Hlavní navigace

Sberbank zaměstnala dalšího robota. Jméno i podobu vybraly děti

Sdílet

Sberbank se v rámci klientského přístupu vydává i cestou robotizace. Již dříve totiž najala softwarového robota, který pomáhal v oddělení backoffice s administrativními úkony. Nyní ke dva roky starému robotu Standovi přibyla nová robotka Adina. Ta je posilou rovněž v backoffice, kde plní rutinní administrativní činnosti spojené s čerpáním úvěrů. Lidským kolegům oba ušetří měsíčně přes 1100 hodin času, které mohou věnovat zkvalitnění zákaznické péče a činnostem vyžadujícím kreativnější a důmyslnější přístup. Běžný administrativní úkon trvá robotovi čtyři minuty, jeho lidskému kolegovi v průměru pětkrát déle.

Porovnání časové náročnosti úkonů u robota a člověka.
Autor: Sberbank

Porovnání časové náročnosti úkonů u robota a člověka.

Podoba i jméno Adiny vzešlo z dětské soutěže. Robotka začala v říjnu 2018 v pilotním provozu připravovat refixační dodatky hypotéčních úvěrů a testuje jejich zpracování v bankovním informačním systému. Oba roboti již nyní pracují až na deseti procesech denně, měsíčně zpracují přes 6000 transakcí a ušetří 1100 hodin lidské práce.

Robotka Adina.
Autor: Sberbank

Robotka Adina.

Robotka Adina.
Autor: Sberbank

Robotka Adina.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).