Hlavní navigace

V malých autobazarech Češi nakupovat nechtějí. Proč?

Sdílet

Za období od ledna do června roku 2016 bylo v České republice registrováno přes 340 000 ojetých vozů. Přibližně polovinu z nich si prodali občané mezi sebou. Druhá polovina aut se prodala přes autobazary a u dealerů nových aut. Zájemci o ojetý vůz ale přestávají mít zájem o koupi auta u malých autobazarů. Vyplynulo to z dat, které zveřejnila Asociace prodejců použitých automobilů (APPAA).

Podle našich informací ukončilo v letošním roce činnost cca 40 autobazarů. Jde především o malé prodejce, kteří prodávají 15 – 35 aut měsíčně, říká Petr Přikryl, předseda APPAA. Hlavním důvodem je především velmi omezená nabídka jak samotných vozidel, tak i doplňkových služeb.

Většina těchto prodejců takzvaně zamrzla v devadesátých letech, kdy stačilo přivézt auto z Německa, naleštit ho, dovnitř dát voňavý stromeček a se ziskem prodat. Dnes je ale trh úplně jinde, zákazník je velmi dobře informován a pečlivě vybírá, kde nakoupí, doplňuje Petr Přikryl.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).