Hlavní navigace

Více než dvě třetiny zákazníků svůj nákup v e-shopu nedokončí

Veronika Doskočilová

Více než dvě třetiny on-line nakupujících nedokončí svůj nákup a zanechají po sobě tzv. opuštěný košík, tedy nedokončenou objednávku. Celosvětové statistiky Baymard Institute ukazují, že 68,63 % zákazníků nedokončí nákup, přičemž z tohoto množství nejméně 8 % po upozornění na opuštěný košík tuto transakci úspěšně dokončí, říká Vladan Hejnic, ředitel VIVmail.cz, kde se zaměřují na inteligentní e-mail marketing. Stejná situace panuje v České republice.

Obecně také platí, že čím dříve je nakupující na opuštěný košík upozorněn, tím je šance na dokončení objednávky vyšší. Nejúčinnější je doba do 24 hodin. Zákazník je upozorněn například možností nějakého benefitu, když objednávku dokončí. Tím nemusí být nutně sleva, ale například dodatečné informace, recenze, doprava zdarma či jiné výhody. Dle Vladana Hejnice v takovém případě vzroste konverzní poměr o polovinu.

Našli jste v článku chybu?