Čeští spotřebitelé si stěžují na nepatřičnou kvalitu služeb a výrobků a reklamují je stejně často jako průměrný Evropan. Vyplývá to z pravidelného průzkumu Evropské komise Eurobarometr, který byl proveden v průběhu roku 2009 na více než 25 tisících respondentů. Průzkum zjistil, že v unii reklamuje nakoupené služby či zboží 11 % spotřebitelů.
Horší už je to s odhodláním českého spotřebitele k reklamacím. Více než dvojnásobný je však podíl spotřebitelů, kteří se domnívají, že mají důvod si stěžovat, ale neučinili tak. Rezignují na svá práva a strpí svévolně újmu,
stojí ve shrnující zprávě Finančního arbitra ČR. Naopak pozitivní je (a slouží to ke cti českým obchodníkům), že se samotným průběhem vyřízení reklamace jsou Češi spokojenější než je průměrný spotřebitel EU.
Zásadní rozdíl mezi českým a evropským spotřebitelem je v následném řešení případné neúspěšné reklamace. Téměř v 69 % případů již český spotřebitel nepodniká žádné další kroky, což ho řadí v rámci EU na předposlední místo. Průměrně se evropský spotřebitel neodhodlá realizovat další kroky k domožení se svých práv v 47 % případů,
uvádí dále ve zprávě Finanční arbitr ČR.