Hlavní navigace

Názor k aktualitě U kterých řetězců nebudete čekat dlouhé fronty? od neuvedu - V Lbc Tescu jsou u samoobslužných pokladen stejné...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 9. 2013 8:01

    neuvedu (neregistrovaný) 185.16.181.---

    V Lbc Tescu jsou u samoobslužných pokladen stejné fronty jako u klasických, takže vám taky někdo neustále funí na záda, v té frontě, u samotné pokladny máte trochu více soukromí, než se ale na vás ovšem přilepí další zákazník, když vidí, že už jste zaplatil a vy si nákup odebíráte příliš pomalu. Jsou tam ovšem jen 4 pokladny, z toho aspoň jedna většinou stojí pro poruchu. Dozorčí-pokladní nestíhá, protože téměř každý zákazník má nějaký problém.
    Mezi nejčastější problémy patří špatně zvolené zboží nebo jeho počet (pečivo, zelenina ...) a po vložení do odkládacího prostoru už pokladna piští na obsluhu. Kolikrát jsme už měli jinou váhu na scaneru a pak po vložení do odkládací zóny - samozřejmě to hlídá, aby tam po zvážení zákazníci ještě něco nepřidali, ale my tam nic nepřidávali, přesto váha byla rozdílná. Při nákupu více druhů podobného pečiva pozor na ekologii - pokud jste zvyklí dát třeba 3 ks pečiva do jednoho sáčku, tak tady ho musíte z důvodu kontrolního vážení rozdělit do 3 sáčků. U zákusků zabalených obsluhou snímáte čárkový kód jednotlivých zákusků, někdy musíte zvolit počet jednotlivých zákusků, jindy ty počty jsou obsaženy v onom čárkovém kódu. Pokud si nevšimnete, opět dochází k blokaci a volání obsluhy.

    Např. na zličínském Tescu je pokladen samozřejmě více, totéž v pražských Globusech. A nejlepší je IKEA, kde u samoobslužných pokladen můžete platit jen a pouze kartou. Manipulace s penězi mi (nejen) na samoobslužných pokladnách připadá na dnešní dobu příšerná, výhodou je, že v Lbc můžete platit mimo jiné i stravenkami.

    Chápu, že zabezpečení řádného zaplacení bude v ČR ještě tvrdým oříškem, protože český národ je ve vymýšlení fint, jak někoho druhého okrást, asi světovou jedničkou, a nemusí jít jen o obchodní síť.

    Kaufland přišel v oblasti velkých řetězců s placením kartami jako poslední (pak ještě následovaly menší řetězce typu Norma), nyní přestavuje prodejny (uspořádání,chla­dící boxy s centrálními rozvody chladiva), takže se samoobslužnými pokladnami, když je tam nedává již nyní při přestavbách, asi spěchat nebude. A nesmíme zapomenout ani na jeho (dnes již minulostní) zvláštnost - hlášení čísla vozíku při odbavení na pokladně. Jak dlouho to zákazníci kritizovali a jak dlouho to trvalo, než to odbourali. Možná to bylo i proto, aby pokladní musel/a vstát a spolu s číslem vozíku překontrolovat i to, zda zákazník něco tajně neprováží=nekrade. A ejhle, dnes to funguje i bez těch čísel!

    To, co plánuje Globus se skenováním v průběhu nákupu, jsem ještě neviděl. Ale asi jde o pilot jenom někde a kam jezdíme, to nemají nebo jsme si toho jen nevšimil. Uvidíme.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).