Sberbank se v rámci klientského přístupu vydává i cestou robotizace. Již dříve totiž najala softwarového robota, který pomáhal v oddělení backoffice s administrativními úkony. Nyní ke dva roky starému robotu Standovi přibyla nová robotka Adina. Ta je posilou rovněž v backoffice, kde plní rutinní administrativní činnosti spojené s čerpáním úvěrů. Lidským kolegům oba ušetří měsíčně přes 1100 hodin času, které mohou věnovat zkvalitnění zákaznické péče a činnostem vyžadujícím kreativnější a důmyslnější přístup. Běžný administrativní úkon trvá robotovi čtyři minuty, jeho lidskému kolegovi v průměru pětkrát déle.
Podoba i jméno Adiny vzešlo z dětské soutěže. Robotka začala v říjnu 2018 v pilotním provozu připravovat refixační dodatky hypotéčních úvěrů a testuje jejich zpracování v bankovním informačním systému. Oba roboti již nyní pracují až na deseti procesech denně, měsíčně zpracují přes 6000 transakcí a ušetří 1100 hodin lidské práce.