Hlavní navigace

Názory k článku Česká pošta zdražuje. Tipy, jak ušetřit a poštu obejít

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 4. 2016 9:34

    Silvie (neregistrovaný) ---.181.broadband4.iol.cz

    Když jste e-shop a chcete spolupracovat s nějakou přepravní firmou, ve většině případů umí nabídnout nějaký startovní kampaňový ceník, který není vůbec o uvedených cenách. A k poště... Protože ji spousty zákazníků (pro mě nepochopitelně :) ) stále preferují, OK, mějte ji v nabídce, ale využívejte podání na ní přes silnějšího partnera, který má lepší cenu, např. můžete podávat balíky do ruky skrze Zásilkovnu.cz. Zákazník dostane doručeno poštou, jak si přeje, ale pro vás za jiný peníz. Možnosti určitě jsou.

  • 6. 4. 2016 10:17

    * (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Problém je, že když nejsi velký zákazník, tak na tebe přepravní firmy zvysoka kašlou, a každá má svá "špecifíka". Takže pošta vyjde často odesílatele nejlevněji nejen co se týče účtované ceny, ale i co se týče času a nervů.
    No a adresát jí také často dává přednost, protože má obrovskou výhodu: když nejsi důchodce, či na mateřské, tak si zásilku můžeš vyzvednout na poště. Pravda, v posledních letech se to z menší části pokrytí srovnalo různými automatickými výdejnami, nebo výdejnami v trafikách a podobné.

    Podivuji se, že tak jednoduchá věc je pro někoho nepochopitelná.

  • 6. 4. 2016 10:38

    Silvie (neregistrovaný) ---.181.broadband4.iol.cz

    Podivuji se, protože zkušenosti s poštou naší obce jsou jen špatné a slýchám další. Rozumím, že pro někoho je tato služba stále tou nejlepší volbou doručení, ale špatných zkušeností je kolem mě tolik, že proto nemohu slovo podivuji se nepoužít :) A ano, čím větší zákazník člověk pro přepravce je, tím má vyšší šanci na lepší cenu, ale i přepravci si uvědomují konkurenční tlak a při oslovení se snaží vyjít vstříci cenou třeba i jen na zkušební období. Minimálně mám takovou pozitivní zkušenost s DPD.

  • 6. 4. 2016 11:50

    Patrik Chrz

    Jak jako zaměstnanec firmy, tak jako soukromá osoba mám zkušenosti s řadou spedičních společností i s Českou poštou. Snad všude jsem narazil na nějaký problém (nedoručená/vrácená zásilka, ztracená zásilka, nesprávně účtované poštovné, poškozená zásilka, vykradená zásilka, zpoždění doručení,...). U České pošty mohu říci, že když nějaký problém je (a že občas je), tak se to snaží řešit. Tedy, člověk se musí ozvat, podat reklamaci, uvést co vlastně chce (třeba vrátit poštovné), ale pak mi ve většině případů vyhověli.

    Mezi zásadní výhody pošty počítám:
    1) nižší cena (platí už jen u malých zásilek v tuzemku. Velké zásilky a zásilky do zahraničí už je možné posílat levněji přes různé spediční a podobné služby)
    2) minimum formalit - třeba celní projednání jsou schopni udělat levně (u příchozí zásilky tuším 230 Kč, za to mi Kama na Plzeňské ani nevyplní JSDčko) a rychle
    3) zásilku je možné si vyzvednout na poště, případně nechat přeposlat mezi jednotlivými provozovnami tak, jak to člověku vyhovuje (blíže k zaměstnání, atd).
    4) možnost placení kartou a to bez poplatku (zatím jen na malém množství pošt)
    5) výplata náhrad za ztracené zásilky - naprosto bezproblémová, nesnaží se člověka nijak odrbat. Prostě na kolik je pojištěno jsem vždy dostal. A pojištění je velmi levné, např. v tuzemsku stojí pojistka na 30 tisíc jen 12 korun, u dražších služeb (EMS, Obchodní balík, Balík do ruky a Balík na poštu) už je nějaké pojištění v ceně (nechápu že někdo posílá cenné věci nepojištěnými zásilkami).
    6) pokud se člověk ozve, tak problém řeší. Ale musí se ozvat. Naprosto nejjendnodušší je napsat na info@cpost.cz
    7) pokud už nedoručí, alespoň ten lístek hodí. Od spedičních firem se mi několikrát stalo, že se zboží vrátilo odesilateli (bohužel do zahraničí). Takže znovu platit doručení :(

    Zásadní nevýhody
    1) nízká odborná kvalita zaměstnanců - často neznají základní poštovní služby. Člověk musí přesně vědět, jakou službu chce (jinak dostane jinou, často dražší). Několikrát se mi např. stalo, že mi byl účtován doporučený dopis "nestandardních rozměrů" místo "standardního". Naštěstí vím, kolik má která zásilka stát a pamatuji si i příslušné kódy, které mají být na podacím archu (231 standardní, 201 nestandardní). Snaží se třeba vnudit Balík do ruky nebo Balík na poštu místo levnějšího Cenného balíku. Dříve to bylo zase nucení Obchodního balíku. A to hádání se jak má a nemá být zabalen cenný balík.
    2) časté nedoručování zásilek - zkrátka rovnou hodí lísteček "nezastižen", případně "nebylo doručeno z důvodu vysoké udané ceny". Běžně se to lidem asi nestává, ale když pracujete ve firmě, které chodí běžně zásilky pojištěné na mnoho desítek tisíc a pošta vám ty nad 100 (stížnostmi jsme si nakonec vybojovali alespoň 200) tisíc prostě odmítne doručit, naštve to.
    3) fronty. Někdy čekám na poště i hodinu. Nejsou otevřené všechny přepážky a ještě zdržují nabídky různých produktů.

  • 6. 4. 2016 9:43

    Vrtak (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz
    15. 4. 2016 12:33 redakčně smazáno, důvod: ***SPAM***
  • 6. 4. 2016 11:40

    mendrit (neregistrovaný) 192.168.1.---

    S ČP jsou občas problémy, ale výhody blízkosti pošty a jednoduchého vyzvednutí mají pořád nějakou váhu. Osobní balíčky po ČR tak posílám pořád přes ČP. Do zahraničí pak na plné čáře vyhrává sprostředkovatel "balík do zahraničí" který nabízí asi poloviční ceny oproti běžným pro běžné zákazníky. Balíky pak putují přes UPS s plnou podporou kterou běžně nabízejí.
    V e-shopech pak pokud možno vybírám obchod kde je PPL, ale vše jen díky tomu, že jejich řidič svými schopnostmi a nasazením převyšuje o třídu všechny ostatní, což někde jinde může být zase jinak.

  • 6. 4. 2016 13:31

    Linda (neregistrovaný) 193.86.149.---

    Mně jako tip chybí datová schránka. Pokud člověk koresponduje například s úřady, úspora za doporučená psaní je značná.

  • 6. 4. 2016 18:57

    jezevec (neregistrovaný) 192.168.1.---

    dopis musíte donést do schránky (které jsou čím dál řidšeji umístěny), ze schránky si ho pošta možná někdy vyzvedne, pak ho možná někdy hodí do schránky adresáta, pokud jí ovšem najde a nebo se na to pošťák nevyflákne, garantováno nemáte nic, délka doručení jistě v délce několika dní, a o doručení nemáte šanci se dozvědět. balíček vám obvykle uloží na poště, někdy se uráčí hodit vám aspoň do schránky francli že se prý pokusili doručit, ale například u nás to nosí rovnou listonoška a pošťácké auto sem na první dobrou ani nepřijede.
    naproti tomu kurýrovi zavoláte, on si zásilku vyzvedne, obvykle druhý den jí doručí, když nedoručí tak telefonuje a snaží se doručit, žádný nesmysl jako "uložení a dojděte si sám" neexistuje.
    místní podmínky asi záleží na lidech - někde jsou špatné zkušenosti s poštou, někde s kurýrem. někdo si rád a v klidu dojde na poštu - někde má pošta tak nesmyslné otevírací hodiny poboček, že se to dá stihnout jen za cenu dovolené či soboty, pak je tam ale fronta na hodinu a dýl. ona pošta taky má službu EMS, která se obvykle doručí do druhého dne, je tam potvrzení doručení, a stojí zhruba taky tu stovku, jen si zásilku nikdo nevyzvedne a musíte jí podat na poště. ale srovnávat služby dhl či ppl s dopisem hozeným do schránky, to nemůžete myslet vážně!

  • 6. 4. 2016 21:04

    Nox (neregistrovaný) ---.sattnet.cz

    Kuryrovi zavolate a on si tak na 3-4 pokus zasilku vyzvedne. Pak ji bud necha u sousedu, nebo u jine firmy, v jinem dome nebo na jine strane ulice. Zkusenosti s nejmenovanyma firmama. Jak z hlediska odesilajici firmy, tak z hlediska zakaznika.

  • 6. 4. 2016 21:57

    DrVopylecVokurka (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Já mám zkušenost opačnou. ČP se u nás snaží doručit, když to nejde nebo se zrovna snaží míň (první výzva do schránky bez zvonění) tak holt musím na poštu 3 km. Doručování balíků se zvedlo neskutečně s novým panem balíkářem, dělá práci poctivě a přemýšlí u ní - dokonce se dostal i přes takové překážky jako nefunkční zvonek u vrátek a došel až k domu a zazvonil na 2. zvonek a doručil. Super. Ušetřil mi tak nejméně 2 cesty na poštu. Naproti tomu zásilková firma mi zavolala v běžnou prac dobu, že jedou a když jsem nebyl doma (jaký div), tak mi to loupli do depa tak 30 km daleko. Takže jsem si proto pak odpoledne musel skočit autem. Služby "jak víno". Od té doby volím kurýra jen velmi vyjímečně.

  • 6. 4. 2016 22:29

    jezevec (neregistrovaný) ---.dobnet.cz

    tohle já už jsem přestal řešit, kdo doručuje a kdo ne, kdy kdo kam telefonuje a v jakou dobu jezdí.
    prostě když mi to doručovatel nedoručí - zavolám odesilateli, že jsem si zaplatil doručení na adresu, a ani omylem nebudu nikam jezdit a nikde si to vyzvedávat - a jestli chce peníze z dobírky, at jako plátce služby s názvem "doručení" zajistí u toho kdo za to vzal peníze, že služba bude poskytnuta.
    přesto mi porovnání kurýrní služby s dopisem vhozeným do schránky připadá silně ujeté.

  • 6. 4. 2016 22:29

    Pavell+ (neregistrovaný) ---.151.broadband7.iol.cz

    Pošta nabízí známky typu A které stojí 13 Kč. Po zdražení bude jejich hodnota 16 Kč. Jedná se tedy o zajímavé zhodnocení. Následně lze těmito známkami hradit poštovní služby. Někde sice chvíli trvá, než poštovní úřednice pochopí o co jde, ale je poměrně snadné je tomu naučit. Osobně jsem je před cca 2 lety kupoval za 10 Kč a podával za 13 Kč.

  • 7. 4. 2016 18:42

    Jaromir

    Já v poslední době mám pořád nějakou zásilku, ať už od nás, nebo mi mo ČR.

    Zjistil jsem, že záleží hodně na doručovateli, někdo to fláká (a pak mu udělám "reklamu" u jeho šéfa) a někdo je slušný a tomu naopak poděkuji.

    Výhoda pošty je jak už bylo zmíněno nechání balíku/dopisu poměrně blízko, což je výhoda veliká pro člověka nemotorizovaného, ale je třeba říci, že PPL a DPD volají před doručením hned ráno a není problém doručit do práce v jiném městě. To naopak pošta vám volá s oblibou v 11 hodin od branky a diví se, "Jakto, že nejste doma?" Na to jim odpovídám, že normální člověk je v 11-13 hodin kupodivu ne doma, ale v práci :DDD.

    Jinak začínají mě doslova srát ty růsné výdejovny, třeba od DPD, NEJDE U NICH REKLAMOVAT DOPRAVU!!! Třeba jsem objednal lampičku, přebral ji, zjistil, že je rozbitá, šel u stejné paní reklamovat za hodinu DOPRAVU a ona mi prohlásila "Ale my nemáme s DPD žádný smluvní vztah!" A to je na zabití! A pak voláte na DPD a ti po Vás chtějí, ať si z webu stáhnete formulář, vytisknete, vyplníte, oscanujete, a pošlete DPD a prodejci. Brutalita! Takže od jisté doby výdejny nepoužívám! Hnus, i v té nejhorší poště můžete vyreklamovat dopravu!

  • 8. 4. 2016 9:24

    neuvedu (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Pro 1 přispěvatele kk (neregistrovaný) vezmu si auto a zavezu si sám ... hmm to jste dobrej, jestli se vám vyplatí jet třeba autem z Aše do Brna se zásilkou, kterou pošta přepraví za 13 nebo 36 CZK.
    Jinak: na poštu nadává většina lidí, ae pokud nebydlíte v Praze nebo jiném větším městě, kde je spousta kurýrů a přepravních společností, kteří jsou povolní doručovat za tučný peníz i ve vámi zvolenou dobu, tak na venkově doručují vesměs v době, kdy jste v práci, pokud tedy neděláte v nějaké montovně na 3 směny a máte tedy zrovna po šichtě. Ano, můžete si zajet pro zásilku do depa, to ale zase ne každý má za barákem. A brát si kvůli převzetí zásilky dovču, no nejsem podnikatel, takže dovolené tolik není. Kromě toho jsem se setkal s tím, že i když přepravní služba deklaruje na svých webovkách platbu kartou a toto jsem si ještě ověřoval při telefonickém oznámení o rozvozu. Při vlastním přebírání zásilky mi špatně česky mluvící řidič tuto službu nedokázal zprostředkovat (rozbitý / vybitý terminál, terminál má jiný řidič - že by jeden funkční terminál na celé depo?/)
    Pošta zkusí doručit, jste-li zrovna doma. Nejste-li, hodí vám do schránky lístek a jdete podle svých časových možností na poštu zásilku vyzvednout.. Ano, byly i doby, kdy pošta vhodila lístek automaticky bez pokusu doručit (to bylo zejména tehdy, kdy listonošky měly doručovat balíky, kdy nejezdilo extra balíkové auto).
    Různé zásilkovny jsou opět jen ve větších městech, kromě toho ceny docela rostou, takže se začíná stírat rozdíl mezi touto službou a poštou. Pokud nemám výdejnu přímo u baráku a musím zase pro zásilku někam jet, po započtení ztráty času a dopravy ani tyto služby nevychází levněji.
    Vypadá to že se zastávám pošty, ale dosavadní zkušenosti u mě jako nepodnikatele žijícího na menším městě nahrávají poště.
    Pošta má i přes zavírání poboček stále hustou síť provozoven včetně venkova, kam "konkurence" nejde. Mrzí mě zrušení otevíracích hodin v sobotu u nevelkých poboček a to, že pracovnice musí kromě klasické poštovní činnosti prodávat stavebko, penzijko, dělat různé výpisy z registrů, tohle když chytnete a je tam jedna nebo dvě přepážky, tak tam vystojíte důlek. Ne všude mají Q-matic s rozdělením služeb k jednotlivým přepážkám.
    Dobře to "rozpitval" Patrik Chrz,

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).