Hlavní navigace

Takto může vypadat dálkový autobus na vodík. FlixBus se už na něj připravuje

10. 11. 2021

Sdílet

Zatím co městské a lokální autobusy poháněné vodíkem už po Evropě jezdí v běžném provozu, u dálkových zůstávají problémem dlouhé trasy a tedy i problematika dojezdu na vodíkové palivo. V překladu – vodíkové autobusy pro dálkovou dopravu se nedají použít. Zatím.

Změnit to chce výzkumný projekt HyFleet. Projekt financuje německé Spolkové ministerstvo dopravy a digitální infrastruktury.

V HyFleet je uskupení tří firem:

Projekt se zaměřuje na vývoj vysoce výkonného systému palivových článků pro dálkové autobusy. Cílem je udržitelná mobilita bez emisí CO2. Po vyvinutí této technologie plánuje FlixMobility od roku 2024 v Evropě testovat a postupně uvádět do provozu autobusy poháněné palivovými články. Jako přidružený partner se na projektu podílí klimatická nevládní organizace atmosfair, v budoucnu se k němu připojí také významný evropský výrobce autobusů.

Studie prvního dálkového autobusu poháněného palivovými články v Evropě v rámci projektu HyFleet. Autorem je FlixMobility ve spolupráci s Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems a ZF Friedrichshafen AG. (Minchov, 10. 11. 2021)
Autor: FlixMobility GmbH

Koncept prvního dálkového autobusu poháněného palivovými články v Evropě v rámci projektu HyFleet. Autorem je FlixMobility ve spolupráci s Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems a ZF Friedrichshafen AG. (Minchov, 10. 11. 2021)

Dálkové autobusy tohoto typu by měly přinést uhlíkově neutrální řešení pro cestování dálkovou hromadnou dopravou. V první fázi projektu HyFleet vyvíjí společnost Freudenberg systém palivových článků s dlouhým dojezdem, který bude testován přímo v demonstračním autobusu.

Potřebujeme řešení pro dlouhé vzdálenosti, řekl Claus Möhlenkamp, generální ředitel společnosti Freudenberg Sealing Technologies. S naším systémem palivových článků takové řešení máme. Společně s našimi partnery, ZF Friedrichshafen AG a FlixBus, nyní vyvíjíme vědecký základ pro rychlou industrializaci a rozšíření technologie.

Studie prvního dálkového autobusu poháněného palivovými články v Evropě v rámci projektu HyFleet. Autorem je FlixMobility ve spolupráci s Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems a ZF Friedrichshafen AG. (Minchov, 10. 11. 2021)
Autor: FlixMobility GmbH

Koncept prvního dálkového autobusu poháněného palivovými články v Evropě v rámci projektu HyFleet. Autorem je FlixMobility ve spolupráci s Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems a ZF Friedrichshafen AG. (Minchov, 10. 11. 2021)

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a oblast dopravy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).