Hlavní navigace

Zákon změnil definici zájezdu. Na reklamaci už nově nebudete mít 30 dnů

Sdílet

dovolená, moře, pláž, cestování Autor: Depositphotos

Cestovním kancelářím se od začátku července změnily některé povinnosti. V neděli 1. července 2018 totiž nabyla účinnosti novela zákona 159/1999 Sb. a také novela občanského zákoníku, které přinášejí řadu změn nejen v oblasti cestovního ruchu. Informovala o tom Asociace českých cestovních kanceláři a agentur.

Cestovní kanceláře mají nově povinnost předat klientovi před uzavřením smlouvy standardizovaný formulář s informacemi, zda se jedná o zájezd nebo spojené cestovní služby a o způsobu právní ochrany zákazníka, vysvětluje prezident Asociace českých cestovních kanceláři a agentur Roman Škrabánek.

Formulář navíc musíte vidět dříve, než provedete závaznou objednávku nebo uzavřete smlouvu. Ve formuláři musí být jasně uvedeno, zda se jedná o zájezd nebo o spojené cestovní služby. Podrobnější informace k zájezdu jako je například čas nebo místo odjezdu budou součástí Potvrzení o zájezdu.

Kromě toho došlo i ke změně definice samotného zájezdu, kterým se rozumí kombinace alespoň dvou typů cestovních služeb pro účely téže cesty nebo pobytu. Zájezdem se chápe i zapůjčení motorového vozidla, prohlídka s průvodcem anebo okružní plavby a potápění, to vše v kombinaci s pobytem. Vaše ochrana coby zákazníka se rozšiřuje i na spojené cestovní služby, které jsou novým produktem cestovního ruchu a mohou je zprostředkovávat pouze cestovní kanceláře s příslušným živnostenským oprávněním. Na změnách v legislativě vydělají ale i samotné cestovní kanceláře. V případě reklamace zákazníci již nebudou moci využít třicetidenní lhůty. Namísto toho budou muset zájezd reklamovat bez zbytečného odkladu, doplňuje prorektorka VŠO Iveta Hamarneh.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).