Motoristický segment, respektive prodeje aut jsou hlavním motorem růstu maloobchodu. Otázkou je, kolik prodaných aut skutečně směřuje na český trh, respektive jaký podíl tvoří nákupy tuzemských zákazníků a kolik jde z titulu levné koruny na vrub nákupům zahraničních spotřebitelů.Maloobchod bez aut až tak oslnivé výsledky nenabízí. Tržby se aktuálně zvýšily o 3,2 %, a to především díky nízkému srovnávacímu základu z loňského roku. Loni v únoru totiž tržby spadly téměř o tři procenta.
Vývoj obchodu bez aut je tak mnohem stabilnější a klidnější. Ve své prudké expanzi i v únoru pokračovaly internetové obchody. Nárůst téměř o 19 % svědčí o jejich stále rostoucí atraktivitě pro zákazníky. Téměř neomezená nabídka, zajímavé ceny, pohodlí a důvěryhodnost stabilních hráčů na trhu je pro českého zákazníka neodolatelná.Z pohledu zboží jsou čeští zákazníci lační zejména po elektronice, jejichž ceny dlouhodobě klesají.
Nákupy telefonů, mobilů a tabletů jsou nepochybně i letos tím nejatraktivnějším zbožím.Maloobchod je stále ve vysokém plusu díky autům, jejichž ceny jsou na českém trhu stále ještě atraktivní. Evropa se potýká s přebytkem produkčních kapacit, což se promítá i do dlouhodobého vývoje cen v motoristickém segmentu. Tuzemské prodeje navíc podpořila i slabá koruna, která zlevnila nákupy zahraničních zákazníků.