Hlavní navigace

Názor k článku 5 nepříjemných otázek pro šéfa Modré pyramidy od bývalý klient - Není. V případě starých smluv o stavebním spoření,...

  • 10. 3. 2017 12:31

    bývalý klient (neregistrovaný) ---.feld.cvut.cz

    Není. V případě starých smluv o stavebním spoření, jež byly pro účastníky výhodné - s vysokými, a tedy i zajímavými úrokovými sazbami- byly zpravidla všemi spořitelnami smlouvy pod různými záminkami vypovězeny i v případě, že nebylo dospořeno na předem smlouvou o spoření dohodnutou a předem v poplatku zaplacenou cílovou částku. "Nedospořená část" poplatku samozřejmě účastníkům spoření ani nebyla vrácena.Pan ředitel nám však tvrdí něco jiného.
    Spořitelny většinou našly bod Obchodních podmínek, podle něhož spoření ukončily a pokud Obchodní podmínky nestačily, např. v případě Raiffeisenbanky-spořitelny, odvolaly se s tichým souhlasem ČNB na Obchodní zákoník (!!) a vypověděly s výmluvou na "nevýhodnost" pro spořitelnu.
    Domnívám se, že odpovědi na otázky jsou jen promo akcí spořitelny a pokud by opět nastala situace, že něco bude pro spořitelny nevýhodné, najdou i v budoucnosti kličku, jak se závazků zbavit - jak jinak, než na úkor zákazníka. A nepůjde-li to, alespoň průběžně změní, tj. navýší roční poplatek za vedení účtu, s nímž nejste schopni nijak manipulovat, ale má jen evidenční charakter.