měl bych pár doporučení
1. v jakém městě paní žije? Ve velkých městech není problém vzít Bolt, Uber nebo podobné, klidně vás odvezou "jen za roh". Také města a obce mají často různá "taxi pro seniory", někdy i zadarmo
2. je možné telefonicky si požádat o opakované doručení
3. pokud místní pošta neplní řádně své povinnosti (nedoručuje), nespraví se to samo od sebe. Chce to na to upozornit, stěžovat si. Mne hodněkrát zafungoval mail na info@cpost.cz, když nepomohlo ani to, tak stížnost na Český telekomunikační úřad. Řešil jsem takhle ledaccos, např. v jednom z minulých zaměstnání doručování cenných zásilek, které "výjimečně nebyly doručeny z důvodu vysoké udané ceny", po několika stížnostech už byly doručovány.
Já obecně můžu říct, že s Českou poštou mám spíše pozitivní zkušenosti, resp. na rozdíl od kurýrních služeb se dá "vychovat". Prostě si to, co potřebuji, postupně "vystěžuji". U soukromých služeb je jakáholiv stížnost házením hrachu na zeď, mám špatnou zkušenost snad se všemi, co v ČR působí - PPL, DPD, FedEx, UPS, HERMES. Vykradená zásilka, zašantročené zásilky (zboží pro vánoční trh se našlo až po Vánocích), vrácení zpět s "adresát neexistuje", často vůbec bez pokusu doručit, zásilka za 2 dny přepravená přes půl světa, ale 2 týdny řešení celní deklarace, atd. V tomhle je Česká pošta zlatá. Mám také štěstí, že pobočku mám v pěší docházkové vzdálenosti a má velmi vstřícnou otevírací dobu, ve všední den 8-20, v sobotu 9-13. To DPD mi doručilo do místa s provozní dobou 8-16 a to pouze ve všední den.
Vlastně s otevírací dobou pobočky stojí a padá její použitelnost. I v Praze se najdou pobočky, kam se člověk pracující "od devíti do pěti" nemá šanci dostat, pak je docela smůla spadat pod takovou pobočku :(
Ano, taky jsem to řešil stížnostmi na Českou poštu, případně Český telekomunikační úřad i na ministerstvo. Na nějakou dobu to pomůže, po určité době začne znovu - jako právě teď po novém roce, opět u nás končí dopisy pro jiný dům.
Postupně tak jsem přestal používat Českou poštu pro cokoliv, co mohu ovlivnit. Včetně toho, že eshop co má jen Českou poštu prostě nahradil konkurencí a datovkou.
Nejraději a nejčastěji používám zásilkovnu a když to např. kvůli rozměrům, hmotnosti nejde jiné služby. A víte co? Nevím, jestli bych s reklamací u konkurence uspěl a s čím. Zatím jsem neměl potřebu cokoliv reklamovat.