PODMÍNKY, tak tu službu přece MUSÍM dostat. České dráhy takto budou pořádat v podstatě LOTERII, na kterou nemají licenci (okamžitě by na ně mělo "vlítnout" ministerstvo financí). Kdo a podle jakých KRITERIÍ bude ten omezený počet určovat, kdo to bude kontrolovat, že nenapíšou sto jízdenek a bude jich k dispozici deset, které hned vykoupí kamarádíčkové a našinec už pět minut po zahájení prodeje utře hubu (viz prodej vstupenek na koncerty přes terminály Sazky) a zaplatí plné jizdné. Pak ve vlaku vedle něj bude sedět pochechtávající se soused s jízdenkou Zlín - Karlovy Vary, který pojede z Olomouce do Pardubic, ale zablokuje zakoupenou jízdenkou celý směr pro dalšího zájemce.
PO ROCE 1989 NEPŘÍPUSTNÉ a žalovatelné!!! ĆD by se měly vzpamatovat dokud je čas
Vždyť je to stejné jako s letenkami - když přijdete včas, máte letenku levnou. Když na poslední chvíli, zaplatíte klidně 10x tolik.
A dělají to nejen low-costy, ale i "normální" dopravci.
Tak to je teda binec. Na druhé straně - kapacita letadla je přece jen omezená. A domnívám se, že aerolinky to používají naopak, aby některé spoje více vytížily. A letadlem se cestuje především služebně, takže nevadí jeden den tam nebo sem.
Ale u vnitrostátních vlaků ... Já myslím, že je to sousto pro Svaz ochrany spotřebitelů (či jak se to přesně jmenuje).
Kapacita vlaku je neomezená?? Sice se dá v určité míře ovlivnit (počet vagónů), ale ne do nekonečna a třeba na spoje jezdící ve špičkách nemusí být volné vozy k dispozici, natož třeba hned.
Co bys jako na tom chtěl žalovat? Vpodstatě (pokud nepřekročí horní limit) si můžou imho nastavit ceny jaké chtějí. A že jeden cestuje levně a vedle sedící draze? A co mám pak říkat já, když stojím v chodbičce, platím normální jízdný a v kupé sedí eisenbahňák s režijkou? Nebo když tam sedí vyžraný prase vážící 140 kilo, zabírá 2 sedačky a platí stejné jízdné (možná i menší, když má nějakou slevu) jako já, vážící polovinu, vejdoucí se na 1 sedačku? Mě hněte spíš tohle :-(
kapacita vlaku je neomezená.
onehdá jsem jel vídeňákem z prahy do břeclavi a v celém vlaku jelo asi 8 lidí, to je méně než jeden člověk na jeden vagón
zpátky jeli snad jen jen dva, v celé první třídě jsem byl sám
Ale já chci cestovat za nejvýhodnější cenu. Hlavní problém je však jinde - vzniká nedostatkové zboží - jako za komunistů. A počet určuje někdo v pozadí, naprosto nekontrolovatelně, atd, atd.
Myslim si, ze pravidla nejsou nekontrolovana, prioste plate "kod driv prijde, ten driv..." Tim ze si objednate jizdenku pres innternet PREDEM na KONKRETNI spoj tak vite, zda jizdenka je anebo nei. Pokud uz jdou vyprodane, tak musite zkusit jiny vlak anebo cestovat za normalni jizdne. Takze, na vytizene spoje budete muset kupovat jizdenku ve znacnem predstihu. pokud jezdite mino spicku (nedele vecer, patek odpoledne) tak levnou jizdenku sezenete snadneji.
Muzete brat eLisku jako urcitou formu mistenky, take jich je jen omezeny pocet a musi se koupit predem.
Pokud by jste chel jizdne spravedlive, CD by museli zavest aukcni system, cena jzidenky by se v prubehu casu rostla anebo klesala podle zajmu cestucjich, podobne jako treba burza :-D
patek odpoledne a nedele vecer jsou jedny z nejvytizenejsich spoju!!! takze ten kdo tvrdi, ze jsou to spoje "mimo spiscku" je sam mimo. ...omlouvam se za tenhle ton, ale jako student jsem jezdil a jeste sem tam jezdim na vikendy domu a na konci vikendu na kolej a to prave v tuhle dobu. a se mnou tak cini dalsich x set ne-li tisic studentu. to co ja se v zivote nastal v chodbickach behem patecnich odpoledni a nedelnich veceru... byt tohle "mimo spicku", chtel bych videt ty spicky!!! to by lidi museli jezdit nahazeni v dobytcatcich, a jeste by se na vsecky nedostalo.
jeste takova malickost, jak je to s temi cipovymi kartami, doslechl jsem se ze to vypada na docela dobra pocin co do ochrany os. udaju....
dokonce pokud vim s tim vyhrali soutez velky bratr.
PS: vam prijde normalni ze cestujete temer jak zviratka za strasne prachy, se spozdenim a jejich superslevy jsou uplna dzungle?
a to si dokonce nekdo mysli, ze je to ekologicke a ze to stat ma dotovat!
Vzdyt je to holy nesmysl, prave statni zajem z nich udelal (umoznil jim ze sebe udelat) to cim ted jsou.
jestli preci stat chce neco v tom udelat, je treba podporovat lepsi sluzby a hlavne konkurenci.
A jaký druh cestování je podle vás lepší? Autobusem, který má také zpoždění a občas dokonce vůbec nejede a nebo autem, které na delší cesty vyjde cca 3x dráž (nelze počítat jen cenu benzínu, ale celkové náklady na kilometr).
Že jsou jejich slevy překombinované je jasné.
Podporovat konkurenci by stát měl, ale JAK ji má podporovat?
já jezdím téměř výhradně IC v 1. třídě a jako zvířátko si tam nepřipadám. Je to pohodlné a navíc se tám dá dobře pracovat na rozdíl od auta. Pravda v osobácích je to horší. Ovšem tvrdit,že cestování vlakem je drahé je už úplný nesmysl. Auto je výrazně dražší. Levnější jsou jen autobusy ovšem za cenu podstatně nižšího komfortu (málo místa)
No dvojka v osobácích je často hnus, ale jinak to jde, naposled když jsem jel vlakem, tak přijel o dvě minuty dřív. Tudle sem jel dvojkou Expresem a byla pěkná, dokonce jsem nejdřív chtěl jet jedničkou, ale když jsem ten vlak viděl, tak jsem vzal i dvojku, protože to vypadalo hezky, nejvíc mi tam vadil smradlavej dědek přes uličku.
Na západě dráha je lepší a nikoliv laciná doprava, kdi chce šetřit ať jezdí autobuzíkem.
Mate pravdu, nic nemusím, pokud tahle sleva přijde tak draho, pak nemusím ani ČD. Rozuměl bych výrazným slevám pro trvalé uživatele, pro studenty nebo důchodce. Tohle je jen reklamní trik ještě k tomu pěkně vymaštěný.
Nelibi se Vam eLiska? Ignorujte ji, kupte si treba KM2000 a mate to bez starosti i kdyz ne tak vyhodne jako s eLisku ale zase mate vetsi svobudu kterym vlakem pojedete a nejste omezen jen na krajska mesta.
V tomhle bych problem nevidel - mistenek vam taky prodaji jen omezene mnozstvi.
Spis vidim jako zasadni diskriminaci, ze pokud pojedete z Prerova do Plzne, tak nejlevnejsi jizdenka na kterou dosahnete je skoro 2x drazsi, nez ta, na kterou dosahne clovek, ktery jede uplne stejnym vlakem, jen delsi trasu (az ze Zlina).
Nuceni obyvatel mensich mest aby dotovali jizdy obyvatel velkych mest je naprosto zavrzenihodne, zvlast protoze zneuziva jejich omezenejsi moznosti vyberu dopravy.
Je to tak. Kdyz nekdo pojede z Plzne do Prerova, tak si pochopitelne koupi jizdenku z Plzne do Zlina, vystoupi v prerove a jeste usetri... Cili obyvatele velkych mest mohou levne KAMKOLIV, kdezto obyvatele malich mest nikam. To je opravdu uchylnost.
Klidne si ten člověk z blízké vesnice u Plzně může koupit jízdenku už z Plzně, když to přijde levněji, je to normální postup. Takhle si kupuji zpáteční, protože jeden vlak zastavuje v bližší zastávce a druhý ne.
Nevim, jak je to u eLisky, ale specielne u te "relacni slevy" tam ta podminka byla, ze cestujici musi projet celou trasu a najednou (nesmi prerusit jizdu).
Nesmí přerušit jízdu != nesmí vystoupit před cílovou stanicí. Přerušením jízdy se rozumí, že během cesty smíte vystoupit a později pokračovat jiným vlakem do cílové stanice na stejnou jízdenku. Na relační jízdenku smíte vystoupit před cílovou stanicí, ale vystoupením jízdenka ztrácí platnost.
No já bych si tím nebyl tak úplně jistý že to jde:) Onehdá (v době kdy byla skupinová sleva min. pro 6 osob) nás jelo pět na skupinovou slevu, byli jsme odhaleni a museli jsme rozdíl doplácet. V dalším vlaku jsme přemlouvali nějakého pána ať řekne že jede s náma, on to ale asi nepochopil, řekl že si ještě skočí do bufetu a už se nevrátil. Ani nevím jak to pak dopadlo, jen vím, že v dalším vlaku už jsme nedopláceli. Takže bych se fakt nedivil kdyby chtěl štiplístek doplatek pokud by viděl někoho vystupovat dřív než ve stanici do které si lístek koupil
Mně to připadá docela normální, že na lukrativních trasách (tj. zejména mezi velkými městy) zuří největší konkurenční boj, a tak dopravci stlačují ceny co nejníže. Když Student agency jezdila z Prahy do Liberce za korunu, bylo také jasné, že taková cena nemůže pokrýt náklady. Je to také zavrženíhodné chování?
Druhá věc je, že u místní dopravy (patřící do základní dopravní obslužnosti) existují státem stanovené maximální ceny, které si dopravce může naúčtovat.
Nejhorší je, že si můžou klidně provozovat strátové vlaky, aby zničili konkurenci. Ztrátu jim proplatí stát, respektive mi z našich daní. Nevadí mi, že dělají slevy, ale ve chvíli, kdy není jejich hospodaření průhledné a není známo jak který vlak vydělá/prodělá je zásadní chyba.
no jasne. ja nemam na praci nic jineho, nez tech par korun co si vydelam investovat do pravnika a nekolik let se soudit s obrovskym kolosem podporovanym statem, coz jeste zmensuje moji sanci na uspech. co si budem povidat.
a jestli mi napises, ze "kdyz se takhle zbabele budou chovat vsichni, nikam to nedotahnem"...proto chodim k volbam. aby tohle resil nekdo komu davam hlas a koho plati moji rodice, a casem budu platit i ja, z dani.
Já musím cestovat s ČD každý den do zaměstnání. Za ta léta, co jezdím, je to horší a horší.
Ráno, při cestě do práce, má vlak 5-10 minut (na 21 km trasy, 25 minut jízdy) zpoždění! Z výchozí stanice sice vyjede na čas, ale na trati posbírá zpoždění (na půlce trati musí náš spoj čekat na protijedoucí vlak v jediné stanici, v ostatních, kde šlo křížení vlaků =1kolejná trať, personál vyházeli a koleje vytrhali)! Jelikož to mám do práce na čas, dělá mi těch 5 -10 minut problémy - pozdní příchody = hrubé, opakované porušení pracovní kázně.
Jízdné nám sice nyní nezdražují, ale zdražli jej před rokem (či to už jsou dva roky?) z 1500 na téměř 1800!
Ještě že ty zchátralé, ušpiněné, nepohodlné vagony v zimě aspoň topí. je mi jasné, ža takovouto techniku by ku Praze nenasadili, ale venkovu to musí být dobré - buďte rádi, že aspoň něco jede, ODS může (jak jsme již v minulosti zažili) v rámci úspor spoje zredukovat ... Každý hold nemáme možnost podnikat a i soukromé jízdy autem si dávat do nákladů ...
s tím autem a "dávání do nákladů" se ovšem velmi mýlíte.
i jako zaměstnanec můžete hned od zítřka oznámit svému zaměstnavateli, že si budete zpracovávat daňové přiznání sám (jako každý podnikatel).
pak si taky můžete dávat do nákladů cokoli uznáte za vhodné a legální - jako každý podnikatel.
pak si taky ale ovšem musíte při případné kontrole obhájit daňovou uznatelnost těchto nákladů (jako každý podnikatel).
nezapomeňte ovšem že cesty do práce NENÍ daňově uznatelným nákladem (ani pro toho podnikatele).
Už jste nějakého podnikatele viděl, že by měl dvě auta, jedním dojížděl do zaměstnání a druhým pak v zaměstnání služebně? Nebo že by jel do práce MHD? Nebo že by si v knize jízd psal nějaké kilometry do kolonky soukromé?
Jistě nebudete tvrdit, že podnikatelé jsou tak uvědomělí, že si nedávájí soukromou spotřebu do podnikání .... To byste byl hodně padlý na hlavu! Teorië a praxe jsou dva zcela rozdílné pojmy.
Zaměstnavatel mi bohužel auta nepůjčí k soukromým jízdám a tudíž si nemohu dávat do nákladů, co se mi zlíbí. Aspoň někde v republice ten pořádek funguje ...
Lidé z vedení ČD jsou polovzdělanci, kteří žijí ve světě svých bludů a proto vymýšlí neustále kraviny. Na jednu pozitivní změnu vypotřebují dvě změny které vedou k horšímu. K čemu jsou desítky slev a vopruzování cestujících pro jejich dosažení? Proč tak složitý tarif? Protože nějaký dement z vedení vstřebává komplikovaný tarif mobilních operátorů, do toho stříkne něco z tarifů leteckých společností, přimíchá systém dopravní obslužnosti od autobusů a řekne si: my ten tarif máme jednoduchý, je třeba jít s dobou. Děkujeme.
Nevím kde žijete, nemáte tak trochu alergii vůči "podnikatelům" ... znám spousty které si kilometry soukromé vykazují ;-))) Tak nepomlouvejte prosím a nedávejte všechny služné lidi do jednoho pytle.
Žiju v ČR, kde sice ODS udělala zákony "naoko" spravedlivé pro všechny, ale ve skutečnosti podporující jen "chudáky" podnikatele. A pokud už nějaký ten zákon není ve prospěch podnikatelů, tak je českou módou jej porušovat.
Nejde o alergii k "podnikatelům", ale jde o to, aby všichni měli stejné podmínky. Proč zaměstnanec musí nejdříve čekat, co mu zbyde po zdanění a dalších srážkách z výplaty a z toho teprve může utrácet? Podnikatel naopak kupuje pro svou soukromou spotřebu, aby nemusel platit daně. Zaměstnanci by se také jistě líbilo, kdyby místo platby daní si mohl z takto vyšetřené částky např. pořídit nový automobil či comp.
Jděte se podívat třeba do Makra, kolik tam podnikatelů kupuje pro svoji soukromou potřebu a kolik skutečně na podnikání. Jestli to nejste na základě pohledu na nákup do košíku nebo zapomenutých faktur v odstaveném košíku vyhodnotit, tak sorry.
K soukromým podnikatelům a jejich soukromým kilometrům: pokud jsem měl možnost někde pracovat nebo se bavit s dobrými známými, tak řadové ovečky k soukromým kilometrům samozřejmě přístup nemají. Ale sami podnikatelé či jejich zpřízněné duše samozřejmě ano. Samozřejmě čím menší firma nebo jen na živnosťák, tím lepší. Nepředpokládám, že v nějaké velké a.s. či nadnárodní společnosti by se toto dělo ve velkém, tam naopak v rámci různých benefitů je přidělení stravenek, služebního auta i mobilu i pro soukromé účely běžné, ale pro vyšší managment, ovšem nikdo si tam nelajskne aby to neprošlo účetnictvím.
Proč si podnikatel může dát mnohakilometrovou jízdu služebním autem z domova do práce do nákladů a proč si zaměstnanec musí koupit ze svého jízdenku? Znám i mnoho podnikatelů, kteří "zaměstnávají" přítelkyně, známé a těm se koupí "služební" auto a s ním se pak jezdí po soukromu. A mnohdy pak zaměstnaci v rámci svého pracovního výkonu musí psát knihu jízd se "služebními" kilometry, i když se autem vůbec nesvezou. Tuhle u manželky v práci přítelkyně šéfa: proč si prý nazajedem na premiéru jednoho nejmenovaného filmu do Prahy, vždyť se nemusíme cpát do centra, stačí na Černý most a je to necelou hoďku po dálnici. Pak do Ikei a ještě tam prý někde dělají dobré kafe za 60,-. Ve "venkovském" kinu ten film není to pravé ořechové...
Takže moje zkušenosti nejsou pomluvy, ale mnohaletý život v ČR. Připadáte mi vážený přispěvateli jak zástupce ODS, na kterého když někdo vznese podobný postřeh, tak tvrdí, že o tom nic neví, že ho nikdo o tom neinformoval a že tudíž nevidí důvod, proč změnit zákon či zpřísnit kontrolu a že je vše v nejlepším pořádku... Zrovna tak jako např. pracovní inspektoráty nevědí nic o porušování pracovně-právních vztahů a většinou se žádné porušení neprokáže, protože zákony a kontrolní mechanismy jsou nastaveny tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Ale o lidských právech a jejich porušování u nás by se dalo diskutovat do nekonečna
Váš příspěvek má jednu chybu - minulých osm let tu vládla ČSSD :-). Nejste ale sám, kdo si toho nevšiml. Jak pozoruji příspěvky levicově orientované, tak si toho nevšiml žádný příznivce levicové strany.
Český drážní úřad dosud nevydal souhlasné stanovisko k žádosti o schválení lokomotiv Siemens k provozu na českých železničních tratích, která byla podána v dubnu 2006. Zároveň ve středu 29. listopadu neúspěšně skončila jednání o několika možných náhradních řešeních. Proto jsem nucen vám s politováním oznámit, že výjezd pravidelných vlaků RTexpress mezi Prahou a Ostravou
bude odložen.
Všechny vlaky IC 1050 – 1067 RTexpress, které jsou uvedeny v jízdním řádu Českých drah 2006/2007, jsou tedy bez náhrady zrušeny do doby schválení zmíněných lokomotiv, o čemž Vás budeme s potěšením informovat.
Zároveň mi dovolte poděkovat všem, kteří nám vyjádřili svou podporu a věřím, že nám svou přízeň zachováte i nadále.
beztak v tom neschvaleni maji prsty Ceske drahy (neverim ze Cesky drazni urad je nestranny v tomto state)
Pendolino taky nesplnovalo normy, ale ty se "upravily", aby Pendolino mohlo vyjet
Je to moc skoda, protoze kapacita CD na trase Ostrava-Praha je ve spickach (patek, nedele) nedostatecna a CD jsou strasne nepruzne