Hlavní navigace

Názor k článku Boj o bankovní poplatky může otevřít pomyslnou Pandořinu skříňku od takyjeden - Mám hypotéku. Byl jsem donucen k tomu, abych...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 3. 2013 8:57

    takyjeden (neregistrovaný)

    Mám hypotéku. Byl jsem donucen k tomu, abych měl účet u jedné konkrétní banky. To by až tak nevadilo - stejně jsem ho tam měl - i když nevím proč by to mělo být povinností. Co však vadí je fakt, že abych mohl splácet hypotéku "potřeboval" jsem jiný typ účtu - dražší. No a k tomu poplatek za vedení hypotéčního účtu (vyšší, než za vedení účtu od banky). Možnost smlouvat se rovná nule. Jistě je/byla tu možnost odejít k jiné bance. Objektivně to je ale od určité chvíle pouze iluzorní možnost. Pokud totiž potřebujete začít jednat o reálných podmínkách (úrok ...), tak se v jedné chvíli musíte rozhodnout pro jednu možnost. Poplatky za vedení účtu jsou dle mého u hypoték jen skrytým navyšováním úroku a hypobanky ve svých reklamách sprostě lžou. Poplatky za vedení běžných účtů a poskytování minimálního servisu (za nadstandardní služby by se mělo platit) by též mělo být zdarma. Banky vlastní naše peníze, které nám a firmám půjčují za vysoké úroky a nám nedávají na běžných účtech skoro nic. Proč? Jedná se o jeden z typů „vytěžení“, které na nás finanční instituce uplatňují – tj. získat je jednoho oslíka co má ještě nějaké peníze všechno co může dát. Chceme to? Já ne. Na druhou stranu je fakt, že jsem smlouvu, za těchto podmínek uzavřel, takže vrácení není asi úplně vhodné. Spíš zrušení poplatku k datu žádosti.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).