Hlavní navigace

Názor k článku Automobilový průmysl má nejistou budoucnost od Michal Kára - Jo, mate pravdu, ten pokles poctu zivnostenskych opravneni...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 15. 12. 2008 13:49

    Michal Kára (neregistrovaný)
    Jo, mate pravdu, ten pokles poctu zivnostenskych opravneni byl jen o desitky procent, to je vlastne jen statisticky sum ;-)

    Ja dane platim poctive (respektive se snazim, protoze v nasi dzungli obcas nikdo nedokaze rict, co je vlastne spravne). Na nepoctive "podnikatele" samozrejme opatreni nedolehla; kapri si rybnik nevypusti. Naopak jim CSSD odstranila z cesty jejich konkurenci, ktera se snazila podnikat alespon trochu poctive.

    Ano, zivnostnici (a mali podnikatele jsem psal) plati dane a pokud se tedy nekomu dava pobidka, tak je to _I_ z jejich penez. To je prekvapko, co? ;-)

    Proti konkurenci nic nemam. Ale situaci kdy vam stat X desitek tisic sebere a da je vasemu "konkurentovi" jako "pobidku" muze nazyvat konkurenci snad jedine socan.

    Koukam pan mel bohaty rodice ;-) No dobre, tak tedy: Alternativa byla nesbirat penize cechum a nedavat je cizakum. Nechat je cechum, at je investuji oni. Co nejvic odstranovat administrativni prekazky a pravni dzungli pri podnikani (napriklad zavest editacni povinnost FU / MF). Nechat podnikatele aby zamestnance jen zamestnavali a nedelat z nich jejich opatrovatele s prislusnou silenou administrativou.

    Za vlady CSSD se staly pouze tri pozitivni veci pro podnikani:

    1) Vstup do EU, na kterem ale pracovaly uz predchozi vlady

    2) Zvyseni procenta pausalnich nakladu (coz byl ovsem navrh KDU-CSL; kdyz uvazim, ze soucasna "reforma financi" je spis dilo KDU-CSL nez ODS, tak se dost divim, kde se v nich tehdy ten zablesk jasneho rozumu vzal)

    3) Snizen dani PO (ke kteremu ale byla donucena mezinarodni konkurenci)

    Jinak to bylo v typickem socanskem duchu - samostatne a nezavisle drtit a podporovat velkopodnikatele, protoze zavisli delnici nas voli, narozdil od nezavislych zivnostniku a vzdelanych zamestnancu.

    Ad cislo automobiloveho prumyslu: To zalezi, jestli se pocita finalni vyroba aut, nebo i ruzne dily pro automobilovy prumysl (ktere se dodavaji i do zahranici). Kazdopadne hur nez my je na tom z tohoto pohledu jenom Slovensko.

    Elektrotechnika neni az tak silne procyklicka jako auta, tam to neni takova tragedie.

    80% mi prijde dost. Takhle narychlo jsem sehnal cisla jen z roku 2005 kdeto bylo asi 64%.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).