Hlavní navigace

Česká spotřebitelská důvěra se drží vysoko

Autor: Shutterstock
Viktor Zeisel

Včerejšek přinesl povzbudivé statistiky z eurozóny, kde vpředhledící indikátory PMI ukázaly na pokračování relativně silného hospodářského růstu. Dnešní čísla o náladě v českém podnikatelském sektoru na dobré údaje z eurozóny navázala.

Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Včerejšek již přinesl povzbudivé statistiky z eurozóny, kde vpředhledící indikátory PMI ukázaly na pokračování relativně silného hospodářského růstu. Zejména situace v německém průmyslu zůstává příznivá. Dnešní čísla o náladě v českém podnikatelském sektoru na dobré údaje z eurozóny navázala. Podnikatelská důvěra sice zaznamenala zhoršení o 0,2 bodu, nicméně se stále drží na velmi slušných hodnotách. Zhoršení důvěry v průmyslu nastalo ve složce zaměstnanosti. Její očekávaný růst se snížil. To pravděpodobně souvisí s nedostatkem pracovní síly na trhu práce. Podniky si uvědomují, že budou mít problém najít nové zaměstnance. Poslední údaje z průmyslu ukazují na velmi zdravý růst, který by se měl udržet i po zbytek letošního roku. Eurozóna i Německo nás i v druhém čtvrtletí překvapují dobrou ekonomickou aktivitou, i přes zhoršování nálady v průmyslu ve Spojených státech a v Číně. Navíc struktura německého HDP ukázala, že hospodářský růst je tažen zejména investiční aktivitou, což by mělo pomáhat i poptávce po českých strojírenských výrobcích. 

Na spotřebitelskou důvěru neměla vliv ani vládní krize, která se rozhořela v průběhu května. Domácnosti se pravděpodobně nedomnívají, že by tato krize měla mít dopad na jejich současnou velmi dobrou situaci. Tu zlepšuje klesající nezaměstnanost, která se propadla na své historické minimum, a rostoucí mzdy. Navíc i výhled pro domácí ekonomiku zůstává příznivý, takže domácnosti se nemusí bát, že by se jejich situace měla výrazně zhoršovat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).