Tak jako ve všem v tomto státě,kdy např.banky a mobilní operátoři odírají své klienty(narozdíl od svých mateřských zemí),snaží se i "obyčejné" firmy. Dát dnes k reklamaci např.boty je takřka zbytečné,u ostatního také vždy záleží hlavně na momentálním rozpoložení pracovníka přijímajícího reklamované zboží.Osobně mám takovou zkušenost s Baťou a Datartem.Jednou byly u téhož výrobku reklamace rovnou zamítnuty,podruhé přijaty a i kladně vyřízeny.Co se týče zájezdů,je fakt,že pokud zrušíte zájezd den před odjezdem,může CK argumentovat,že místo v letadle a v hotelu již nestihne obsadit a je placené.Ale minimálně marži(cca 30%)by měly CK vrátit vždy!Tam přeci žádná ztráta nevzniká,naopak vás tímto vlastně okradou!
A poplatky na různé pochybné linky-to je kapitola sama pro sebe.Stále se před tím varuje,stále si lidi nedají říct.To je problém každého.
Ad marže cestovky - pokud je zájezd plně obsazený, tak může cestovka plným právem namítat, že kvůli vám nemohla zájezd prodat někomu jinému - ztráta na marži je pak plně oprávněná. A co se týče nákladů na místě, tak leckdy platí hotelu paušál, to, že dotyčný "nic nesní" tedy úsporu nepřinese. Osobně si proto myslím, že zrovna to tvrzení dTestu o možnosti argumentovat "nepřiměřeností" tak vysokého stornopoplatku je hodně na vodě a v řadě případů (i když určitě ne ve všech) by mohla cestovka u soudu tohle zdůvodnit poměrně snadno.
Viz příspěvek od Petra - je to hlavně o jazykové propasti. Já měl letos taky pronajatý rekreační objekt od víceméně německé cestovky - príma dovolená za rozumné peníze, ale bez komunikace na místě v angličtině (nebo němčině) bych neměl šanci. Pro spoustu lidí je tohle nezvládnutelné, tak holt musí brát to, co dostanou od českých CK...
1. No proč asi? Stačí zapojit hlavu - PROTOŽE JIM TO FUNGUJE. Češi si to kupují a jezdí tam. Typický Čech neumí ani žbleptnout cizím jazykem, natož aby jel s cestovkou, kde delegát neumí česky. Ani si na webu neumí takový zájezd najít.
2. Vůbec nekulhá. Říká ti něco množstevní sleva? Nějak se ti to popletlo. Nejedná se o pohled klienta, ale cestovky. Když vykoupí 70% kapacity hotelu na celou sezónu, dostane se na zásadně jiné ceny než když tam prodá 20 míst za léto.
add 2) Takze vy jste toho nazoru ze vetsi konkurence zdrazuje ceny? Protoze: vice subjektu => mene zakazniku na subjekt => mene mnozstevnich slev.
Chapu dobre ze v Nemecku neexistuji zadne male CK? Jako rodina firma, ktera vozi nekam obdobne mnozstvi turistu jako ceske kancelare? To jako vsechny Nemecke cestovky jsou vetsi nez CK Fischer a ostatni nase nejvetsi cestovky?
Dobře, ale tohle až tak nesouvisí s článkem, totiž vymáháním "nemravných" stornopoplatků. Pokud česká cestovka dokáže svou kapacitu vyprodat i za tu vysokou cenu, tak pak jí přirozeně odřeknutím ta ztráta vznikne a může to být schopna doložit i při soudním sporu. A o ničem jiném jsem nepsal...
Až tu bude článek o tom, zda jsou u nás ceny proti EU vysoké nebo nízké, tak pak se k vám milerád přidám a taky dokážu uvést pěkných pár úletů obchodníků v ČR, ale teď je tu téma jiné :-)
V tom pripade prosim o pouceni, jak je to spravne, at uz nejsem dale primitivem.
A pokud by ztratu zpusobenou tim, ze jsem do hotelu neprijel (a nekonzumoval nadstandardni sluzby) ty "stovky soudnich znalcu" odhadovaly podobnym zpusobem jako treba urceni skody tady http://www.diit.cz/clanek/jedna-nasdilena-pisnicka-ma-hodnotu-1-5-milionu-kc-vzkazuje-usa/27274/ (a spousty dalsich podbnych kauz)
tak potes panbu.
2 letá záruka je určitě pokrok kupředu, na druhou stranu spoustu výrobců a následně prodejců hřeší na to, že výrobek nebude využíván na své maximum (když mluvíme o botech, tak že daný pár bude užíván jen několik hodin týdně) a že tedy nějak přežije onu 2 letou lhůtu. No a výrobci / prodejci (ono je to často tak, že prodejce nese na svých bedrech část záruky, zpravidla totiž výrobce / dovozce poskytuje záruku jen 1 rok) hřeší na to, že část reklamací jednoduše (neoprávněně) zamítnou a těch neodbytných bude tak málo, že se jim nevyplatí investovat do vyšší kvality (v tomto případě životnosti) výrobku.
Pro zákazníka tak platí 2 pravidla:
1) nenechat se neoprávněně odmítnout
2) u nesolidního prodejce již vícekrát nenakoupit (a seznámit s jeho "solidností" i ostatní).
Malí prodejci si stěžují, jak je válcují hyper-super, jenže když budu jako zákazník reklamovat, tak právě ten malý prodejce ke mě bude zpravidla přistupovat mnohem hůře - buď proto, že už uplynula ta část záruky, kterou nesl na svých bedrech výrobce/dovozce, nebo proto, že ví, že to s výrobcem/dovozcem "neuhádá". Naproti tomu hypermarket hodí zboží dodavateli "ať si ho naloží do lihu a jestli se mu to nelíbí, tak příští kamion s dodávkou ať si pošle kam chce, ale k nim určitě ne".
Co se bot týče, já mám velmi dobrou zkušenost s prodejnami Leiser. Zrovna dneska jsem byl reklamovat jedny boty (necelý rok nošení, prasklá podrážka). Reklamace vyřízena okamžitě, peníze vráceny a nebyl to první případ. Jinde už boty nekupuji.
Je to škoda, že výrobci nechtějí investovat do vyšší životnosti svých výrobků. Mám negativní zkušenosti z řadou značek napříč cenovým spektrem. Kupodivu nehůře u měl dopadla jedna z těch dražších - sandály za necelé 3 tisíce ECCO. Velmi pohodlné, to jo, ale nevydržely ani 3 měsíce :(. Naštěstí opět koupeny u Leisera, opět bez problémů vyreklamovány.
"u nesolidního prodejce již vícekrát nenakoupit " - do kamene tesat, bohužel většina lidí se tím řídit nebude.
Já si například u Reno Obuv v životě nekoupím ani tkaničky do bot - koupil jsem si u nich polobotky, po prvním dešti byly úplně promočené. Reklamace byla zamítnuta s tím, že podle konstrukce spojení podešve se svrškem mně mělo být jasné, že obuv není vhodná pro chůzi v mokru (asi jsem měl vystudovat obuvnictví). Takže jsem je používal jako přezůvky v kanclu a vyhodil jsem je za další 3 měsíce, kdy se úplně odlepila vnitřní strana podrážky.
Na druhou stranu nemám problém s Deichmannem - v Klatovech jsem koupil turistické botky, po pár vycházkách se ukázalo, že pěkně dřou. V Kladně mně je naprosto bez problémů vyměnili za jinou značku...
Což je důvodem, abych i nadále nakupovala boty u Vietnamců. Ve značkovém obchodě kvalita tristní, kdy boty občas nepřežily 3 neděle nošení, načež byla reklamace z nejrůznějšího důvodu zamítnuta. Vietnamec mi obdobé boty prodá 10x levněji, mně se reklamace nevyplatí, ale co je zajímavé - boty za 150,- Kč od Vietnamce vydrží i 3 roky, než jim prošlapu podrážku nebo se rozpadnou. Boty za 1.500,- ze značkové prodejny se po 3 týdnech rozpadly a prodejna odmítla reklamaci s tím, že "nemám boty reklamovat až po uplynutí doby životnosti". Na dotaz, jakou životnost ty boty mají, už neodpověděli. Asi jsem moc náročná, ale 3 neděle se mi fakt zdály málo.
No konečřně pár příspěvků k tématu!
Ono je to přecijen o tom přístupu.Zrovna v Leiseru jsem mělpřed lety velké problémy!U Bati dřív posoudili vše přímo na místě,byli laskaví.ale poslední dobou-taky laskavě-vás vyprovodí hned nebo vše posílají na posouzení.A to je již dopředu jasné,že šance je 0.Nikdo nechce na sebe vzít odpovědnost a nechat se sjet od šéfa,že mají velké procento reklamací!
Jinak dnes snad opravdu není šance koupit cokoli kvalitního,značka již dávno není zárukou!Adidas?Po 3 měsících nošení po Praze se vzorek podrážky vytratil!A to byly "outdoor"boty!Columbia?Totéž.Nike?Roztržený svršek.Reebok?Prasklá podrážka.To vše po klasickém nošení a vlastně pouze po dvou hodinách denně na noze!Jak takové boty mohou vydržet skutečnou spúortovní zátěž,je sci-fi!A dámské boty?To je snad jen do výlohy!Ecco,Deliberti,Salamander,Tommy Hilfiger...pouze na efekt a zřejmě na nošení po koberci někde v hotelu.
Přitom byly doby,kdy např. Adidas nebo Puma přivezené z Německa,Rakouska nebo i Maďarska,vydržely léta!Člověk by to ještě asi pochopil,kdyby boty stály tak 800K,ale dát za ně 2-3000K?
No a u hadrů je to stejné.Dvakrát se vypere značková mikina a může se používat jako krásný savý hadr na podlahu.Ale značkový hadr!Ten vytírá sám!
Sportovni znacky je vubec hruza. Honosi se vselijakymi hi-tech technologiemi, ale ve skutecnosti je to kus plastu v hodnote 10 $. Takove boty jsou mozna dobre na sport, ale ne na dlouhodobe noseni, to chce kozene, pripadne v kombinaci s jinymi prirodnimi materialy. Ja mam nejradeji znacku Josef Siebel.
Co se reklamaci tyce, tak nejcasteji je to u me praskla podrazka.
Dámské botky jsou kapitola sama pro sebe. Vyrábějí se někde v Číně a na užší nožky číňanek. To, že bělošky mají chodidlo širší, číňany srdečně nezajímá. Když jsem cca 10 let nesehnala boty, u kterých by se pro přílišnou úzkost neodlepil svršek od podrážky, nosím už jen kalhoty a k nim botasky, protože botasky jsou širší. Dokonce je seženu i v dámském provedení, ale byly doby, kdy jsem z tohoto důvodu nosila botasky pánské, kde výrobce nenutil muže do uzoulinkých botiček a ještě s tenoučkým kramflekem. Pohodlná botka už je bohužel jen outdoor. Když jsem u vietnamce potkala páskové letní botasky, ve slevě za 150,- Kč, koupila jsem si hned dvoje. Značkové nejdou pod 750,-, mně ty vietnamské za pár šupů slouží k plné spokojenosti už druhou sezónu.
Kvalita textilu je obdobná. Zaplať Pámbu za Vietnamce a jejich prodejny! U nich se dá i vybrat a za tu cenu je mi i jedno, že ošacení vydrží sezónu, maximálně dvě. Pak ji dám Červenému kříži (nebo hodím do kotle, podle vzhledu) a přinesu si další. Při této kvalitě obcházím značkové prodejny hooodně velkým obloukem.
Ta horsi kvalita mohou byt napr.
1) ty vyrobky, ktere neprojdou vystupni kontrolou
2) prvni a posledni serie pred a po vymene lisovacich forem, atd
3) vyrobky z materialu, ktery neprosel kontrolou na "hlavni" vyrobu
4) vyrobky od zaucujicich se pracovniku, nocnich smen, atd
I padělky, plagiáty nebo jen podobné výrobky mají různou kvalitu. Někdy jde skutečně o zboží ze stejné linky (např. poté, co výrobce uzavře smlouvu s jiným (levnějším samozřejmě) výrobcem), někdy jde o "samostatnou" výrobu.
Horší je to u toho sportovního typu obuvi z plastu, tam jsou ty rozdíly opravu malé. U "společenského" (nevím jak to lépe definovat, prostě klasické černé nebo hnědé boty vhodné i k obleku do práce, atd) typu obuvi z pravé kůže bych řekl, že to je o dost lepší, také se tento typ na vietnamských tržnicích ani tolik nenabízí.
Tak kvalita společenské obuvi, ať pánské nebo dámské, je doslova úděsná. V kamenných obchodech jsou modely, u kterých se Vám protočí panenky, jen se na ně podíváte. To snad nenosili ani šašci na dvoře Ludvíka XIV, a že tam se nosilo ledacos. Vietnamci je nabízejí, v kvalitě za 250,- Kč/pár, myslím tím pánskou společenskou obuv. No, pár týdnů to možná vydrží, hmota je to doslova papírová. Opět stejná písnička: boty jsou to úzké, po několika dnech nošení se na boku odlepí podrážka od svršku, případně to skončí žralokem. A příznivější zpráva: postupná koupě asi tak 10 párů od Vietnamců má podstatně delší životnost, než koupě jednoho páru z kamenného obchodu, přičemž zákazník zaplatí stejnou sumu.
Klidně vejdu i do kvalitního kamenného obchodu, což občas taky dělám, mj. i jaky Mystery shopper. Potkat v něm rozumně širokou botku se mi v něm za xx let bohužel nepodařilo, nehodlám taky za účelem koupě bot jet nějakých 100 km do Prahy (neb mimo Prahu je výběr tristní). Takže já si zůstanu u svých Vietnamců a sportovních botek za 150,- Kč a Vy si mezitím navštěvujte své kvalitní kamenné obchody.
Outdoor boty se mi osvedcili Salomon a LOWA, drzi uz dlouho a Salomony nosim temer denne. Je pravda, ze k LOWA botam jsem dostal neco jako servisni knizku (mel bych je nosit jednou rocne na kontrolu, ale behem trech let jsem nemel jediny problem tak jsem je nikam nenosil, ale ta moznost mne velmi pobavila)
Přidávám mojí zkušenost s Baťou. V roce 2003 jsem reklamovala zánovní boty, do kterých teklo. Musela jsem tam boty nechat, protože doba na vyřízení reklamace byla měsíc.Také říkali, že to musí poslat do zkušebny odborníkům. Jaké bylo moje překvapení, když jsem po měsíci přišla a na lístku o reklamaci byl ten stejný datum, kdy jsem tam boty dávala s poznámkou, že reklamace byla zamítnuta. Boty tedy nikam neposlali, napsali to hned po mém odchodu a nechali mně měsíc bez bot. Od té doby celá naše rodina a ani příbuzní u Bati nic nekoupili, kdyby to měly být tkaničky a taky už nikdy nic nekoupí.Stalo se v prodejně Baťa v Jindřišké ul. v Praze 1. Nevím, zdali tam obchod ještě je, ale v životě bych k Baťovi již nevkročila.
A to teprve kdyz mate velkou nohu. V Brne sem takhle u Bati stravil skoro hodinu vybiranim boty. Podival sem se na typ a rekl, ten se mi libi. Zasel za prodavackou a pozadal ji o to at mi ji prinese v moji velikosti. Za dve minuty dosla s tim ze ji v moji velikosti nema. A tak se to opakovalo porad. Nakonec sme nasli jedine boty v moji velikosti a ty byli tak drahe a tak seredne, ze sem uz do Bati znovu nezavital.
No, majitelé opravdu velkých nohou jsou na tom relativně dobře. Pro ty jsou zase specializované prodejny se slušným výběrem. A co já jako majitel "ne až tak velké nohy" 47? V normální prodejně mi řeknou, že to neprodávají, že jen do 46 a v nadměrné velikosti zase, že oni jen od 48. Zatím vím jen o jedné prodejně v Praze, kde si opravdu můžu vybrat z bot velikosti 47.
čistírna sice odpovídá za převzatou věc, ale zvažte situaci z pohledu čistírny, zákazník přinese semišovou bundu do čistírny s tím, že je nová, ale že je tam jen jedna skvrna jak by měla postupovat v tomto případě obsluha, když každá skvrna vyžaduje speciální čištění chemickou látkou, která opravdu může zesvětlit povrch a mnohdy se potom zákazník zlobí, že je bunda ještě horší než jí přinesl do čistírny, a v tomto případě chce náhradu, ale to bychom tu nemuseli vůbec být kdybychom měli všem zákazníkům uhradit škodu, kterou si vlastně způsobil sám vznikem té skvrny, ve službách prostě platí zdravý rozum a ten mnohdy není ani na straně čistírny a na straně zákazníka se hledá mnohdy velmi těžko.těmito články dáváte zákazníkům neomezené právo vymáhat vzniklou škodu a oni vchází sebevědomí do čistírny se záměrem uplatnovat náhradu škody, pracovníci v čistírně jsou tu od toho aby vycházeli zákazníkům vstříc a ne je odmítali protože čištění skvrn není nikdy bez následků a stoprocentní ale ruku na srdce co je ?