Pokud jste v uplynulých třech měsících volali na zákaznickou linku MONETA Money Bank, zřejmě jste mluvili s robotem, chcete-li voicebotem Tomem. Bank ho nasadila do práce 3. prosince 2022. MONETA po čtvrt roce vyhodnocuje, jaká je robotova úspěšnost.
Ukázalo se, že voicebot zvládne vyřídit čtvrtinu všech telefonických dotazů, protože dokáže mluvit paralelně s několika volajícími lidmi naráz. Robot vás musí při volání identifikovat a ověřit, pochopit, kvůli čemu voláte a přepojit vás na správného operátora.
Některé věci viocebot umí i sám:
- odblokuje internetové bankovnictví,
- pošle zapomenuté ID či heslo,
- změní limity v rámci internetové banky.
Do budoucna se má naučit i další věci.
Robot v podstatě vyměnil tlačítkový systém, který se obvykle používá při volání na kontaktní centra firem. Má v sobě program, který nejprve přeloží hlas do textu, protože se mu s textem lépe a jednodušeji pracuje. Potom jeho elektronický mozek vyhodnotí, na co se dotyčný ptá, a připraví odpověď. Tu si robot poskládá a přeloží ji zpět do mluveného slova, které pak klient uslyší v telefonu. Vše se odehrává v řádu milisekund, takže veškeré tyto procesy klient ani nezaznamená,
říká vedoucí kontaktního centra Patrik Torhan z MONETA Money Bank.