Hlavní navigace

RegioJet zavádí garanci včasného příjezdu. Při zpoždění vždy dostanete část peněz zpět

Gabriela Hájková

RegioJe na vnitrostátních a mezinárodních autobusových a vlakových linkách začne od zítřka – pátku 15. září 2017 – cestujícím plošně garantovat včasnost příjezdu do výstupní stanice. Pokud bude mít spoj zpoždění nad stanovený rozsah minut, budete mít automaticky nárok na kompenzaci. A to i v případě, že vina za zpoždění nebude na straně dopravce. Kompenzaci dostanete automaticky v co nejkratším možném termínu, aniž byste o ni museli žádat.

Pokud bude spoj zpožděn – a to bez ohledu na příčinu zpoždění, vrátíme cestujícím podle délky zpoždění část nebo i 100 % jízdného, slibuje Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet.

Nový systém kompenzací bude mít následující parametry:

  • Nárok na kompenzace mají cestující automaticky i při zpoždění, jehož příčiny dopravce nemohl ovlivnit (např. zácpa na dálnici, meteorologické podmínky, stržené trakční vedení na železnici.....).
  • Kompenzace se týkají jak autobusových, tak dálkových vlakových spojů RegioJet – ve vnitrostátní i mezinárodní dopravě na území České republiky, ale i dalších států, jako jsou Slovensko, či Spolková republika Německo.
  • Podle trasy a délky zpoždění budou mít cestující nárok na kompenzaci až do výše 100 % jízdného.
  • Vyplacení kompenzací proběhne automaticky na konto jízdenky zákazníka. Ten nemusí o nic žádat, nic vyplňovat a peníze si mohou buď vyzvednout, nebo je použít pro nákup jízdenky na další cestu.
  • Výše kompenzací jsou rozděleny podle délky linek a zpoždění a také podle toho jestli zpoždění vzniklo ze zavinění dopravce nebo mimo něj. V obou případech mají cestující nárok na kompenzaci až do výše 100 % (viz detailní rozdělení v tabulce kompenzací)

Vzorový příklad uplatnění kompenzace pro linku Praha – Liberec

V případě, že zpoždění nevzniklo z viny dopravce (například nehoda na dálnici, nepříznivé počasí apod.)

  • 25 % ceny jízdného při zpoždění v rozsahu 31 – 90 minut
  • 100 % ceny jízdného při zpoždění v rozsahu 91 a více minut

V případě, že zpoždění vzniklo ze zavinění dopravce (například porucha autobusu, apod.)

  • 50 % ceny jízdného při zpoždění 31 – 60 minut
  • 100 % ceny jízdného při zpoždění 61 a více minut

Při dosažení délky zpoždění bude personál automaticky informovat o tom, že vám byla načtena příslušná kompenzace. Vrácené peníze si můžete vybrat nebo je použít na nákup další jízdenky.

Rozpis kompenzací podle jednotlivých linek (omluvte formát, dopravce nedodal samostatný soubor)


Autor: RegioJet

Autor: RegioJet
Našli jste v článku chybu?